Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 24 august 2016

Reglementări noi privind coordonarea, controlul și supravegherea executării pedepselor și a măsurilor neprivative de libertate

Reglementări noi privind coordonarea, controlul și supravegherea executării pedepselor și a măsurilor neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal

În ședința de guvern de astăzi a fost aprobat Regulamentul de aplicare a dispozițiilor Legii nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative și a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal. Legea nr. 253/2013 face parte, alături de alte acte normative, dintr-un pachet legislativ care a pregătit intrarea în vigoare a noii legislaţii penale şi procesual-penale, dezvoltând la nivel tehnic aspecte de noutate pentru sistemul de drept românesc, respectiv măsurile neprivative de libertate. În conţinutul acestei legi organice au fost cuprinse distinct câteva instituţii faţă de care legiuitorul a considerat necesară elaborarea de norme de aplicare, detaliate printr-un regulament.
Având în vedere faptul că măsurile şi obligaţiile care pot fi dispuse în executarea sancţiunilor neprivative sunt multiple, actul normativ îşi propune, în primul rând, o sistematizare din punct de vedere instituţional, a persoanelor fizice şi juridice chemate să asigure punerea în executare a sancțiunilor și măsurilor neprivative de libertate, alături de principalii actori ai implementării acestor măsuri: judecătorul delegat cu executarea, procurorul și consilierul de probaţiune. Hotărârea de guvern detaliază, de asemenea, modul în care serviciile de probaţiune asigură coordonarea, supravegherea şi controlul executării pedepselor şi măsurilor neprivative de libertate.
Actul normativ aprobat astăzi detaliază, totodată, procedura de informare a persoanei aflate în executarea pedepselor, măsurilor educative sau a altor măsuri neprivative de libertate, care nu vorbeşte sau nu înțelege limba română ori nu se poate exprima, cu privire la conținutul pedepsei sau măsurii dispuse. Astfel, actul normativ prevede ca principalele acțiuni efectuate în procedura de executare să fie comunicate într-o limbă, respectiv, într-un limbaj pe care persoana aflată în executarea pedepsei îl înțelege, prin intermediul unui traducător, interpret autorizat sau prin intermediul unui interpret de limbaj mimico-gestual.
Noul regulament aprobat astăzi reglementează inclusiv modalitatea de aplicare a prevederilor legale privind posibilitatea acoperirii, de la bugetul de stat, a unor cheltuieli necesare executării pedepselor sau măsurilor neprivative.
În ceea ce privește sancțiunea renunțării la urmărirea penală, sunt reglementate detalii în legătură cu prestarea muncii neremunerate în folosul comunității, modalitatea de stabilire a activităților concrete ce trebuie executate în funcţie de utilitatea acestora pentru comunitate, pregătirea școlară și profesională a persoanei, experienţa în muncă a acesteia, starea de sănătate și alte date considerate utile pentru executare.
Un alt aspect reglementat vizează procedura prin care are loc abilitarea instituțiilor din comunitate în vederea implicării acestora în procesul de executare a pedepselor și măsurilor neprivative de libertate, prin colaborare la nivelul comunităţii locale cu autorităţile direct responsabile de asigurarea executării acestor pedepse sau măsuri.


 COMUNICAT DE PRESĂ ȘEDINȚĂ DE GUVERN




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu