Măsuri de protecție
Pentru a evita accesarea nedorită a telefoanelor și tabletelor, este bine
ca utilizatorii să ia unele măsuri, precum:
blocarea cartelei SIM printr-un cod PIN complex
setarea perioadei minime de inactivitate după care terminalul este blocat
automat
setarea unei parole pentru deblocarea echipamentului
instalarea unui program antivirus bine cunoscut și setarea acestuia pentru
actualizări și scanări periodice
păstrarea restricțiilor de securitate configurate de producătorul
terminalului
actualizarea periodică a aplicațiilor instalate și a sistemului de operare.
Ce se poate face în caz de furt
În cazul în care unui utilizator îi este furat telefonul, acesta poate evita
consumul nedorit de voce și date solicitând cât mai repede furnizorului său de servicii
de telefonie suspendarea temporară a numărului, urmând să îi fie furnizată
ulterior o nouă cartelă SIM cu același număr.
Înainte de a pleca în vacanță, este bine ca utilizatorii să își noteze
numerele de telefon la care pot apela propriul furnizor de servicii de
telefonie pentru a semnala un eventual furt. Este bine de reținut că operatorii
telecom pot bloca numai cartela SIM, nu și smartphone-ul sau tableta, iar
pentru recuperarea acestor echipamente este necesară o plângere la poliție.
Există, totodată, aplicații dezvoltate special pentru a localiza
smartphone-ul sau tableta și pentru a șterge datele din memoria acestor
echipamente în cazul în care nu mai pot fi recuperate, precum și soluții prin
care posesorii pot face o copie de siguranță a contactelor și datelor din
telefon.
Măsuri de siguranță suplimentare
Utilizatorii pot afla ce alte măsuri de siguranță pot lua pentru a diminua
impactul furtului sau pierderii echipamentelor și pentru a preveni accesarea
lor neautorizată accesând site-ul ANCOM, secțiunea InfoCentru, aici.
Secţiunea
InfoCentru
din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile
despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune)
şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor
servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor,
modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau
serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe
teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de
comunicaţii din România, prin promovarea
concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate,
încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru
mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de
telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu