Demersul dotării cu tablete pentru echipajele de intervenție se dezvoltă în cadrul unui proiect care a fost evaluat și selectat pentru finanțare din fonduri europene, respectiv Fondul pentru Securitate Internă, componentă de Cooperare Polițienească (FSI Police), în anul 2013. Proiectul respectiv a fost ulterior introdus ca acțiune în Programul Național FSI, document aprobat de către Comisia Europeană în anul 2015.
Cu sprijinul acestor dispozitive, echipajele din teren vor beneficia de acces securizat si rapid la bazele de date si vor putea introduce în sistem informatii direct de la fata locului.
Astfel, verificarea identității persoanelor va fi mult mai rapidă, existând posibilitatea inclusiv a vizualizării în timp real a datelor și imaginii celor verificați. Totodată, echipajele care intervin la urgențele semnalate prin sistemul 112 vor putea accesa pe timpul deplasării la fața locului date preliminare privind istoricul altor evenimente semnalate la coordonatele respective, persoane implicate si eventualul trecut infracțional al acestora, adaptându-si astfel modul de intervenție și resursele alocate, crescând eficiența acțiunilor operative.
Proiectul pilot se va derula la nivelul Municipiului București și județelor Constanța și Brașov, urmând ca primele tablete să fie date în utilizarea structurilor de poliție până la sfârșitul acestui an.
Ulterior acestui pilot, se intenționează ca astfel de dispozitive să fie introduse și pentru echipajele de intervenție ale Jandarmeriei Române, Inspectoratului General pentru Imigrări și Poliției de Frontieră Române.
În cadrul proiectului pilot, în valoare de aproximativ 512.000 euro, se vor achiziționa de către Inspectoratul General al Poliției Române un număr de 665 de tablete și se va dezvolta sistemul de interconectare și comunicare securizată între acestea.
DIRECȚIA INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu