Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 22 august 2016

Biletul de tren online = un cod

 Pe www.cfrcalatori.ro, la toate trenurile care circulă în trafic intern cu regim de rezervare (InterRegio, Regio Expres şi unele trenuri regio pe anumite rute, pentru care există butonul “Cumpără”), cu plata online.
Avantaje:
  • Disponibil 7 zile din 7,
  • biletele se achiziţionează direct de pe site  şi nu este necesară prezentarea la ghişeele de vânzare ale CFR Călători,
  • datele efectuării călătoriei vor fi transmise pe mail şi vor fi disponibile oricând din profilul propriu al utilizatorului.
Conditii de utilizare:
  • Detaliile privind condiţiile de utilizare ale serviciului “Bilete CFR online” în calitate de utilizator obişnuit se pot obţine prin click aici.
 Modificarea datelor de călătorie:
Se poate realiza cu ajurorul funcţiei ‚„Modificare date călătorie”, care dă posibilitatea de a schimba data şi ora călătoriei, categoria de tren (IR şi R), clasa de rezervare, precum şi ruta în condițiile în care stațiile de plecare și destinație, numărul călătorilor, categoria de călători și numele acestora de pe biletul inițial rămân neschimbate.
Modificarea unui bilet achiziţionat se poate efectua, o singură dată, cu plata diferenţelor tarifare calculate conform reglementarilor in vigoare, cu cel puţin 12 ore înainte de plecarea trenului iniţial, pentru trenuri care circulă în intervalul disponibil pentru achiziţionarea unui bilet online (respectiv pentru 30 de zile anticipatie si cel mai tarziu pentru trenuri care au ora de plecare din statia de imbarcare cu 12 ore inainte de ora solicitarii in sistem).
După operarea modificării cu achitarea eventualelor diferente tarifare, biletul inițial nu mai este valabil, iar călătorului i se va emite un nou bilet care îi va fi transmis pe adresa de email în format pdf.
Vreau să devin distribuitor autorizat:
Pentru ca o agentie de turism să devină “distribuitor autorizat” al serviciului “Bilete CFR Online” este necesar ca aceasta să îndeplinească anumite condiţii şi să facă demersurile necesare în acest sens. Pentru a vizualiza condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească, paşii ce sunt necesari a fi urmaţi pentru a deveni “distribuitor autorizat” al serviciului “bilete CFR Online” şi extras din modelul de contract standard ce urmează a fi încheiat de către societatea comercială respectivă cu CFR Călători, click aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu