Prioritățile Autorității
pentru 2016-2020
Potrivit Strategiei
publicate, Autoritatea se va concentra în perioada 2016-2020 pe maximizarea
beneficiilor utilizatorilor telecom din România, cu precădere prin promovarea
competitivității rețelelor și tarifelor de comunicații. “În următorii cinci ani
vom promova mai mult decât oricând inovarea și performanța tehnologică la
nivelul infrastructurii de comunicații din România. Rețelele mai eficiente, cu
performanțe tehnice superioare, încorporează inovația mai repede, pot concura
mai bine și permit furnizarea de servicii mai competitive în zone geografice
mai extinse”, a declarat Cătălin Marinescu, Președintele ANCOM.
Direcții de
acțiune ANCOM
Printre
direcțiile de acțiune identificate în StrategiaANCOM se numără mai multe măsuri
cu impact direct asupra utilizatorilor telecom din România. Astfel, Autoritatea
are în vedere realizarea unor hărți interactive de acoperire teritorială a
rețelelor de comunicații din România, pentru o informare cât mai corectă a
utilizatorilor telecom. Hărțile interactive ale ANCOM vor permite afișarea unor
detalii relevante pentru utilizatori, precum viteze de transfer de date,
tehnologii disponibile, precum și nivelul calitativ al acoperirii (de bază,
bună și foarte bună).
De asemenea, ANCOM
ia în calcul introducerea unei perioade de probă în contractele de servicii
mobile cu executare succesivă care exclud furnizarea de echipamente, pentru a
le facilita utilizatorilor schimbarea furnizorului și pentru a stimula cererea
de servicii.
În plus,
Autoritatea va analiza dacă includerea serviciilor de acces în bandă largă în serviciul
universalpoate susține obiectivele Agendei Digitale pentru România, astfel
încât să determine extinderea rețelelor de bandă largă la puncte fixe în zone
defavorizate și,astfel, maximizarea acopeririila nivel de populație până în
anul 2020.
Evoluții și
tendințe 2020
Potrivit Strategiei
publicate de ANCOM, pachetele de servicii de comunicații convergente fix-mobil
vor deveni produse de masă până în anul 2020. Utilizatorii români vor avea la
dispoziție tot mai multe servicii și aplicații oricând, oriunde (acasă, la
serviciu, în vacanță, staționar sau în mișcare etc.) și pe orice echipament
(calculator desktop sau portabil, tabletă, telefon etc.). În egală măsură, Wi-Fi-ulva
deveni o obișnuință pentru conectarea online a multiplelor echipamente
terminale în majoritatea gospodăriilor din România.
Pe măsura
migrării serviciilor în online, frontierele dintre serviciile de comunicații
electronice tradiționale și serviciile online („aplicații”) se vor estompa. Utilizatorii
se vor angaja tot mai des în comunicație simultană printr-o varietate de
echipamente și aplicații, astfel încât servicii precum videotelefonia pe
televizor sau tabletă vor înlocui tot mai des clasicele apeluri vocale în
familie și între prieteni, iar teleconferința pe laptop, multe dintre
deplasările oamenilor de afaceri.
Despre Strategia ANCOM pentru
comunicațiile digitale 2020
Analiza
strategică ANCOM a fost adoptată în urma unui proces de consultare publică
derulat în perioada mai-iunie 2016 și urmează adoptării în 2015 a unor politici
și strategii sectoriale importante pe plan național și european. Strategia
ANCOM vine în contextul intrării în vigoare a Regulamentului UE privind
internetul deschis și eliminarea roaming-ului în Europa, fiind adoptată în
paralel cu dezbaterile privind revizuirea cadrului european de reglementare a
comunicațiilor și cu transpunerea în România și aplicarea în practică a
măsurilor privind reducerea costurilor rețelelor de bandă largă.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi
Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele
utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa
de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor
eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre
activitatea ANCOM vizitaţiwww.ancom.org.roşiwww.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de
telefonie şi internet, intraţi pewww.veritel.ro. Pentru a testa și
monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu