Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 19 ianuarie 2020

Campania „Change”

 dm drogeriemarkt începe anul 2020 cu o propunere: să facem fiecare dintre noipașii necesaripentru dezvoltare.Campania „Change” se bazează pe filozofia dm, care spune că a fi deschis la schimbare înseamnă, în același timp, a fi pregătit pentru nou, a fi deschis către lume și a fi imparțial. Aceasta se desfășoară în mai multe etape, atât în mediul online, cât și în magazine, dar, pentru început,accentul va fi pus pe următoarele două teme:

·         frumusețea din interior - la începutul anului încurajăm reflecția și interogarea sinelui, oferind totodată inspirație pentru mai multă atenție către un stil sănătos de viață și „joie de vivre”;
·         frumusețea din exterior - „Compararea este sfârșitul fericirii și începutul nemulțumirii”, spunea filosoful Kierkegaard, astfel că dm drogeriemarkt ne încurajează să nu ne mai comparăm și să nu ne mai punem la îndoială calitățile pe care le avem.

„Mediul în care trăim și tot contextul social ne arată că e nevoie de o schimbare. Lucrurile pe care le facem pentru noi pot ajuta lumea întreagă, dar și invers. Pentru a putea îmbunătăți întregul mediu, trebuie să facem fiecare dintre noi mai mulți pași, trebuie să recunoaștem că există mai multe 'adevăruri', iar din acest motiv dm pune întrebările care îi fac pe oameni să ia o pauză, să mediteze. Întrebările se referă la zona de confort a fiecăruia, convenții sociale, prejudecăți și stil de viață.”, spune Daniela Jordanovski, Director Achiziții şi Marketing aldm drogeriemarkt România.

dm drogeriemarkt s-a implicat și se implică activ în comunitate, în creșterea sustenabilității și a promovării unui stil de viață sănătos. O mare parte a produselor beneficiază acum de varianta bio și eco-friendly, brandul oferind cumpărătorilor și ambalaje biodegradabile. Totodată, compania s-a implicat în mai multe acțiuni de responsabilitate socială, cea mai recentă fiind „Caravana îmbrățișărilor”, desfășurată în parteneriat cu MagiCAMP România.

Prin intermediul campaniei„Change”, promovată totodată și în mediul on-line prin canalele media oficiale, dm încurajează „starea de bine”, atât interioară, cât și exterioară, dar și în relație cu ceilalți și cu mediul înconjurător. Astfel, în prima parte a anului, compania va pune la dispoziția celor care trec pragul magazinelor, o mare diversitate de alimente sănătoase și produse de wellness, îndemnându-i pe toți săîși găsească drumul propriu spre starea de bine din interior. Aceasta se derulează în perioada ianuarie-februarie și susține descoperirea și redescoperirea lucrurilor care oferă liniște și satisfacție interioară. Următoarea perioadă va vorbi despre frumusețea din exterior, întreaga campanie aducând în prim-plan întrebări care activează, inspiră și motivează - și au întotdeauna legătură cu schimbarea.

Compania dm drogeriemarkt a fost înființată în 1973, iar de atunci s-a extins în 13 țări: Austria, România, Bosnia, Bulgaria, Croația, Cehia, Germania, Italia, Macedonia, Serbia, Slovacia, Slovenia și Ungaria, cu aproximativ 3500 de magazine și 60.000 de angajați în Europa. În România, lanțul de magazine este prezent de mai mult de 12 ani, timp în care a evoluat constant, a creat peste 940 de locuri de muncă și a deschis peste 100 de magazine.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu