Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 24 mai 2018

Reţea specializată în traficul de migranţi, destructurată de poliţiştii de frontieră timişeni


Poliţiştii de frontieră din cadrul Serviciului Combaterea Migraţiei Ilegale şi a Infracţionalităţii Transfrontaliere al S.T.P.F Timişoara, sub coordonarea procurorilor D.I.I.C.O.T. - Serviciul Teritorial Timişoara, au destructurat o rețea infracţională organizată, constituită din cetăţeni din România, Serbia, Albania, Pakistan, Irak, Siria și  Algeria specializată în traficul de migranţi.


Astfel, în cursul anului 2017, politistii de frontiera, coordonati de procurorii DIICOT, au iniţiat un complex de măsuri informativ-operative, în vederea destructurării unei reţele de trafic de migranţi, având ca scop racolarea, îndrumarea, cazarea și transportul de persoane provenite din Orientul Mijlociu și Asia către state din vestul Europei.
Din investigaţiile preliminare efectuate, s-a stabilit că grupul infracţional era extrem de bine organizat, cu atribuţii precis delimitate, având în componenţă mai mulţi cetăţeni din România, Pakistan, Serbia, Irak, Siria, Algeria și Albania.
În urma monitorizării activităţii reţelei, au fost inițiate investigații paralele cu autoritățile judiciare din Germania și Serbia, datele obținute evidențiind faptul că membrii grupării ce acționa pe raza județului Timiș faceau parte dintr-o vastă rețea de trafic de migranți constituită la nivel european.
Din cercetările efectuate a rezultat că migranții erau ajutaţi să ajungă din Serbia în România și transportați până în municipiul Timișoara, unde erau cazați la diferite pensiuni din zonă, până la momentul organizării trecerii frontierei cu Ungaria și transportării acestora mai departe către destinațiile finale.
 Pentru aceste servicii migranții plăteau sume de aproximativ 4.000-5.000 de euro de persoană, veniturile obținute de membrii grupării în urma activității infracționale fiind considerabile.
În ceea ce privește componenta rețelei care a acționat pe teritoriul României, s-a putut stabili că aceasta era structurată pe trei paliere distincte, cu roluri clar definite pentru fiecare palier:
-         Palierul de conducere și decizie era asigurat de un cetățean irakian cu rezidență în Suedia, sprijinit de un cetățean sirian şi un algerian, legăturile între membrii rețelei fiind asigurate exclusiv prin intermediul rețelelor de socializare.
-         Palierul de coordonare a activităților de transport care era asigurat de un cetățean pakistanez  cu rezidență în Grecia și un cetățean sârb.
-         Palierul de transport și călăuzire a migranților, în cadrul căruia s-au dezvoltat două echipe de transportatori. Prima echipa era formata din  cetățeni sârbi şi urmărea să evite orice corelare între componenții săi, în cazul depistării unui transport de către autorități. A doua echipă, coordonată de un cetățean pakistanez, din care făceau parte atât cetățeni români cât și cetățeni albanezi, se preocupa constant de identificarea de noi transportatori. Aceștia foloseau călăuze pentru ghidarea grupurilor de migranți peste frontiera cu Ungaria, călăuze care erau racolate dintre solicitanții de azil în România și care erau familiarizați cu specificul zonei de frontieră cu Ungaria.

Reţeaua a fost destructurată în cursul nopţii de 22-23.05.2018 când au fost retinuti si dusi la audieri cinci dintre membrii grupării, cercetările fiind continuate de poliţiştii de frontieră, sub coordonarea D.I.I.C.O.T. - Serviciul Teritorial Timişoara, în vederea depistării tuturor persoanelor implicate şi stabilirii întregii activităţi infracţionale. Acțiunea a beneficiat de sprijinul Brigăzii Operațiuni Speciale Timișoara.

 COMUNICAT DE PRESA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu