Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 8 iunie 2019

Cum se poate anula o cerere de portare a numărului de telefon


Ca urmare a sesizărilor primite de ANCOM, Autoritatea aduce în atenţia utilizatorilor faptul că anularea portării numărului de telefon se face doar de către solicitant, la furnizorul la care a intenționat să se porteze, cel târziu cu 24 de ore înainte de momentul inițial stabilit pentru realizarea portării.
Anularea portării

Anularea portării se face printr-o cerere, care trebuie depusă la reprezentanţa operatorului unde a fost solicitată iniţial portarea sau în cel mai apropiat centru al acestuia. Formularul tip care trebuie completat pentru a iniția anularea portării poate fi obţinut de la furnizorul acceptor (noul furnizor) sau de pe www.portabilitate.ro
Atunci când ia decizia de a solicita anularea procesului de portare, este important ca utilizatorul să țină cont de faptul că are la dispoziție o perioadă foarte scurtă. Cererea trebuie depusă cel târziu cu 24 de ore înaintea momentului inițial convenit pentru realizarea portării.
În cazul în care cererea de anulare este înregistrată cu mai puțin de 24 de ore înainte de momentul inițial convenit pentru realizarea portării, portarea numărului va fi finalizată.
Trebuie precizat că întreaga perioadă de portare este, de regulă, de 3 zile lucrătoare, iar dacă momentul inițial convenit pentru portare este într-o zi de luni, cererea de anulare trebuie depusă în vinerea anterioară.
Numărul provizoriu
Pe parcursul procesului de portare, furnizorul în reţeaua căruia se doreşte portarea poate asigna utilizatorului un număr de telefon provizoriu, pentru ca acesta să folosească deja noile servicii. Furnizorul acceptor trebuie, însă, să asigure și posibilitatea abonatului de a-și porta numărul şi fără un număr provizoriu de telefon.
Dacă acceptă numărul provizoriu, utilizatorul are două opțiuni în cazul în care portarea nu se finalizează: să continue relația contractuală cu furnizorul acceptor pe baza numărului provizoriu (adică să aibă un contract și cu acest furnizor) sau să renunțe la numărul provizoriu și implicit la contractul aferent acestuia. La depunerea cererii de portare, furnizorul acceptor are obligația să informeze utilizatorii (de regulă, prin contract) despre aceste opțiuni. 
Obligațiile furnizorilor implicaţi în portare
Operatorii de telefonie trebuie să ofere utilizatorilor, gratuit, toate informațiile legate de procesul de portare prin intermediul serviciului de clienți, pe pagina proprie de internet. În același timp, operatorii sunt obligaţi să pună la dispoziția utilizatorilor, în cadrul oficiilor comerciale, formularele necesare portării, precum și procedura de depunere, de validare şi de anulare a cererii de portare.
Sesizările utilizatorilor
În primele cinci luni ale acestui an, ANCOM a primit 40 de petiții care au vizat probleme legate de anularea procesului de portare, precum și asignarea unui număr provizoriu.
Pe parcursul anului trecut, ANCOM a primit 568 de sesizări cu privire la procesul de portare, principalele probleme fiind legate de netransmiterea unor mesaje între bazele de date ale furnizorilor, refuzul portării și asignarea numerelor provizorii.
O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat anularea procesului de portare. Trebuie subliniat că ANCOM nu este în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în responsabilitatea părţilor implicate în acest proces.
În concluzie, ANCOM recomandă utilizatorilor să studieze amănunțit contractele pe care le semnează cu furnizorii de servicii de telefonie, acordând o atenție sporită documentelor destinate procesului de portare a numerelor de telefon și nu în ultimul rând, să ceară de la furnizorul acceptor exemplarele documentelor semnate (cereri de portare, de anulare, contracte etc.) și să le păstreze. 
Ce, cum şi unde reclami?
În cazul în care întâmpină dificultăţi pe parcursul procesului de portare, utilizatorul poate face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portării), dar se poate adresa și la ANCOM, parcurgând pașii detaliați aici.
Informații suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt disponibile pe site-ul www.portabilitate.ro.


Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu