Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 30 mai 2011

Lista parţială cu delegaţii la alegerile din 4 iunie!


Iată o informaţie de ultimă oră! 
Am primit o listă a delegaţilor desemnaţi la alegerile din 4 iunie 2011. Lista este cu delegaţii din Caraşova şi satele aparţinătoare Nermed şi Iabalcea (este dată mai jos în facsimil) cu rezerva că nu am obţinut-o pe cale oficială! Mai jos încerc să reconstitui din spusele concetăţenilor mei de etnie croată, o listă aproximativă, cu numele persoanelor care ne vor reprezenta interesele peste doar cîteva zile. 
Aşa cum spuneam, aceste informaţii mi-au parvenit "pe surse", cum spun jurnaliştii. Deşi conform tuturor legilor lumii, în calitatea mea de candidat oficial am dreptul să primesc orice informaţie legată de campania electorală, de asemenea liste cu delegaţi, proceduri de vot, organizare a sălilor cu cabinele de vot, etc., etc. iată că sunt ignorat în mod oficial! Adică domnii conducători ai UCR se consideră stat în stat, buricul pămîntului, centrul universului. Ei nu au de dat socoteală nimănui, nu au nici o răspundere, nu au nici o obligaţie! Ei au doar drepturi. Sînt regii şi împăraţii acestei lumi. Se pare că şansele lor de a participa "curaţi" la aceste alegeri dispar zi după zi. Vor intra "în finală" foarte murdari. Faptul că nu mi-au răspuns pînă acum, cu toate insistenţele mele; faptul că mă ironizează prin toate mijloacele (gen titluri "acidulate" în gazeta "Grancita" cum ar fi: "iată adresele cu care dl. Crsta va intra în analele istoriei" şi altele de acelaşi tip); faptul că nu au curajul să vină în faţa oamenilor şi să spună ce au făcut şi cum... mă face să cred că au ceva de ascuns. Hai serios? Chiar au ceva de ascuns? Ce oare? Vă las pe dvs. cititorii şi concetăţenii mei să judecaţi şi singuri. 
E drept că poate exprimarea mea nu este în totdeauna cea rafinată, la nivelul unui profesor. E drept că poate din viteza şi indignarea faţă de felul cum am fost tratat, nu am reuşit să păstrez o linie corectă a paginării sau chiar a gramaticii. Merit dispreţuit pentru toate acestea. Căci, nu-i aşa? Între crima de a greşi cîteva iote şi "distribuirea privelegiată" a unor fonduri publice,... nu-i aşa, sunt cu mult mai vinovat eu ăla care nu m-am exprimat corect! Ce contează nişte miliarde, acolo? Ce contează nişte minoritari care se chinuie din răsputeri să-şi păstreze valorile şi cultura? ...Ăştia pot şi singuri, nu e nevoie să fie ajutaţi. Ba pe de-asupra mai pot fi şi "mulşi" că tot nu comentează ei nimica şi nu ridică nasul din pămînt, în faţa noastră a domnilor-cei-mari. 
Aşa este domnilor lilderi ai UCR şi delegaţii dumneavoastră? Aşa-i că numai familiile şi interesele dvs. contează? Noi, toţi ceilalţi suntem doar nişte spectatori. Nu facem parte din comunitate şi nu trebuie să ne intereseze nimic din ceea ce "învârtiţi" domniile voastre pe acolo pe sus pe la putere. Vă rugăm să ne iertaţi că a venit vremea să ne intereseze. Poate că vă ajunge cît aţi strîns, poate că aţi obosit de cîtă grijă aţi avut de noi şi de cultura noastră. 
Iată aşadar lista cu domnii delegaţi. Încă o dată precizez că nu este o listă oficială şi că este posibil să fie erori, nume greşite sau ca persoanele să nu fie implicate cu ştiinţa şi voinţa lor. Asta am, asta vă dau!
Pe lîngă cei din Caraşova, iată satul Clocotici va avea 5 (cinci) delgaţi dintre care presupun că este dl. Vatav MIhai, pe ceilalţi nu îi cunosc. Lupacul are 3 (trei) delegaţi dintre care presupun că vor fi şi domnii Şera Gheorghe şi Iancov Gheorghe. Vodnicul va avea 6 (şase) delegaţi dintre care nu am decît numele domnului.Lugojan Petru. La Rafnic se pare că vor fi 3 (trei) delegaţi dintre care nu ştiu decît numele de Miloş Marian. Vor mai fi delegaţi şi de la Tirol 3 (trei delegaţi) ale căror nume nu le cunosc, iar din zona Timiş vor fi 2 (doi) delegaţi
Aşa cum am spus, această listă a fost solicitată oficial de mai multe ori. Nu am primit răspuns. Pentru că nu sunt emise oficial, este posibil ca şi la aceasta de mai jos (din facsimil) să poată să survină modificări.
Voi publica şi legăturile intre delegaţi, Uniune, liderii Uniunii şi gradele de rudenie, interese între delegaţii desemnaţi etc. Staţi pe aproape, că surprizele nu s-au terminat. 


Formularele "A2" şi "A3",completate de UCR conform H.G. 100/2010, o problemă?


ALEGERI LA UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA = 4 IUNIE 2011
Actualmente aceste alegeri nu sunt corecte!
Oferiţi EGALITATE DE ŞANSE
Amânaţi Alegerile din 4 iunie 2011, acestea  NU sunt corecte! Oferiţi  populaţiei dreptul constituţional să voteze
AVEŢI DREPTUL - ŞI VOI CROAŢII - SĂ CONTESTAŢI DELEGAŢII ŞI ALEGERILE!

Delegaţii propuşi pentru CONFERINŢA NAŢIONALĂ AU FOST CONTESTAŢI  pe 16  mai 2011, pentru subiectivism (rude, angajaţi etc.).
Publicaţi lista cu delegaţii ca să le cunoască comunitatea. Vă ofer posibilitatea să publicaţi gratuit pe acest bolg. ...Ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2011. Din 16 mai 2011 , actuala conducere care organizează alegerile nu au răspuns la solicitarea mea (este postată pe acest blog în 16 mai 2011). V-am solicitat în mod public să prezentaţi formularele ,,A2” şi ,,A3.completate. De ce nu le prezentaţi public? Unul dintre argumente, probabil este că, pe aceste formulare sa va afla adevărul adevărat despre ce nu aţi spus niciodată. Acel adevăr în care se pot trage foarte multe concluzii. Cu siguranţă, atunci vom afla dacă susţinătorii domnului deputat - dacă  o fac din admiraţie, simpatie etc., s-au pentru bani şi interese. Atunci vom afla adevărul despre toate „Manifestările” (chefuri făcute cu muzică), legale, mediatizate şi în Hrvatska Grancica; atunci vom afla despre toate plăţile pe care se susţine că UCR-ul  le plăteşte pentru manifestările ocazionate de rugile plătite pentru comunitatea croată de uniune, etc. Vă asigur că cu voia liderilor UCR-ului s-au fără voia lor, tot vom vedea aceste formulare şi cine şi cum este plătit  chiar şi de la începutul constituirii UCR-ului. Asta este disperarea liderilor UCR-ului. Să nu se afle. Nu o să scăpaţi! Tot vom afla adevărul! Acuma nu acuz, acum vreau să ştiu şi nimic altceva. Acum  semnalez doar derapajele, care există în uniune. Regretabil este faptul că, liderii croaţilor nu le înţeleg, sau nu vor să înţeleagă principiile democraţiei. Am dreptul să nu fiu de acord cu ceea ce fac, şi anume;… să considere că Uniunea croaţilor o proprietate privată. Nu pot să fiu de acord să se aleagă neamurile şi interesele. Nu pot să fiu de acord cu tupeul actualilor lideri. Ceauşescu a fost degetul mic faţă de actualii lideri. Concret: În locul liderului Ghera, timp 20 ani, şi-a instalat unul dintre fii după… Atenţie!.. 2 ani de când a venit de peste hotare şi atunci hopa la Uniune ca … ca apoi lider. Alt copil tot la uniune la o funcţie de director de programe. Bravoooo. Deci, şi voi, noii conducători, dar şi voi vechi conducători aveţi obligaţia să răspundeţi comunităţii în mod public şi nu discreţionar.
Timp de 20 ani aţi condus .De ce nu aţi făcut public până acum, toate acestea, ca să cunoască cetăţenii minorităţi croate din România? Dacă aţi publicat, vă rog să precizaţi: Cum?  Cui? Unde?  Când?...aţi publicat toate acestea? Trageţi vă rog concluzii!
Stimaţii lideri ca: Şera Gheorghe, Lugojan Petru, Miloş Marian, Haţegan Gheorghe,Vatav Mihai, etc.!  Aveţi obligaţia să răspundeţi comunităţii, în mod public şi nu discreţionar (neamuri, prieteni etc.), că doar îi reprezentaţi pe toţi şi noi/ei , sunt tot ai noştri/ai voştri sau poate reuşiţi să-mi  răspundeţi mie sau celor care v-au ales şi pe care îi reprezentaţi în UCR sau consiliile locale  la următoarele întrebări care au fost adresate prin intermediul Consiliilor locale din Caraşova şi Lupac, prin consilierii Ghera Nicolae-Caraşova secretar general al UCR,  Haţegan Gheorghe-Nermet, Milos Marian - Rafnic, Vatav Mihai-Clocotici),

Iată întrebările pe care le-am pus în luna martie   2011:
1.Dacă au cunoştinţă despre modul cum au fost  cheltuiţi cei 12.218.000.000 lei conf. H.G. 99/2007 (lei miliarde vechi) pe anul 2007, de către UCR pentru minoritatea croată ?
2. Dacă au cunoştinţă despre modul cum s-au făcut  investiţiile pe anul 2007 în UCR.?
3. Dacă pot să prezinte în public raportul de cheltuieli pe anul 2007 şi dacă au votat şi semnat aceste cheltuieli şi dacă au votat şi semnat descărcarea de gestiune pe anul 2007 ?
4. Dacă au obligaţia să aducă la cunoştinţa opiniei publice despre modul cum au fost gestionate sumele de bani ale minorităţii croate pe anul 2007?
5. Dacă pot să precizeze dacă şedinţele UCR sunt publice, cine şi cum poate participa?
6. Dacă pot să explice despre agresiunea care a avut loc  în sediul  UCR în data de 1. 02.2011, ora 19,30
7. Dacă pot să precizeze care vor fii persoanele care vor participa la votarea  în data de 4 IUNIE 2011 , pentru alegerea conducerii UCR şi  cine şi în ce condiţii pot candida?
8. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR unde nu s-a dat un răspuns. Dacă pot să precizeze de ce s-au achiziţionat  autoturismul de teren marca NISSAN, microbuz şi autocar şi cine şi cu ce scop foloseşte mijloacele din parcul auto ?
9. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR unde nu s-a dat un răspuns. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2010 = 17.153.700.000 lei (miliarde lei vechi conf. H.G. 100/2010)
10. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR unde nu s-a dat un răspuns. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2009 =17.153.700.000 lei vechi conf. H.G. 396/2009 unde şi ce s-a făcut?
11. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR unde nu s-a dat un răspuns. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2008 =16.100.000.000 lei vechi conf.  H.G. 103/2008  unde şi ce s-a făcut?
12. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR unde nu s-a dat un răspuns. Dacă consilierii UCR au fost şi sunt beneficiarii anumitor interese personale (au primit bani, angajări, deplasări etc.), în UCR ?
NOTĂ:  Suma de 12.218.000.000 lei (miliarde lei vechi) a fost alocată şi aprobată de Statul român pentru  minorităţile   naţionale din România unde se regăseşte şi UCR prin H.G. 99/2007 
MINORITATEA CROATĂ DIN ROMÂNIA numără (conf. recensămăntului din 2002) 6.786 persoane. Statistic rezultă următoarele:
Total   2010 = 17.153.700.000 : 6786 (persoane croate) = 25.260.000 milioane  lei vechi de persoană minoritate croată pe anul  2010
2009 = 17.153.700.000 : 6786 (persoane croate) = 25.260.000 milioane lei vechi de persoană minoritate croată pe anul  2009
2008 =16.100.000.000 : 6786 (persoane croate) = 23.721.000 milioane lei vechi de persoană minoritate croată pe anul 2008
2007 = 2.180.000.000 : 6786 (persoane croate)=17.939.000 milioane lei vechi de persoană minoritate croată pe anul 2007
Total = 62.650.400.000 lei (miliarde vechi) = 92.180.000 lei (milioane lei vechi) de persoană minoritate croată corespunzător perioadei 2007-2010
Pun aceste întrebări şi aştept răspunsul în scris de  la  aceşti consilieri ai minorităţii croate, în virtutea votului care le-a fost oferit de familia mea, pentru  reprezentare  în acest consiliu şi  a vorbi în numele   minorităţii croate unde mă regăsesc cu familia şi unde îmi gestionează drepturile mele ca minoritar al acestei ţări atât sub aspectul social cât şi sub aspectul financiar. Consider ca au obligaţia morală faţă de mine şi familia mea precum şi pentru comunitatea croată să ofere aceste răspunsuri la întrebările formulate.
De precizat că pun aceste întrebari şi în virtuea Legii 544/2001 Privind accesul liber la informaţiile de interes public, Leg 52/ 2003 Transparenţa decizională în administraţia publică, Leg 233/2002 Privind reglementarea activităţilor de soluţionare a petiţiilor, Leg 393/2004 Privind statutul aleşilor locali, Leg 161/2003, Privind unele măsurii pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, Declaraţia Universală a Drepturilor  Omului art 19, Constituţia României art..31                                                  

Pina in prezent nu am primit nici un răspuns!
Pot să răspundă şi  acum, preşedintele UCR-ului Radan Mihai, vice-preşedinţii UCR-ului  Bogdan Petru şi Inacov Gheorghe, etc. Vă ofer posibilitatea să publicaţi Cheltuielile pe anul 2009 şi 2008 cu formularele ,,A2” şi ,,A3” gratuit pe acest bolg. ...ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2011 .
Iată cum ne-au purtat de grija, aceşti lideri în ultimii 20 de ani şi mai vor un mandat de încă 4 ani. Patriotism? Interese? ...surprize, surprize... o să aflaţi în curând şi alte  întrebări care au revoltat liderii croaţilor. Staţi pe aproape, şi nu uitaţi: Poate o să reuşim împreună să fim mai buni
Va urma

vineri, 27 mai 2011

Prezentaţi formularele "A2" şi "A3",completate de UCR conform H.G. 100/2010 !!!

ALEGERI LA UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA = 4 IUNIE 2011
Actualmente aceste alegeri nu sunt corecte!
Oferiţi EGALITATE DE ŞANSE 
Amânaţi Alegerile din 4 iunie 2011! Acestea  NU sunt corecte! Oferiţi  populaţiei dreptul constituţional să voteze!
 
AVEŢI DREPTUL - ŞI VOI CROAŢII - SĂ CONTESTAŢI DELEGAŢII ŞI ALEGERILE!

Delegaţii propuşi pentru CONFERINŢA NAŢIONALĂ AU FOST CONTESTAŢI  pe 16  mai 2011, pentru subiectivism (rude, angajaţi etc.). Publicaţi lista cu delegaţii, ca să le cunoască comunitatea. Vă ofer posibilitatea să publicaţi gratuit pe acest bolg. ...Ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2011
Din 16 mai 2011, actuala conducere care organizează alegerile nu a răspuns la solicitarea mea (este postată pe acest blog în 16 mai 2011). Am/avem dreptul să întreb/ăm. Am/avem dreptul să cer/em socoteală, prin prisma faptului că sunt bani publici şi nu privaţi. Am dreptul să nu fiu de acord cu ceea ce faceţi, şi anume să consideraţi Uniunea croaţilor ca o proprietate privată. Nu pot să fiu de acord să se aleagă neamurile şi interesele. Acum  semnalez doar derapajele, care există în Uniune. Regretabil este faptul că, liderii croaţilor nu le înţeleg, sau nu vor să le  înţeleagă (din interes, probabil). Vă solicit în mod public să prezentaţi formularele "A2" şi "A3" completate. După ce vor fi prezentate public aceste formulare. Am dreptul  să vă şi acuz dacă va fi cazul. Acuma nu acuz, acum vreau să ştiu şi nimic altceva! 
Timp de 20 ani aţi condus. De ce nu aţi făcut public până acum, toate acestea, ca să cunoască cetăţenii minorităţi croate din România? Dacă aţi publicat, vă rog să precizaţi: Cum?  Cui? Unde?  Când?...aţi publicat toate acestea? Trageţi vă rog concluzii!
Iată, Formularele:



 
Stimaţi lideri ca: Şera Gheorghe, Lugojan Petru, Miloş Marian, Haţegan Gheorghe, Vatav Mihai! Aveţi obligaţia să răspundeţi comunităţii în mod public şi nu discreţionar (pe la neamuri, prieteni etc.), că doar îi reprezentaţi pe toţi. Şi noi suntem tot ai voştri! Sau poate reuşiţi să-mi  răspundeţi mie sau celor care v-au ales şi pe care îi reprezentaţi în UCR sau în consiliile locale  la următoarele întrebări care au fost adresate prin intermediul Consiliilor locale din Caraşova şi Lupac, prin consilierii Ghera Nicolae-Caraşova secretar general al UCR, Haţegan Gheorghe-Nermet, Milos Marian -Rafnic). Iată ce întrebări am pus în luna februarie  2011:

1.Dacă au cunoştinţă despre modul cum au fost  cheltuiţi cei 17.153.700.000 lei (miliarde  lei vechi! conform H.G. 100/2010) pe anul 2010, de către UCR pentru minoritatea croată ?
2. Dacă pot să enumere alte investiţii făcute pe anul 2010 în afară de achiziţionarea de autoturisme; unde şi ce s-a făcut?
a. Dacă pot să precizeze de ce s-au achiziţionat autoturismul de teren marca NISSAN, un microbuz şi un autocar ?
b. Cine şi cu ce scop foloseşte mijloacele din parcul auto ?
3. Dacă pot să modereze o dezbatere publică într-o DUMINICĂ cu preşedintele UCR pe aceasă temă.
4. Dacă au cunoştinţă despre modul cum s-au făcut  investiţiile pe anul 2010 în UCR.?
5. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2010 unde şi ce s-a făcut în afară de cele  precizate la pct.2 a?
6. Dacă pot să prezinte în public raportul de cheltuieli pe anul 2010 şi dacă au votat şi semnat aceste cheltuieli şi dacă au votat şi semnat descărcarea de gestiune pe anul 2010 ?
7. Dacă au cunoştinţă de unde vin fondurile pentru minorităţile naţionale?
8. Dacă au obligaţia să aducă la cunoştinţa opiniei publice despre modul cum au fost gestionate sumele de bani ale minorităţii croate pe anul 2010 ?
9. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR unde nu s-a dat un răspuns. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2009 (17.153.700.000 lei vechi conform H.G. 396/2009 ) unde şi ce s-a făcut?
10. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR unde nu s-a dat un răspuns. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2008 (16.100.000.000 lei vechi prin H.G. 103/2008); unde şi ce s-a făcut?
11. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR unde nu s-a dat un răspuns. Dacă consilierii UCR au fost şi sunt beneficiarii anumitor interese personale în UCR ?
NOTĂ:  Suma de 17.153.000.000 (miliarde lei vechi) a fost alocată şi aprobată de statul român pentru minorităţile naţionale din România unde se regăseşte şi UCR   prin  H.G.100/2010
 Total         2010      17.153.700.000
                  2009      17.153.700.000  +
                  2008      16.100.000.000  = 50.407.400.000 lei (miliarde vechi!)
Pun aceste întrebări şi aştept răspunsul în scris de la aceşti consilieri ai minorităţii croate, în virtutea votului care le-a fost oferit de familia mea pentru  reprezentare  în acest consiliu şi a vorbi în numele minorităţii croate unde mă regăsesc cu familia şi unde îmi gestionează drepturile mele ca minoritar al acestei ţări atât sub aspectul social cât şi sub aspectul financiar.
Consider că au obligaţia morală faţă de mine şi familia mea precum şi pentru comunitatea croată să ofere aceste răspunsuri la întrebările formulate
De precizat că pun aceste întrebari şi în virtuea Legii 544/2001 Privind accesul liber la informaţiile de interes public, Leggea 52/ 2003 Transparenţa decizională în administraţia publică, Legea 233/2002 Privind reglementarea activităţilor de soluţionare a petiţiilor, Legea 393/2004 Privind statutul aleşilor locali, Legea 161/2003, Privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, Declaraţia Universală a Drepturilor  Omului art 19, Constituţia României art..31     
În prezent nu am primit nici un răspuns!
Pot să răspundă şi  acum, preşedintele UCR-ului Radan Mihai, vice-preşedintele UCR-ului  Bogdan Petru etc. Vă ofer posibilitatea să publicaţi "Cheltuielile" pe anul 2009 şi 2008 cu formularele ,,A2” şi ,,A3” gratuit pe acest bolg. ...ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2011 .

Iată cum ne-au purtat de grija, aceşti lideri în ultimii 20 de ani şi mai vor un mandat de încă 4 ani. Patriotism? Interese? ...surprize, surprize... o să aflaţi în curând şi alte  întrebări care au revoltat liderii croaţilor. Staţi pe aproape, şi nu uitaţi: Poate o să reuşim împreună să fim mai buni
Va urma

joi, 26 mai 2011

Noi croaţii şi copiii noştrii

Referitor la minoritatea croată din judeţul Caraş-Severin: croaţii sunt concentraţi în majoritate în judeţul Caraş-Severin. Ariile locuite şi  vorbite de minoritatea croată sunt compacte, fiind dispuse în jurul celor două localităţi rurale şi anume: Caraşova cu satele aparţinătoare (Nermed, Iabalcea) şi Lupac cu satele aparţinătoare (Clocotici, Rafnic, Vodnic) şi un număr semnificativ în mediul urban (Reşiţa, Timişoara, Oraviţa etc.).
În materialul acesta, mă voi referi la copiii noştrii. Mă voi adresa lor, dar şi vouă dragi cititori. Copii, voi sunteţi bucuria noastră. Pentru voi ne zbatem, pentru voi muncim. Pentru că ne luminaţi viaţa facem tot posibilul să fim sănătoşi, fericiţi şi bucuroşi alături voi, scumpii noştri copii. Ce frumos ar fii fost ca alături de voi să fi fost cei dragi: părinţii. Mama, tata, fraţii mai mari să va fi admirat, să vă fi aplaudat din sală, şi nu (întristaţi) să vă privească prin poze, CD-uri etc., trimise acolo undeva în lume, pe unde lucrează. Ceea ce fac părinţii voştri este un sacrificiu mai ales pentru voi. Ca să aveţi o viaţă decentă, să puteţi porni în viaţă cu egalitate de şanse. Voi/noi (liderii comunităţii), avem/aveţi  obligaţia să luăm atitudine faţă de cei de aici, să-i aplaudăm şi să-i încurajam pentru munca şi toate lucrurile bune făcute (mă refer la cadrele didactice), dar în acelaşi timp să-i şi sancţionăm pentru derapajele pe care le fac (liderii comunităţii). Trebuie să le admirăm pe aceste minunate cadre didactice, care încearcă să  le fie acestor îngeraşi  prieteni, colegii, părinţi, educatori, profesori. Ca părinte, nu pot decât să le mulţumesc pentru efortul şi truda lor. Aceasta le este răsplata. O răsplată care se cheamă "multiculturalitate etnică", în care dragostea, respectul şi înţelegerea să fie o normalitate. Consider că minoritatea croată - şi nu numai! - nu merită circ... scuze ...acuze datorită unor interese şi a unor gândiri depăşite. Numai împreună putem  să fim mai buni.  Noi croaţii suntem  oameni harnici şi inteligenţi. Putem să facem cinste oricărei localităţi din Europa. Asta ne caracterizează. Priviţi










miercuri, 25 mai 2011

O ALTĂ ÎNTREBARE, CARE I-A REVOLTAT PE LIDERII CROAŢI


ALEGERII LA UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA = 4 IUNIE 2011

Actualmente aceste alegeri nu sunt corecte!

    Oferiţi EGALITATE DE ŞANSE



Amânaţi Alegerile din 4 iunie 2011, acestea  NU sunt corecte! Oferiţi  populaţiei dreptul constituţional să voteze!

Delegaţii propuşi pentru CONFERINŢA NAŢIONALĂ AU FOST CONTESTAŢI  pe 16  mai 2011, pentru subiectivism (rude, angajaţi etc.).
Publicaţi lista cu delegaţii ca să le cunoască comunitatea! Vă ofer posibilitatea să publicaţi gratuit pe acest bolg. ...Ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2011
Din 16 mai 2011 , actuala conducere care organizează alegerile nu a răspuns la solicitarea mea (este postată pe acest blog în 16 mai 2011).

O precizare importantă! Comentariile care se fac pe baza materialului publicat de mine: îi asigur pe suspicioşi că pot să fie siguri că subsemnatul Crsta nu se ascunde sub nici un ,,ANONIMAT”. Este un blog personal. Eu public ce consider important pentru mine şi pentru comunitate. Ofer posibilitatea şi altora să comenteze în limita bunului simţ şi a politicii administratorilor acestui ,,blog”. Comentariile mele sunt vizibile şi nu se ascund în anonimat. Nu am nici un motiv să scriu sub anonimat. Chiar invit susţinătorii d-lui deputat Radan, fie că sunt angajaţi studenţi, jurnalişti etc., la dezbaterile care au fost prezentate până acum cu argumente clare, pertinente. Niciodată nu-i târziu; aştept luări de poziţii. Întrebările care mi-au fost formulate vor primi în cel mai scurt timp răspunsurile. Revenind la cele electorale în care este cuprinsă minoritatea croată, arăt că, cu ocazia deplasării mele prin comunităţile croate am constatat anumite lucruri greu de înţeles pentru mine dar şi pentru cei pe care îi reprezintă liderii lor.
Lideri UCR-ului din teritoriu nu aduc la cunoştinţă lucrurile foarte importante comunităţii pe care o reprezintă, ca de exemplu alegerile care au fost ţinute în comunităţile pe care îi reprezintă dar şi cele care urmează să se desfăşoare (4 iunie 2011). Spun aceste lucruri deoarece locuitorii comunităţilor respective rămân  surprinşi în momentul în care anunţ că în localităţile lor au avut alegeri şi îi întreb dacă îşi ştiu conducătorii. Populaţia este surprinsă că nimeni nu le-a adus la cunoştinţă despre  alegerile care s-au ţinut în localităţile respective cât şi despre delegaţii care îi vor reprezenta pentru alegerile la 4 iulie 2011. Întrebarea cea mai des pusă mie a fost: "Cine i-a ales? Când s-au ţinut alegerile? Unde s-au ţinut alegerile? De ce oare aceşti lideri nu au anunţat populaţia despre evenimentele care au avut loc?" Au fost anunţaţi doar privilegiaţii (rude, prieteni etc.). Aceşti lideri respectabili prin prisma vârstei (majoritatea) de peste 60 de ani… să ne trăiască!....au timp suficient să anunţe că doar sunt nişte pensionari (mici excepţii), iar un câştig (fac caritate?),  în plus pe lângă pensie, nu strică. Stimaţi lideri ca Şera Gheorghe, Lugojan Petru, Miloş Marian, Haţegan Gheorghe, Vatav Mihai!!! Aveţi obligaţia să răspundeţi comunităţii în mod public şi nu discreţionar, că doar îi reprezentaţi pe toţi, şi noi/ei sunt tot ai noştri/ai voştri sau poate reuşiţi să-mi  răspundeţi mie sau celor care v-au ales şi pe care îi reprezentaţi în UCR-ul sau Consiliile locale  la următoarele întrebări care au fost adresate prin intermediul Consiliilor locale din Caraşova şi Lupac, prin consilierii Ghera Nicolae-Caraşova secretar general al UCR,  Haţegan Gheorghe-Nermet, Milos Marian -Rafnic.
Nu vreau să acuz, dar am/avem dreptul să ştiu/ştim. Am/avem dreptul să întreb(ăm). Am/avem dreptul să cer(em) socoteală. Am/avem dreptul să fiu/fim respectat(ţi). Nu vreau/vrem nimic altceva!
Iată ce i-am întrebat în luna ianuarie  2011:
1. Dacă au cunoştinţă despre modul cum au fost  cheltuiţi cei 16.100.000.000 lei (miliarde vechi !), pe anul 2008, de către UCR pentru minoritatea croată.?
2. Dacă au cunoştinţă despre modul cum s-au făcut  investiţiile pe anul 2008 în UCR.?
3. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2008 unde şi ce s-a făcut?
4. Dacă pot să prezinte în public raportul de cheltuieli pe anul 2008 şi dacă au votat şi semnat aceste cheltuieli şi dacă au votat şi semnat descărcarea de gestiune pe anul 2008?
5. Dacă au cunoştinţă de unde vin fondurile pentru minorităţile naţionale?
6. Dacă au obligaţia să aducă la cunoştinţa opiniei publice despre modul cum au fost gestionate sumele de bani ale minorităţii croate pe anul 2008?
7. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR, la care nu s-a dat un răspuns. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2009, adică 17.153.700.000 (miliarde lei vechi) conform H.G. 396/2009 ), unde şi ce s-a făcut?
8. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR, la care nu s-a dat un răspuns. Dacă pot să prezinte în public raportul de cheltuieli pe anul 2009?
      9. Uniunea Croaţilor din România este instituţie de drept privat sau public?
10. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR, la care nu s-a dat un răspuns.Dacă consilierii UCR au fost şi sunt beneficiarii anumitor interese personale în UCR?
NOTĂ:  Suma de 16.100.000.000 lei (miliarde lei vechi!) a fost alocată şi aprobată  pentru  minorităţile   naţionale din România, unde se regăseşte şi UCR, prin  H.G. 103/2008

Total   2009      17.153.700.000  +

           2008      16.100.000.000  = 33.253.7000.000 lei (miliarde lei vechi!)

Pun aceste întrebări şi aştept răspunsul în scris de la aceşti consilieri ai minorităţii croate, în virtutea votului care le-a fost oferit de familia mea, pentru  reprezentare  în acest consiliu şi  a vorbi în numele   minorităţii croate unde mă regăsesc cu familia şi unde îmi gestionează drepturile mele ca minoritar al acestei ţări, atât sub aspectul social, cât şi sub aspectul financiar.
Consider ca au obligaţia morală faţă de mine şi familia mea precum şi pentru comunitatea croată să ofere aceste răspunsuri la întrebările formulate

În prezent nu am primit nici un răspuns!
Pot să răspundă şi  acum, preşedintele UCR-ului Radan Mihai, vice-preşedintele UCR-ului  Bogdan Petru, etc. Vă ofer posibilitatea să publicaţi "Cheltuielile" pe anul 2009 şi 2008 cu formularele ,,A2” şi ,,A3” gratuit pe acest bolg. ...ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2011 . Câţi dintre croaţii acestei ţări ştiu de această sumă oferită de Statul român, minorităţii croate? Câţi dintre croaţii acestei ţări ştiu, cum s-a cheltuit această sumă, unde şi pe ce? De ce nu aţi făcut public până acum, toate acestea, ca să cunoască cetăţenii minorităţi croate din România? Dacă aţi publicat, vă rog să precizaţi: Cum?  Cui? Unde?  Când?...aţi publicat toate acestea?
Fiecare dintre noi să tragă concluzii!

Iată cum ne-au purtat de grija, aceşti lideri în ultimii 20 de ani şi mai vor un mandat de încă 4 ani. Patriotism? Interese? ...surprize, surprize... o să aflaţi în curând şi alte  întrebări care au revoltat liderii croaţilor. Staţi pe aproape, şi nu uitaţi: Poate o să reuşim împreună să fim mai buni
Va urma

luni, 23 mai 2011

O PRIMĂ ÎMTREBARE CARE A REVOLTAT LIDERII CROAŢI


ALEGERI LA UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA = 4 IUNIE 2011
                                               Actualmente aceste alegeri nu sunt corecte!
                        Oferiţi EGALITATE DE ŞANSE
 
Amânaţi Alegerile din 4 iunie 2011,acestea  NU sunt corecte! Oferiţi  populaţiei dreptul constituţional să voteze

Delegaţii propuşi pentru CONFERINŢA NAŢIONALĂ AU FOST CONTESTAŢI  pe 16  mai 2011, pentru subiectivism (rude, angajaţi, etc.). Publicaţi lista cu delegaţii, ca să le cunoască comunitatea. Din 16 mai 2011 , actuala conducere care organizează alegerile nu au răspuns la solicitarea mea (este postată pe acest blog în 16 mai 2011).
Luările de poziţie faţa de mine, a liderilor noştri croaţi, constă în întrebări de genul: "Cu ce drept vii tu Crsta să ne întrebi pe noi? Cine eşti tu Crsta că ne tot întrebi? De ce nu ne laşi în pace, ştim noi ce facem!" Nu vreau să acuz, dar am/avem dreptul să ştiu/ştim. Am dreptul să întreb. Am dreptul să cer socoteală. Am dreptul să fiu respectat. Nu vreau nimic altceva! Am dreptul să vă  întreb, în virtutea poziţiilor pe care le aveţi şi în virtutea votului oferit de mine, de toată populaţia, ca să ne apăraţi interesele. Am dreptul să vă cer socoteală, prin prisma faptului că sunt bani publicii şi nu privaţi. Am dreptul să semnalez derapajele, dacă există. Regretabil este faptul că, liderii croaţilor nu le înţeleg, sau nu vor să le  înţeleagă. Am dreptul să nu fiu de acord cu ceea ce faceţi, şi anume să consideraţi că Uniunea croaţilor este o proprietate privată. Nu pot să fiu de acord să vă alegeţi neamurile şi interesele. Aveţi obligaţia să răspundeţi comunităţii în mod public şi nu discreţionar. Eu Crsta v-am solicitat în public să răspundeţi la materialul pe care îl voi prezenta mai jos. Solicitările mele au fost adresate liderilor croaţilor din Caraş-Severin, prin intermediul Consiliilor locale din Caraşova şi Lupac, prin consilierii Ghera Nicolae-Caraşova secretar general al UCR,  Haţegan Gheorghe-Nermet, Milos Marian -Rafnic.

Iată ce i-am întrebat pe liderii UCR, în luna decembrie 2010:
1. Dacă au cunoştinţă despre modul cum au fost  cheltuiţi cei 17.153.700.000 lei
(lei-miliarde vechi!) pe anul 2009, de către UCR pentru minoritatea croată.?
3. Dacă au cunoştinţă despre modul cum s-au făcut  investiţiile pe anul 2009 în UCR.?
4. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2009? Unde şi ce s-a făcut?
5. Dacă pot să prezinte în public raportul de cheltuieli pe anul 2009 şi dacă au votat şi semnat aceste cheltuieli şi dacă au votat şi semnat descărcarea de gestiune pe anul 2009?
6. Dacă au cunoştinţă de unde vin fondurile pentru minorităţile naţionale?
7. Dacă au obligaţia să aducă la cunoştinţa opiniei publice despre modul cum au fost gestionate sumele de bani ale minorităţii croate pe anul 2009?
8. Uniunea Croaţilor din România este o instituţie de drept privat sau public?
9. Dacă consilierii UCR au fost şi sunt beneficiarii anumitor interese personale în UCR ?
10. Dacă se pot depune ,,petiţii” la UCR şi daca da: cum, unde, când şi cine raspunde de înregistrarea acestor petiţii?
NOTĂ: Suma alocată pentru minorităţile  naţionale a fost aprobată prin H.G. 396/2009

Pun aceste întrebări şi aştept răspunsul în scris din partea acestor consilieri ai minorităţii croate, în virtutea votului care le-a fost oferit de familia mea, pentru  reprezentare  în acest consiliu şi pentru a vorbi în numele minorităţii croate, unde mă regăsesc şi eu, cu întreaga mea familie şi unde îmi gestionează drepturile mele ca minoritar al acestei ţări, atât sub aspectul social cât şi sub aspectul financiar. Consider că au obligaţia morală faţă de mine şi familia mea precum şi pentru comunitatea croată să ofere aceste răspunsuri la întrebările formulate

Până în prezent nu am primit nici un răspuns!
Pot să răspundă şi  acum, preşedintele UCR-ului Radan Mihai, vice-preşedintele UCR-ului  Bogdan Petru, etc. Vă ofer posibilitatea să publicaţi gratuit pe acest bolg. ...Ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2009 în valoare de17.153.700.000 (17 miliarde lei vechi). Câţi dintre croaţii acestei ţări ştiu de această sumă oferită de statul român minorităţii croate? Câţi dintre croaţii acestei ţări ştiu cum s-a cheltuit această sumă, unde şi pe ce? De ce nu aţi făcut public până acum, toate acestea, ca să cunoască cetăţenii minorităţi croate din România? Dacă aţi publicat, vă rog să precizaţi: Cum?  Cui? Unde?  Când?...aţi publicat toate acestea?
Fiecare dintre noi să tragă concluzii!

Iată cum ne-au purtat de grija, aceşti lideri în ultimii 20 de ani şi mai vor un mandat de încă 4 ani. Patriotism? Interese? ...surprize, surprize... o să aflaţi în curând şi alte  întrebări care au revoltat liderii croaţilor. Staţi pe aproape, şi nu uitaţi: Poate o să reuşim împreună să fim mai buni

vineri, 20 mai 2011

Castă? Succesiune? Democraţie?


ALEGERII LA UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA = 4 IUNIE 2011

Actualmente aceste alegeri nu sunt corecte!

Oferiţi EGALITATE DE ŞANSE

Delegaţii propuşi pentru CONFERINŢA NAŢIONALĂ AU FOST CONTESTAŢI pe 16 mai 2011, pentru subiectivism (rude, angajaţi etc.).

Publicaţi lista cu delegaţii, ca să fie cunoscute de comunitate

Din 16 mai 2011 , actualii conducători care organizează alegerile nu au răspuns la solicitarea mea (este postată pe acest blog în 16 mai 2011).
Castă?Succesiune?Democraţie? Voi ce ziceţi dragii croaţi?
Surprinzător este faptul că aceste alegeri (unele deja ţinute în 6 mai 2011, altele urmează să se ţină 4 iunie2011), nu au alaiul specific unor alegeri. Nu tu dezbateri. Nu tu publicaţii deschise. Nu tu... multe altele. O noutate? O indiferenţă? Neglijenţă? Fiecare va analiza după ce voi prezenta mai jos.
Cu siguranţă, un grup sau o categorie cunoştea/cunoaşte câte ceva despre existenţa acestor alegeri. Unii din cei care cunosc de existenţa acestor alegeri, se regăsesc pe lista de delegaţi. Această lista nu este anunţată, publicată în mod clar vizibil, ca să o cunoască locuitorii comunităţii croate. Cârcotaşii, vor spune că este publicat. Pentru cei ce vor să cunoască nu au decât să vină la sediul UCR şi să se uite pe panoul de afişare şi vor vedea pe o coală de hârtie A3, delegaţii desemnaţi. Corect! Pe situl UCR, sau în ziarul croaţilor Hrvatska Grancica, nici o vorbă. De ce? Grevă la angajaţii uniunii? Nu, e ceva mai simplu. Delegaţii sunt - în primul rând - aproape toţi angajaţii uniunii. O altă categorie sunt neamurile. O altă categorie sunt actuali şi foşti colaboratori ai uniunii şi ai liderilor acestora.
Aşa s-a întâmplat şi în data de 6 mai 2011, când au avut loc alegerile pentru localitatea Caraşova. Delegaţii desemnaţi au fost conform criteriului enunţat deja, la care se mai adaugă o categorie de pensionari de peste 70 de ani, doar cu câteva clase. Să ne trăiască. Oare locuitorii comunităţii croate din Caraşova aveau cunoştinţă de aceste alegerii? Câţi? Când? Cum? Câţi ştiu cu adevărat, de către cine au fost reprezentaţi? Cine credeţi că este noul lider al croaţilor? Poate bănuiţi, poate nu bănuiţi. Actualul lider este Ghera Slobodan. Cine este noul lider? Nimeni altul decât fiul actualului secretar general al UCR şi preşedinte al croaţilor din Caraşova, de circa 20 de ani, dl. Ghera Nicolae. Ce au făcut ei doi acuma? Rocada. Locul tatălui a fost luat de unul din fii săi. Corect? Judecaţi voi dragi croaţi!
Ce face el acum (Ghera Slobodan)? Este angajat în funcţia de redactor principal la Hrvatska Grancica (ziarul croaţilor care îi acuză pe toţi opozanţii croaţi) unde îl are drept coleg pe fratele său Ghera Milovan, cu funcţia de director de programe (programe de agresivitate?....de cheltuit bani?) la UCR. Ce este el cu deputatul Radan? Nepot. Cred că ajunge! Cine este vice-preşdintele la croaţi în Caraşova acuma? Rimer. Cine este Rimer? Colaboratorul Uniunii şi al deputatului. Cum? „Birtul/Bar” al acestuia este în spaţiul uniunii. Studii, anchete... alţii să analizeze. Aceste persoane sunt pe lista de delegaţi pentru alegerile din 4 iulie 2011. În aceste condiţii familia Ghera are 3 delegaţi, din care Ghera Nicolae, (tatăl) este candidat la funcţia de Secretar General al Uniunii. Corect!? Voi ce credeți, stimaţi croaţi?
Foşti şi actuali lideri mă întreabă: „ce vrei tu Crsta? Cine eşti tu Crsta să ne tot întrebi?” Dacă întrebi şi nu au răspuns, vor răspunde: „nu aşa se face”. Corect! Dar cum?
Castă? Succesiune? Democraţie? Curată democraţie în opinia lor. Voi ce ziceţi dragii croaţi?
Iată cum şi-au purtat de grijă (paternă faţă de copii lor şi de rude, prieteni etc.), în aceşti 20 de ani şi mai vor un mandat de încă 4 ani. Patriotism? Interese? ...surprize, surprize... o să aflaţi în curând şi de întrebările care au revoltat liderii croaţilor. Staţi pe aproape şi nu uitaţi: Poate o să reuşim împreună să fim mai buni!

miercuri, 18 mai 2011

Oferiţi EGALITATE DE ŞANSE


ALEGERII LA UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA = 4 IUNIE 2011

                                               Actualmente aceste alegeri nu sunt corecte!

Publicaţi lista cu delegaţii ca să le cunoască comunitatea

Cui îi e este frică? Şi de ce această frică?

Susţinătorii actualei conduceri încercă să iasă la atac. Normal, fiecare are propriile afinităţi pentru cineva. Nimic rău în asta. Dar... dar... sunt multe întrebări. Aceşti susţinători ai unei grupări, dacă sunt de bună credinţă (nu cu interese!), e ok. Ce se întâmplă, dacă aceşti susţinători sunt cu interese? Ce e atunci? Iată câteva situaţii. Într-o localitate, cu ocazia prezentării proiectului susţinut de mine, pentru noi croaţii, ofer posibilitatea celor prezenţi să pună întrebării. Şi, Slavă Domnului, vin întrebării de tot felul ...Interesant este că liderii comunităţii croate din localităţile respective refuză să vină în faţa comunităţii pe care îi reprezintă. De ce oare? 
Apoi vine categoria de susţinători ai aripii actualilor lideri. La discuţiile care au loc şi în situaţia în care NU au argumente, vin cu menţiunea că NU aşa trebuie făcut. Adică...Dar întreb eu, cum trebuie făcut? Ce nu este bine făcut? Nu văd şi nu aud nemulţumirile oamenilor din comunitate? De ce sunt nemulţumiţi - ştiţi ce spun aceştia? Hm! Hm! Hm! Ca după aceea să aflu că de fapt  aceştia sunt cu interese în uniune şi cu liderii uniunii.
Suntem la jumătatea drumului pentru alegeri. Credeţi că găsiţi ceva publicat despre acest eveniment major în sânul comunităţii? Până în data de 20.05.2011, nu De ce? De această frică? De ce nu vin să explice clar, concret, tuturor cetăţenilor şi nu discreţionar? I-am invitat în public la dezbateri şi nu vin .De ce? Daca ceva este greşit - şi e posibil să fie greşit - dragi susţinători, veniţi singuri sau cu admiratori şi hai să găsim cauza şi NU să ne certăm pe efect.
Susţinătorii unora sau ai altora, ce ştiţi voi de liderii voştri, sau despre Uniune? Poate ştiţi multe  sau poate deloc. După cum am arătat voi prezenta ceva foarte interesant din Statutul UCR. La unul dintre articolele din statut se arată că: "În cazul încetării fiinţării UCR-ului, proprietatea imobilă rămâne ca bun al zonei în care este amplasată, iar mijloacele fixe şi de inventar trec, proporţional cu contribuţia şi componenţa numerică a membrilor, în zonele Caraşovei şi Timişului în patrimoniul societăţilor culturale." Nu vreau să acuz pe nimeni , dar nu mi se pare normal ca în cazul că... (Doamne fereşte!), Statul român nu mai da bani la minorităţi,  ca bunurile să treacă în patrimoniul societăţilor culturale. Păi, o societate culturală poate să o facă oricine este interesat. Dar să cunoască! Pentru că dacă nu cunoaşte, se poate  aştepta la tot felul de consecinţe. De ce nu s-a specificat că  mijloacele fixe şi de inventar să treacă în patrimoniul administraţilor locale ale zonelor Caraşovei şi Timişului? Poate  răspund  la această întrebare, liderii sau susţinătorii acestora. Aştept replici, răspunsuri!
Liderii noştri ai UCR, au ştiut sau n-au ştiut  de conţinutul acestui articol? Doar sunt retribuiţi şi pe deasupra unii sunt de la început! Asta în situaţia în care mai este valabil acest statut. Spun acest lucru  pentru că gurile rele şuşotesc că Statutul se schimbă după cum bate vântul. Eu refuz să cred aşa ceva, dar fum fără foc... o fi fost ceva cândva şi undeva.
Deci este o cauză care poate produce un efect. Si ce efect! Că toate bunurile de miliarde să le preia un grup privat, gen societate comercială SRL...  Sincer, aşa ceva NU am mai văzut în nici un statut al minorităţilor!
Iată cum ne poartă de grijă! Aşa cum au făcut în toţi aceşti 20 de ani.  Şi ce mai vor? Mai vor un mandat de încă 4 ani. Patriotism? Interese? ...surprize, surprize... o să aflaţi în curând şi de  alegerile care au fost pe 6 mai 2011 în Caraşova şi de altele. Staţi pe aproape, şi nu uitaţi: Poate o să reuşim împreună să fim mai buni!
VA URMA

luni, 16 mai 2011

ALEGERII LA UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA = 4 IUNIE 2011


Actualmente aceste alegeri nu sunt corecte!

Oferiţi EGALITATE DE ŞANSE

Argumente şi propuneri

Crsta Petru                                                            

Expediat la fax Nr.0255 232146
Expediat la adresa de E-mail:zhrucr@gmail.com

Data 16 MAI 2011                

                        CĂTRE

                                        UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA
                                    
                                         D.PREŞEDINTE PROF. DEP. MIHAI RADAN
                                                     BIROUL EXECUTIV AL U.C.R.
                                             CONSILIUL COORDONATOR AL U.C.R.

Subsemnatul CRSTA PETRU, candidat pentru funcţia de PREŞEDINTE  LA  UNIUNEA  CROAŢILOR DIN ROMÂNIA CU OCAZIA ALEGERILOR CARE VOR AVEA LOC PE  4 IUNIE 2011 LA CARAŞOVA, prin prezenta formulez următoarele:

A. Actualele alegeri să NU se ţină la data de 4 iunie 2011 şi să se pregătească un nou termen pentru alegerile care vor fi stabilite la o altă data pentru o EGALITATE DE ŞANSE.
Aceste alegeri NU SUNT CORECTE!
Delegaţii desemnaţii au fost contestaţi în bloc de mine pentru următoarele
MOTIVE:
Delegaţii propuşi pentru CONFERINŢA NAŢIONALĂ sunt actualii angajaţi ai Uniunii, au grade de rudenie, foşti şi actuali colaboratori pe diferite activităţi  cu Uniunea şi actuali conducători ai uniunii.
B. Propun următoarele modificări în  STATUTUL  UCR, care să constea în:
1. Alegerile să fie libere, oricine este membru UCR, să poată să se înscrie la o funcţie în Uniune
2. Să se ofere posibilitatea cetăţenilor de minoritate croată să-şi desemneze în mod liber şi democratic liderii, prin amplasarea urnelor de votare în toate localităţile unde locuiesc croaţii şi nu prin delegaţi (contestaţi de locuitorii localităţilor unde reprezintă).
3. Interzicerea cumulării de funcţii. Să fie  permisă doar o funcţie.
5.Interzicerea înscrierii candidaţilor care au ocupat funcţii în două mandate succesive
4. Ocuparea funcţiilor la maxim două mandate.
5. Înfiinţarea unui sediu în Reşiţa.
6. Înfiinţarea funcţiei de preşedinte onorific.
7. Mijloacele fixe şi de inventar să intre în patrimoniul administraţiei locale, proporţional cu contribuţia şi componenţa numerică, în  administraţiile unde sunt un număr semnificativ de cetăţeni ai minorităţii croate.                      
                                     Cu deosebit respect,
                                                                         CRSTA PETRU



Crsta Petru                                                             

Expediat la fax Nr.0255 232146
Expediat la adresa de E-mail:zhrucr@gmail.com

Data 16 MAI 2011                  

                        CĂTRE

                                      
                                        UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA
                                     
                                         D.PREŞEDINTE PROF. DEP. MIHAI RADAN
                                                     BIROUL EXECUTIV AL U.C.R.
                                             CONSILIUL COORDONATOR AL U.C.R.

Subsemnatul CRSTA PETRU, candidat pentru funcţia de PREŞEDINTE  LA  UNIUNEA  CROAŢILOR DIN ROMÂNIA CU OCAZIA ALEGERILOR CARE VOR AVEA LOC PE 04 IUNIE 2011 LA CARAŞOVA, prin prezenta formulez următoarele:

1. Să-mi comunicaţi când are loc întrunirea sau întrunirile  BIROULUI EXECUTIV AL U.C.R.,
    CONSILIUL COORDONATOR AL U.C.R. în vederea dezbaterilor cu privire la alegerile  din 4 iunie 2011, precum şi adunările cu delegaţii sau cu electoratul uniunii.

2 Să-mi comunicaţi LISTA cu toţi delegaţii desemnaţi, cu nume şi prenume, respectiv localitatea pe care o reprezintă pentru alegerile din 4 iunie 2011.

3. Să-mi comunicaţi numărul de invitaţi pe care am dreptul să-i invit.

4. Invit toţi candidaţii la o funcţie în cadrul UCR, la o dezbatere publică într-o manieră elegantă, moderată de o persoană desemnată şi agreată de candidaţi.

Precizările făcute au un argument normal, legal şi anume: EGALITATE DE ŞANSE.



                         Cu deosebit respect,
                                                                         CRSTA PETRU