Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 11 august 2016

Cum alegi abonamentul TV

Atunci când doresc să încheie un abonament pentru recepționarea programelor de televiziune, este bine ca utilizatorii să le solicite furnizorilor mai multe informații înainte de semnarea contractelor, precum numărul minim de canale incluse în abonamentul ales și lista completă a acestora. Furnizorii pot modifica lista programelor TV pe parcursul derulării contractului, însă nu și numărul minim al acestora. Doar în cazul pachetelor dedicate sau al anumitor extraopțiuni, pentru care utilizatorii plătesc în plus față de abonamentul ales, furnizorii sunt obligați contractual să ofere explicit programele incluse în pachetul respectiv.
Ce trebuie să conțină ofertele de abonament TV
Potrivit Deciziei ANCOM nr. 158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, în ofertele de abonament la programe TV prezente pe paginile de internet (indiferent că e vorba de abonament prin cablu, DTH sau IPTV) trebuie să se regăsească cel puțin următoarele informații:
aria de acoperire a serviciilor;
lista programelor TV incluse în fiecare plan tarifar sau link direct către pagina de internet unde se regăsește lista, precum și, dacă este cazul, mențiunea că aceasta poate suferi modificări pe parcursul derulării contractului;
tariful de instalare a serviciului, dacă este cazul;
perioada minimă contractuală pentru fiecare plan tarifar și penalitățile percepute utilizatorului în cazul rezilierii contractului anterior expirării perioadei minime contractuale; dacă nu există o durată minimă, se va preciza acest lucru;
perioada de valabilitate a fiecărui plan tarifar, precum și perioada de valabilitate a discount-urilor sau promoțiilor oferite în cadrul planului tarifar respectiv în cazul în care sunt oferite astfel de promoții sau reduceri.
Facturi detaliate pentru abonamentele TV
Furnizorii au obligația să emită facturi nedetaliate pentru serviciul de retransmisie a programelor audiovizuale. Pentru a avea mai multe informații despre modul în care le-au fost tarifate serviciile utilizate, utilizatorii pot solicita și o factură detaliată, fie în format tipărit, fie electronic sau o pot accesa on-line din pagina web a furnizorului. Unii operatori eliberează contra cost factura detaliată în format tipărit.
Potrivit obligațiilor impuse de ANCOM în baza Deciziei nr. 158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, factura detaliată trebuie să includă informații precum:
perioada de tarifare;
tariful lunar perceput pentru abonament;
tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul;
gratuitățile și reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat și modul de aplicare a acestora, dacă este cazul;
un număr de telefon pe care utilizatorul îl poate apela pentru a solicita informații suplimentare cu privire la factura detaliată.
Ce, cum și unde reclami
În cazul în care aceste informații nu se regăsesc pe paginile de internet ale furnizorilor, respectiv în facturile detaliate emise de aceștia, utilizatorii pot face o sesizare la ANCOM – mai multe detalii aici.
Mai multe detalii privind serviciile TV sunt disponibile pe pagina de internet a Autorității, aici.

Secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin  promovarea concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu