Termenul
de remediere a deranjamentelor
Termenul de
remediere a deranjamentelor reprezintă intervalul de timp cuprins între
momentul recepţionării de către un furnizor a unei reclamaţii privind un
deranjament validat şi momentul remedierii acestuia. Furnizorii au obligația să
includă în contracte aceste termene, ele variind între 3 și 240 de ore, cele mai uzuale fiind de 24
de ore, 48 de ore și 72 de ore.
Alți
parametri administrativi de calitate
Raportul
complet ANCOM conține detalii despre mai mulți parametri administrativi prin
care Autoritatea monitorizează calitatea serviciului de acces la internet fix
și mobil oferit de furnizorii din România:
termenul necesar pentru furnizarea serviciului de acces la internet,
termenul de remediere a deranjamentelor, frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului
final, frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente, frecvenţa
reclamaţiilor privind corectitudinea facturării și termenul de soluţionare a
reclamaţiilor primite de la utilizatorii finali.
Evoluția
parametrilor
Datele cuprinse
în Raportul publicat de Autoritate arată în general o îmbunătățire a valorilor
medii aferente tuturor indicatorilor administrativi de calitate, atât pentru
serviciile de acces la internet furnizate la punct fix cât și pentru cele
furnizate la puncte mobile, ceea ce indică o îmbunătățire a calității
serviciilor de acces la internet oferite pe piața comunicațiilor electronice
din România.
“În
prezent, piața furnizării serviciilor de acces la internet din România este
puternic concurențială pe componenta de preț. Prin publicarea unor date și
informații privind calitatea acestor servicii, ANCOM urmărește stimularea unei
competiții reale și la nivelul calității serviciilor, inclusiv prin apariția
unor oferte orientate cu precădere spre această componentă importantă a serviciilor
de acces la internet”, a
declarat Eduard LOVIN, Director Executiv de Reglementare ANCOM.
Cele mai
recente statistici publicate de ANCOM arată că în România erau utilizate la
finalul anului 2015 un număr de 4,3 milioane de conexiuni la internet fix și 18,7
milioane de conexiuni la internet mobil. Infografice aici.
Despre
Raportul ANCOM
Raportul
privind calitatea serviciului de acces la internet în anul 2015 - parametri
administrativi a fost elaborat de Autoritate în baza Deciziei nr.1201/2011
prin care furnizorilor de servicii de acces la internet fix și mobil li se
impun obligații cu privire la transparența în relațiile cu utilizatorii finali,
printre care și includerea unor parametri de calitate în contracte şi publicarea
lor trimestrială pe paginile proprii de internet.
Recent, ANCOM
a publicat un Raport care detaliază indicatorii tehnici privind calitatea
serviciului de acces la internet fix și mobil oferit de furnizorii din România
în anul 2015, aici.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii (ANCOM) este instituţia
care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin
promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor
limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.
Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi
www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de
telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza
calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu