Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 20 martie 2023

Programări online paşapoarte, un nou serviciu electronic disponibil


 Programări online paşapoarte, un nou serviciu electronic disponibil prin intermediul platformei hub.mai.gov.ro

În contextul demersurilor privind digitalizarea serviciilor prestate pentru cetăţenii români, începând de astăzi, 20 martie 2023, serviciul de programare on-line pentru depunerea cererilor de paşapoarte a migrat în platforma HUB de servicii a Ministerului Afacerilor Interne, fiind disponibil la adresa hub.mai.gov.ro/epasapoarte.

Pornind de la nevoia de gestionare eficientă a fluxurilor de cetăţeni care se prezintă la structurile de paşapoarte, noul serviciu de programare on-line pentru depunerea cererilor de paşapoarte introduce posibilitatea de a efectua o programare începând cu ziua curentă pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice. Astfel, cetăţenii vor avea la dispoziţie posibilitatea realizării unei programări în funcţie de volumul şi dinamica solicitărilor de paşapoarte înregistrate în timp real.

Noua platformă beneficiază de noi forme de comunicare prietenoase şi facile şi permite adaptarea sistemului, din punct de vedere tehnologic, la perioada vârfurilor de utilizare (în cazul unui aflux mare de solicitanţi), asigurând astfel un nivel de disponibilitate maximal.

În vederea obţinerii unei programări, cetăţenii sunt îndrumaţi să urmeze următorii paşi:

Pentru completarea formularului de programare, după alegerea judeţului, respectiv selectarea Locaţiei în care se doreşte depunerea cererii de paşaport, se va bifa opţiunea paşaport.

În câmpul "Numărul de persoane programate" se va selecta numărul persoanelor (din familie) pentru care se face programare.

Se va alege data şi ora la care se doreşte programarea, apoi se vor completa câmpurile: Nume, Prenume, Cod numeric personal, adresa de e-mail la care se vor primi datele programării, Număr de telefon (opţional), iar în câmpurile Persoane suplimentare se vor menţiona Numele, Prenumele şi CNP-ul fiecărei Persoane suplimentare.

Butonul "Salvează" se activează după ce este exprimat consimţământul expres cu privire la Politica de protecţie a datelor cu caracter personal.

Finalizarea programării se realizează prin selectarea butonului Salvează. Un mesaj se va transmite la adresa de e-mail indicată prin care se confirmă programarea. Neconfirmarea programării în termen de 30 de minute duce la anularea acesteia.

În cazul în care cetăţeanul nu se mai poate prezenta la data şi ora programată, recomandăm folosirea link-ului Anulează programare din e-mailul de confirmare. Pentru anularea unei programări efectuate înainte de data de 20.03.2023 este necesară accesarea modulului VERIFICĂ PROGRAMARE introducând adresa de email utilizată la efectuarea programării. Un nou mesaj va fi transmis către adresa de email respectivă de unde se va putea anula programarea.

Atragem atenţia asupra faptului că programarea este gratuită şi netransmisibilă. Neprezentarea la data şi ora programată, neconcordanţa între datele înscrise în formularul de programare (nume/prenume) şi datele de identificare ale persoanei care se prezintă la depunerea cererii de paşaport, lipsa actelor necesare sau a dovezii achitării taxei de paşaport duc la anularea programării.

Totodată precizăm că, de la operaţionalizarea noului serviciu până la ora 12:00, au fost efectuate peste 5.500 de programări, din care 176 au fost efectuate astăzi pentru ziua în curs.

Aplicaţia web, prin care se livrează acest serviciu public electronic, va fi constant îmbunătăţită, astfel încât experienţa cetăţenilor să fie cât mai plăcută, aceştia să poată interacţiona cât mai uşor cu structurile MAI şi să beneficieze de servicii personalizate.

COMPARTIMENUL RELAŢII PUBLICE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu