Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 23 mai 2011

O PRIMĂ ÎMTREBARE CARE A REVOLTAT LIDERII CROAŢI


ALEGERI LA UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA = 4 IUNIE 2011
                                               Actualmente aceste alegeri nu sunt corecte!
                        Oferiţi EGALITATE DE ŞANSE
 
Amânaţi Alegerile din 4 iunie 2011,acestea  NU sunt corecte! Oferiţi  populaţiei dreptul constituţional să voteze

Delegaţii propuşi pentru CONFERINŢA NAŢIONALĂ AU FOST CONTESTAŢI  pe 16  mai 2011, pentru subiectivism (rude, angajaţi, etc.). Publicaţi lista cu delegaţii, ca să le cunoască comunitatea. Din 16 mai 2011 , actuala conducere care organizează alegerile nu au răspuns la solicitarea mea (este postată pe acest blog în 16 mai 2011).
Luările de poziţie faţa de mine, a liderilor noştri croaţi, constă în întrebări de genul: "Cu ce drept vii tu Crsta să ne întrebi pe noi? Cine eşti tu Crsta că ne tot întrebi? De ce nu ne laşi în pace, ştim noi ce facem!" Nu vreau să acuz, dar am/avem dreptul să ştiu/ştim. Am dreptul să întreb. Am dreptul să cer socoteală. Am dreptul să fiu respectat. Nu vreau nimic altceva! Am dreptul să vă  întreb, în virtutea poziţiilor pe care le aveţi şi în virtutea votului oferit de mine, de toată populaţia, ca să ne apăraţi interesele. Am dreptul să vă cer socoteală, prin prisma faptului că sunt bani publicii şi nu privaţi. Am dreptul să semnalez derapajele, dacă există. Regretabil este faptul că, liderii croaţilor nu le înţeleg, sau nu vor să le  înţeleagă. Am dreptul să nu fiu de acord cu ceea ce faceţi, şi anume să consideraţi că Uniunea croaţilor este o proprietate privată. Nu pot să fiu de acord să vă alegeţi neamurile şi interesele. Aveţi obligaţia să răspundeţi comunităţii în mod public şi nu discreţionar. Eu Crsta v-am solicitat în public să răspundeţi la materialul pe care îl voi prezenta mai jos. Solicitările mele au fost adresate liderilor croaţilor din Caraş-Severin, prin intermediul Consiliilor locale din Caraşova şi Lupac, prin consilierii Ghera Nicolae-Caraşova secretar general al UCR,  Haţegan Gheorghe-Nermet, Milos Marian -Rafnic.

Iată ce i-am întrebat pe liderii UCR, în luna decembrie 2010:
1. Dacă au cunoştinţă despre modul cum au fost  cheltuiţi cei 17.153.700.000 lei
(lei-miliarde vechi!) pe anul 2009, de către UCR pentru minoritatea croată.?
3. Dacă au cunoştinţă despre modul cum s-au făcut  investiţiile pe anul 2009 în UCR.?
4. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2009? Unde şi ce s-a făcut?
5. Dacă pot să prezinte în public raportul de cheltuieli pe anul 2009 şi dacă au votat şi semnat aceste cheltuieli şi dacă au votat şi semnat descărcarea de gestiune pe anul 2009?
6. Dacă au cunoştinţă de unde vin fondurile pentru minorităţile naţionale?
7. Dacă au obligaţia să aducă la cunoştinţa opiniei publice despre modul cum au fost gestionate sumele de bani ale minorităţii croate pe anul 2009?
8. Uniunea Croaţilor din România este o instituţie de drept privat sau public?
9. Dacă consilierii UCR au fost şi sunt beneficiarii anumitor interese personale în UCR ?
10. Dacă se pot depune ,,petiţii” la UCR şi daca da: cum, unde, când şi cine raspunde de înregistrarea acestor petiţii?
NOTĂ: Suma alocată pentru minorităţile  naţionale a fost aprobată prin H.G. 396/2009

Pun aceste întrebări şi aştept răspunsul în scris din partea acestor consilieri ai minorităţii croate, în virtutea votului care le-a fost oferit de familia mea, pentru  reprezentare  în acest consiliu şi pentru a vorbi în numele minorităţii croate, unde mă regăsesc şi eu, cu întreaga mea familie şi unde îmi gestionează drepturile mele ca minoritar al acestei ţări, atât sub aspectul social cât şi sub aspectul financiar. Consider că au obligaţia morală faţă de mine şi familia mea precum şi pentru comunitatea croată să ofere aceste răspunsuri la întrebările formulate

Până în prezent nu am primit nici un răspuns!
Pot să răspundă şi  acum, preşedintele UCR-ului Radan Mihai, vice-preşedintele UCR-ului  Bogdan Petru, etc. Vă ofer posibilitatea să publicaţi gratuit pe acest bolg. ...Ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2009 în valoare de17.153.700.000 (17 miliarde lei vechi). Câţi dintre croaţii acestei ţări ştiu de această sumă oferită de statul român minorităţii croate? Câţi dintre croaţii acestei ţări ştiu cum s-a cheltuit această sumă, unde şi pe ce? De ce nu aţi făcut public până acum, toate acestea, ca să cunoască cetăţenii minorităţi croate din România? Dacă aţi publicat, vă rog să precizaţi: Cum?  Cui? Unde?  Când?...aţi publicat toate acestea?
Fiecare dintre noi să tragă concluzii!

Iată cum ne-au purtat de grija, aceşti lideri în ultimii 20 de ani şi mai vor un mandat de încă 4 ani. Patriotism? Interese? ...surprize, surprize... o să aflaţi în curând şi alte  întrebări care au revoltat liderii croaţilor. Staţi pe aproape, şi nu uitaţi: Poate o să reuşim împreună să fim mai buni

9 comentarii:

  1. Enervantul spune

    Dacă aşa stau lucrurile de urgenţă trebuie nişte controale riguroase la această uniune. Ce alegeri acum?Presa? DNA?DGEA?Procuratura? Aveţi tema de casă Nu mai staţi.
    De urgenţă ar trebuii arestată toată conducere uniunii,verificate şi sechestrate averile acestora.

    Nu se poate aşa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ako avako stoje stvari onda ne su stvari uredu
    Ja sam za profesora Radana ali sto je pital Crista i ovi ne odgovaraju nesto ne tu dobro.Ako ovei clovik nema pravo zasto ne dosal kat ga je vikal na scenu i kot komande de turvine.Ciudnomije i za kneza Varmedasa-Bogdana.Se vidi iz aviona ce nesu neke stvari kako treba. Nemozes da se latis za Sockam,ovej koj ga placa za tem je ali niti za Rimera,ovej kojg vraga zna.Zaludu su oni proti ovog cloveka ce i poznavamo sto mozu oni. Pitalsam Ivanku Dobru, Jakoba Domananta , ne su umeli da mi kazu na pitanja sto je pital Crista.Nitko nemoze da kaze ce ovej clovik nesposoban ali i on je dat vragu jeste jedan meter. Treba da smo posteni. Stoje pofesorovo je. Je.Nesto mi ne bas izgleda pamateno u zajedinstvu.Ne toliko kriv profesor koliko Sarbuljase.Dobro je de je sloga ali kat se to nemoze .Pitam i ja zasto se nemoze,Haia netegnite ruke i neka da se toliko mrzimo. mi izmeu nas.Sramotaje i grijota je.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ime mi se piše Iacob Domaneanț, ili Jakob Domanjanc, ne Jakob Domanant. Ne mi klarno zašto se kriješ iza anonimata. Kaži brate, ja pišem ja komentiram, ne la ti isčupa nitko glavu :). I to je pitanje, pišeš li ti ?! Artikoli su napisani od človeka koji ume da piše, ovo što pišeš ti je napisano od človeka koji je polupismen :).

    RăspundețiȘtergere
  4. Seleac sam i pratim ovo celo vreme za kravitami s skatuljitom.jakobe ti znas sto je skatuljca i po nechi u zajednistvu.jakobe ja tebe znam dete pametno,samo ovoliko znas,da critichiras i tri retka da napises.ovei cilovic je nesto pisal vii poiavete ce nema pravo coi vi brani da ne pisete i vii za niega.Vii ste po mlogo i po vise novtii imate,nasi novtii.ili nemate vreme ce ie comandat doma i morate da sedite in pozitie,de drept. A da ne udziabim da ti spomenem ovi retkove ne pisal Petar crsta.i iasam mislil cacon ti ali sam provieril. U ovoi drzavi sve se moze cad imas novti de ti zivis. OVO ie prava democratia da prodava svachi sto producira.

    RăspundețiȘtergere
  5. Profesor Doctor Constructor Ginecolog Urolog Mihai Radan25 mai 2011 la 12:45

    FORZA MAMMA LEONE !!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. VI SELJACI SE DAVATE PAMETNI
    SETE I BLEJTE KAKO OVCE
    DUVAITE OVCARU PROFESORU U….. MOGUCE DA IM OTVORI PAMET
    KOJE KAKAON VI SELJACI

    RăspundețiȘtergere
  7. Bun comentariul de la ora 12:45! Din pacate fara ecou....

    RăspundețiȘtergere
  8. A vi neseljaci koji k....cinite vi? dajte vi neku drugu ideji...ne mozete jel ...jer neste seljaci!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Lupak, Clocotici, ravnik, lupak = P.I.Z.D.E. USMRDJENE26 mai 2011 la 15:15

    Hej...ti onej sto povedas ce mi seljaci se davamo pametni !!! Sam stigal na konluziju ce ti treba da ses PULU svakomu karasevku minim 100 put !!!

    RăspundețiȘtergere