Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 22 mai 2018

120 de persoane angajate ca urmare a participării la Bursa generală a locurilor de muncă


Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Caraş-Severin a organizat în data de 20 aprilie 2018 Bursa generală a locurilor de muncă,
la Reşiţa şi Băile Herculane.  Prezenţi la cele 2 burse au fost 53 de agenţi economici, care au oferit persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă un număr de 359 locuri vacante.
Şi la această ediţie, locurile de muncă au fost variate, acoperind domenii diferite de activitate, la Bursa de la Reşiţa predominând locurile de muncă din domeniul serviciilor şi comerţului, iar la Băile Herculane, locurile de muncă din domeniul hotelier. Pentru persoanele cu studii superioare au fost oferite locuri de muncă de tehnician mecanic, inginer mediu, inginer tehnolog, inginer electromecanic, inginer vânzări şi şef schimb la Reşiţa şi locuri de muncă de director hotel, contabil şef şi kinetoterapeut la Băile Herculane. 
Situaţia  detaliată a organizării Bursei generale a locurilor de muncă din acest an este următoarea: 



 
                                       Reşiţa  Băile Herculane         TOTAL
Nr. agenţi economici contactati        119      31        150
Nr. agenţi economici participanţi     41        12        53
Nr. locuri de muncă oferite   157      202      359
Nr. persoane  participante    214      78        292
Nr. persoane selectate în vederea încadrării           102      37        139
Nr. persoane încadrate pe loc           1          19        20
Nr persoane încadrate în decurs de 1 lună de la data Bursei         33        67        100
Total persoane încadrate      34        86        120


Persoanele încadrate în ziua bursei au ocupat locuri de muncă de dulgher (1) la Reşiţa şi camerista (1), ospătar (5), bucătar (6), sortator produse (1), lucrător comercial (1), brutar (1), contabil (1), administrator pensiune (1), director hotel (1) şi muncitor necalificat (1) la Băile Herculane.
După participarea la interviurile şi probele de lucru de la sediile firmelor, în decurs de o lună de la data organizării Bursei, cele 33 de persoane încadrate la Reşiţa au ocupat locuri de muncă în meseriile: lucrător comercial (4), manipulant mărfuri (4), electrician (3), sofer autocamion (3), lăcătuş mecanic (3), confecţioner îmbrăcăminte (2), frezor (2), zidar(2), inginer mecanic (1), inginer electrician (1), operator introducere si validare date (1), ospătar (1), lucrător bucătărie (1), strungar (1), bobinator (1), dulgher (1), vanzător (1), muncitor necalificat (1), în timp ce la la Băile Herculane, au fost ocupate locuri de muncă în meseriile de ospătar (8), cameristă hotel (7), bucătar (5), manipulant mărfuri (5), recepţioner de hotel (5),  lucrător în bucătărie (4), barman (3), maseur (3), spălător lenjerie (3), îngrijitor clădiri (3), ajutor de bucătar (2), femeie de serviciu (2), agent de pază (2), solist vocal (1), contabil şef (1), director de motel (1), ospătar (1), sortator produse (1), spălător vehicule (1), şi muncitor necalificat (9)
În acest an, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Caraş-Severin va mai organiza Bursa locurilor de munca pentru absolventi, în data de 19 octombrie, dar, în funcţie de solicitările pieţei muncii, vor putea fi organizate şi alte burse ale locurilor de muncă.
Informaţii suplimentare pot fi obţinute la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă din Reşiţa, str. Traian Lalescu nr 17, tel 0255/212160.

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Caraş-Severin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu