Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 25 mai 2011

O ALTĂ ÎNTREBARE, CARE I-A REVOLTAT PE LIDERII CROAŢI


ALEGERII LA UNIUNEA CROAŢILOR DIN ROMÂNIA = 4 IUNIE 2011

Actualmente aceste alegeri nu sunt corecte!

    Oferiţi EGALITATE DE ŞANSE



Amânaţi Alegerile din 4 iunie 2011, acestea  NU sunt corecte! Oferiţi  populaţiei dreptul constituţional să voteze!

Delegaţii propuşi pentru CONFERINŢA NAŢIONALĂ AU FOST CONTESTAŢI  pe 16  mai 2011, pentru subiectivism (rude, angajaţi etc.).
Publicaţi lista cu delegaţii ca să le cunoască comunitatea! Vă ofer posibilitatea să publicaţi gratuit pe acest bolg. ...Ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2011
Din 16 mai 2011 , actuala conducere care organizează alegerile nu a răspuns la solicitarea mea (este postată pe acest blog în 16 mai 2011).

O precizare importantă! Comentariile care se fac pe baza materialului publicat de mine: îi asigur pe suspicioşi că pot să fie siguri că subsemnatul Crsta nu se ascunde sub nici un ,,ANONIMAT”. Este un blog personal. Eu public ce consider important pentru mine şi pentru comunitate. Ofer posibilitatea şi altora să comenteze în limita bunului simţ şi a politicii administratorilor acestui ,,blog”. Comentariile mele sunt vizibile şi nu se ascund în anonimat. Nu am nici un motiv să scriu sub anonimat. Chiar invit susţinătorii d-lui deputat Radan, fie că sunt angajaţi studenţi, jurnalişti etc., la dezbaterile care au fost prezentate până acum cu argumente clare, pertinente. Niciodată nu-i târziu; aştept luări de poziţii. Întrebările care mi-au fost formulate vor primi în cel mai scurt timp răspunsurile. Revenind la cele electorale în care este cuprinsă minoritatea croată, arăt că, cu ocazia deplasării mele prin comunităţile croate am constatat anumite lucruri greu de înţeles pentru mine dar şi pentru cei pe care îi reprezintă liderii lor.
Lideri UCR-ului din teritoriu nu aduc la cunoştinţă lucrurile foarte importante comunităţii pe care o reprezintă, ca de exemplu alegerile care au fost ţinute în comunităţile pe care îi reprezintă dar şi cele care urmează să se desfăşoare (4 iunie 2011). Spun aceste lucruri deoarece locuitorii comunităţilor respective rămân  surprinşi în momentul în care anunţ că în localităţile lor au avut alegeri şi îi întreb dacă îşi ştiu conducătorii. Populaţia este surprinsă că nimeni nu le-a adus la cunoştinţă despre  alegerile care s-au ţinut în localităţile respective cât şi despre delegaţii care îi vor reprezenta pentru alegerile la 4 iulie 2011. Întrebarea cea mai des pusă mie a fost: "Cine i-a ales? Când s-au ţinut alegerile? Unde s-au ţinut alegerile? De ce oare aceşti lideri nu au anunţat populaţia despre evenimentele care au avut loc?" Au fost anunţaţi doar privilegiaţii (rude, prieteni etc.). Aceşti lideri respectabili prin prisma vârstei (majoritatea) de peste 60 de ani… să ne trăiască!....au timp suficient să anunţe că doar sunt nişte pensionari (mici excepţii), iar un câştig (fac caritate?),  în plus pe lângă pensie, nu strică. Stimaţi lideri ca Şera Gheorghe, Lugojan Petru, Miloş Marian, Haţegan Gheorghe, Vatav Mihai!!! Aveţi obligaţia să răspundeţi comunităţii în mod public şi nu discreţionar, că doar îi reprezentaţi pe toţi, şi noi/ei sunt tot ai noştri/ai voştri sau poate reuşiţi să-mi  răspundeţi mie sau celor care v-au ales şi pe care îi reprezentaţi în UCR-ul sau Consiliile locale  la următoarele întrebări care au fost adresate prin intermediul Consiliilor locale din Caraşova şi Lupac, prin consilierii Ghera Nicolae-Caraşova secretar general al UCR,  Haţegan Gheorghe-Nermet, Milos Marian -Rafnic.
Nu vreau să acuz, dar am/avem dreptul să ştiu/ştim. Am/avem dreptul să întreb(ăm). Am/avem dreptul să cer(em) socoteală. Am/avem dreptul să fiu/fim respectat(ţi). Nu vreau/vrem nimic altceva!
Iată ce i-am întrebat în luna ianuarie  2011:
1. Dacă au cunoştinţă despre modul cum au fost  cheltuiţi cei 16.100.000.000 lei (miliarde vechi !), pe anul 2008, de către UCR pentru minoritatea croată.?
2. Dacă au cunoştinţă despre modul cum s-au făcut  investiţiile pe anul 2008 în UCR.?
3. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2008 unde şi ce s-a făcut?
4. Dacă pot să prezinte în public raportul de cheltuieli pe anul 2008 şi dacă au votat şi semnat aceste cheltuieli şi dacă au votat şi semnat descărcarea de gestiune pe anul 2008?
5. Dacă au cunoştinţă de unde vin fondurile pentru minorităţile naţionale?
6. Dacă au obligaţia să aducă la cunoştinţa opiniei publice despre modul cum au fost gestionate sumele de bani ale minorităţii croate pe anul 2008?
7. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR, la care nu s-a dat un răspuns. Dacă pot să enumere investiţiile făcute pe anul 2009, adică 17.153.700.000 (miliarde lei vechi) conform H.G. 396/2009 ), unde şi ce s-a făcut?
8. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR, la care nu s-a dat un răspuns. Dacă pot să prezinte în public raportul de cheltuieli pe anul 2009?
      9. Uniunea Croaţilor din România este instituţie de drept privat sau public?
10. Revin cu întrebarea la adresa consilierilor UCR, la care nu s-a dat un răspuns.Dacă consilierii UCR au fost şi sunt beneficiarii anumitor interese personale în UCR?
NOTĂ:  Suma de 16.100.000.000 lei (miliarde lei vechi!) a fost alocată şi aprobată  pentru  minorităţile   naţionale din România, unde se regăseşte şi UCR, prin  H.G. 103/2008

Total   2009      17.153.700.000  +

           2008      16.100.000.000  = 33.253.7000.000 lei (miliarde lei vechi!)

Pun aceste întrebări şi aştept răspunsul în scris de la aceşti consilieri ai minorităţii croate, în virtutea votului care le-a fost oferit de familia mea, pentru  reprezentare  în acest consiliu şi  a vorbi în numele   minorităţii croate unde mă regăsesc cu familia şi unde îmi gestionează drepturile mele ca minoritar al acestei ţări, atât sub aspectul social, cât şi sub aspectul financiar.
Consider ca au obligaţia morală faţă de mine şi familia mea precum şi pentru comunitatea croată să ofere aceste răspunsuri la întrebările formulate

În prezent nu am primit nici un răspuns!
Pot să răspundă şi  acum, preşedintele UCR-ului Radan Mihai, vice-preşedintele UCR-ului  Bogdan Petru, etc. Vă ofer posibilitatea să publicaţi "Cheltuielile" pe anul 2009 şi 2008 cu formularele ,,A2” şi ,,A3” gratuit pe acest bolg. ...ca să nu trebuiască să măriţi cumva, cheltuielile pe anul 2011 . Câţi dintre croaţii acestei ţări ştiu de această sumă oferită de Statul român, minorităţii croate? Câţi dintre croaţii acestei ţări ştiu, cum s-a cheltuit această sumă, unde şi pe ce? De ce nu aţi făcut public până acum, toate acestea, ca să cunoască cetăţenii minorităţi croate din România? Dacă aţi publicat, vă rog să precizaţi: Cum?  Cui? Unde?  Când?...aţi publicat toate acestea?
Fiecare dintre noi să tragă concluzii!

Iată cum ne-au purtat de grija, aceşti lideri în ultimii 20 de ani şi mai vor un mandat de încă 4 ani. Patriotism? Interese? ...surprize, surprize... o să aflaţi în curând şi alte  întrebări care au revoltat liderii croaţilor. Staţi pe aproape, şi nu uitaţi: Poate o să reuşim împreună să fim mai buni
Va urma

10 comentarii:

  1. Smrdi ZHR? Glidejte na kopanje, ne služete se nosam!

    Samo tako, Petre!

    RăspundețiȘtergere
  2. Stimate domn Crsta ,daca intreadevar ai posibilitatea de-a face aceste dezvaluiri eu un oarecare ANONIMUS iti sugerez sa le faci ! Si stii de ce ? pentru ca dupa alegeri va fi tarziu!Asta in cazul ca vrei sa si faci ceva .Interesant este faptul ca nu ai observat procentul de ''croatism '' de la U.C.R.Marea'' mama Leone'' 100% croata ,urmatorul croat 100% noul primit in marea familie ,fostul mare P.D.L-ist,plus cei doi valiujeni,sa nu te miri ca si ei pe aceasta lista ,Iabalceni sunt croati cum e PAPA musulman,asa deci dai bataie daca vrei ceva !!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Fără să cunosc situaţia reală al croaţilor, analizând după ce am citit postările pe acest ,,blog”, cred că se impun nişte controale riguroase din partea statului. Ceva nu este în ordine

    RăspundețiȘtergere
  4. Pametni seljaci
    Koji ste vii?Sat im cicni Muzeu. Posi la da im cini jenu Strugu
    da prodite kakon ovce.Fraka vas ovei Radan i dama Sarbuljasa na ludo. Kat crkne stari vii late de ga izdignete iz groba u valja i u ugus late da mu divate da se digne da vas vodi na strugu. Grozno. Samo sete i blejete

    RăspundețiȘtergere
  5. Cine şi cum se plimbă cu maşinile croaţilor că mereu sint in plimbare.?Apropooo din miliardele arătate?
    Crîsta cred că ai dreptate

    RăspundețiȘtergere
  6. Seljaci ili neseljaci, pametni ili nepametni, u pravu ili ne, istini se mora poglenuti u oči i kazati: Crsta se usudil da digne glas i izvan birta. On je tej koji vaće bika za rozi, i na tome mu treba čestitati.
    Sad, koliko la da može nešto više, to sigurno ne la da se vidi homak.
    Ako bi gazda Radan imal malko po više ljubavi prema mestu i prema luđi na čijim je šijama jašil i jaši više od 50 godine (znate će rođen 26 sep. 1938; pa mlogo napred! da u miru živite starost, ali ne da čupate luđe kržom da Vi slušaju i poštuju, što sramoti svakoga koji ne odzabil na poštenje), on bi kroz Zajedništvo trebal da pusti Petra Bogdana, kneza iz Karaševa na prvo mesto ili nekog iz Klokotića, če i ti luđe pripadaju hrvatskoj manjini u Romaniji.
    Ovo sigurno ne jedina mogućnost. Svi vi koji četate ovej blog, znate i sami če naš narod ne predstavljaju samo oni luđe koji su se skupili okol Zajedništva, okol komanda i škula, okol svakog mesta i človeka koji donese neki lej, pa mu onda vire kakon nadčloveku i gotovi su da sve naprave, pa i to da svakog izdadu samo da tej lej ne izgube. Najdobri su oni koji su i s ovemi i s onemi, a daleko od sami sebe. Jude!
    Bože, pa je li moguće da smo za lej spremni sve uništiti, pa i ono najviše - človeče dostojanstvo?
    Uf, dostojanstvo? Što je to za gospodu, koja ne mora da crnči po svetu za lej, kad uz malo laži i prevare stigne da pošteno živi na račun mirnih, pitomih i neškolovanih luđi.
    U ime tog naroda: mirnoga, pitomoga i neškolovanog - če se ne razume u sve politikantske prevare, molim profesora Radana da da savjet nekom ne toliko antipatičnom i zamrženom predstavniku Hrvata (drugomu osim gospođe došljakinje i njoj slični), da prestane da ni sramotiti de god stigne, če smo i dragom Bogu postali dosadni!
    Petre Crsto, Vas molim da neste kos, koji popeva istu popevku, nego dajte popis luđi koji bi teli da ni reprezentiraju da i mi vidimo jesu li isti rodove koji su i u drugi struga, jesu li jeni proti drugi ili su neki treći i po tri-četiri iz istog doma.
    Nama svima, daj Bog zdravlja i nešto više sreće!
    Ana

    RăspundețiȘtergere
  7. Idea este de fapt, ca noi nu ne-am schimbat cu mult,tot suntem in stadiul acela de a ne batjocorii doar ca nu suntem din satul in care consideram ca ar trebui sa fim,insulte de genul ,,selaci,,urmeaza probabil ,,gljive,, bote ,,etc.Pai atunci cum sa nu ne conduca mult hulitul si alte reziduri!Astept cu nerabdare cand se va scrie pe acest blog fara,, anonimi,,dar adevarul e ca atunci nu o sa mai fie asa de palpitant.Noroc cu dl Crsta ca mai poate omul sa-si expuna ideile. Sau nenoroc?! cine sa le mai stie?

    RăspundețiȘtergere
  8. Deputatul Mihail Radan, „atins în partea dorsală“

    CARAŞOVA - În urma articolului nostru din data de 23 martie 2010, „Încăierări politice şi penale“, în care prezentam cum mai mulţi cetăţeni din Caraşova au ajuns la violenţe după adunarea publică de duminica trecută, Mihail Radan a ţinut să ne transmită şi nouă cele declarate la Postul de Poliţie Caraşova.(23 comentarii)
    În data de 21 martie 2010, deputatul Uniunii Croaţilor din România a depus o plângere „pentru ultraj“ împotriva lui Marius Sorca, pe care îl acuză că „după ce am terminat expunerea informativă privind unele evenimente, am coborât de pe treptele din faţa Primăriei şi, în timp ce stăteam de vorbă cu dl Dobra Martin din Caraşova despre starea DJ 581A, a apărut numitul Sorca Marius, însoţit de Panţa Nicolae, Gruiescu Marian şi Creţu Ioan, preşedintele formaţiunii PD-L din Caraşova. La început m-au acostat cu tot felul de întrebări, iar apoi Marius Sorca a devenit agresiv, prinzându-mă de haină, cu intenţia de a mă lovi cu pumnul. Am evitat lovitura trăgându-mă la o parte. A reuşit să mă atingă cu piciorul în partea dorsală şi atunci m-am smuncit cu toată puterea, retrăgându-mă în sediul UCR!“

    RăspundețiȘtergere
  9. Ma bucur ca inca se mai gasesc fraieri sa se certe pe tema asta….in sfarsit! Intradevar UCR a facut ceva, dar doar de fatada ,apoi ca sa nu mai vb de ceea ce face Radan “asta” ,care stie sa scape din orice cu ajutorul armatei de angajati ai UCR ,iar “Grancica” a citit-o careva ,doar aberati si prostii ,reclame si mai stiu eu ce alceva….in fine…TAIASCA Radan ,dar asa cum traieste o cartita ,sa dispara definitiv din peisaj….! FRAIERILOR… )

    RăspundețiȘtergere
  10. Comentariu de la:

    nestiut
    Raporteaza ............. Hai mai doar insulte la persoana stiti ?/ Ce cautati acolo nu inteleg , de fapt , asa conducator asa oameni, …
    Atacati la persoana pentru ca nu aveti fapte concrete de lauda pt activitatea UCR, pai alea sunt fapte mai baiatule ce a-ti facut pana acum ?O cladire care este folosita dupa cum vrea un singur om ??? Pai un singur om inseamna o comunitate intreaga?
    Daca ti-am scris ca o sa iti scot branza din cap fara a folosi metode violente ar fi trebuit sa deduca creierasul tau ca nu e o amenintare ( daca tu asa o consideri e grav,serios fa ceva, ia masuri, un psiholog ar fi bun cred). Daca a-ti disparea toti cei din conducerea UCR de acum comunitatea ar avea un castig enorm ( nu eu personal, comunitatea),culmea mai,credeam ca suntem un popor cu o mentalitate cat de cat diferita de mentalitatea romaneasca ,m-am inselat amarnic, cum cineva zice ca se fura, cum e atacat cu replici de genul : frustrat, varza, praf…..cu asta chiar demonstrati colectivul din care faceti parte, adica se pare ca sunteti ceea ce spuneti ” praf, varza, sfecla ( probabil) toata gradina daca vreti, vezi sa nu consideri aceste cuvinte un compliment pt ca nu sunt ( ma tem sa nu intelegi gresit).
    Lasati oamenii inteligenti sa iasa in fata,( tu dupa cum scri sigur nu faci parte din ei) dar saracii sunt sufocati de fii, nepoti si nepoate ,fini,nasi si toate cele ( ia sa vedem iti dai seama ai cui ? ).
    Scanati toate hartiile , contractele,bugetul si cheltuielile UCR de la infiintare pana acum ca sa demonstarti ca a-ti facut ceva in folosul comunitatii croate din Romania ( care nu e doar Carasova), ce aveti pe site e nimic. UCR e buna (in afara de carasova nu a miscat nimic, nu aveti cu ce sa combateti acest lucru), dar nu cu aceasta conducere, oare o sa vedem in anul 2012 un alt candidat la deputati ????????? sau o sa fie reales la al XX congres ?????
    Bai apropo ca m-ai atacat cu limba croata , tu l-ai auzit pe seful tau cum vorbeste croata ????/ ))))))) M-am prapadit de ras cand l-am ascultat.
    Da exemplu de 5 lucruri facute de UCR in Com Lupac ( si satele de pe langa e

    RăspundețiȘtergere