Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 1 mai 2016

Utilizatorii serviciilor de telefonie, internet sau televiziune au dreptul să solicite facturi detaliate

Utilizatorii serviciilor de telefonie, internet sau televiziune au dreptul să solicite facturi detaliate pentru a vedea modul în care au fost tarifate serviciile folosite, indiferent dacă dețin un abonament sau folosesc o cartelă preplătită. De obicei, operatorii emit automat o factură nedetaliată. În schimb, facturile detaliate sunt emise doar la cererea utilizatorilor fie pe hârtie (de regulă contra cost), fie prin e-mail (gratuit). Facturile detaliate din conturile online sunt emise gratuit.
Ce trebuie să conțină factura detaliată
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a impus furnizorilor obligația de a include anumite informații în cadrul facturilor detaliate, pentru toate cele trei categorii de servicii - telefonie, internet sau televiziune, precum:
perioada de tarifare;
tariful lunar perceput pentru abonament şi tariful pentru traficul suplimentar, dacă este cazul;
tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul;
tarifele percepute pentru închiriere/furnizare echipamente, dacă este cazul;
alte servicii furnizate și tarifele aferente acestora, dacă este cazul;
gratuitățile/reducerile tarifare de care utilizatorul a beneficiat, dacă este cazul;
suma totală tarifată, inclusiv TVA;
un număr de telefon la care utilizatorul poate solicita informații suplimentare referitoare la factura detaliată;
cursul de schimb valutar aplicat, dacă este cazul;
Informațiile specifice pe care trebuie să le includă factura detaliată pentru fiecare tip de serviciu – telefonie, internet, televiziune – sunt disponibile în InfoCentrul ANCOM.
Bine de știut
În general, serviciul cost control pus la dispoziția utilizatorilor de operatori are caracter orientativ.
Neprimirea facturii nu îi exonerează pe utilizatori de plata acesteia.
Neachitarea facturii în termenul scadent poate conduce la plata unor penalități, suspendarea serviciul sau chiar încetarea contractului.
În cazul suspendării serviciului pentru neplata facturii, operatorii pot solicita o taxă de reconectare.
Ce, cum şi unde reclami
Dacă ai probleme cu facturarea serviciului,  reclamă-i acest lucru furnizorului tău. Consultă mai întâi Procedura de soluţionare a reclamaţiilor, ce trebuie să se regăsească pe site-ul furnizorului. Notă! Pentru fiecare reclamaţie pe care o faci, solicită-i furnizorului un număr de înregistrare.
Atenţie! Verifică în contract dacă furnizorul acceptă neplata facturii contestate până la soluționarea reclamației sau, dimpotrivă, solicită plata întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluţionării favorabile a sesizării să-ţi returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi).
În cazul în care facturile detaliate nu conțin toate informațiile menționate de Decizia președintelui ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, utilizatorii pot face o sesizare la ANCOM, parcurgând pașii detaliați aici.

Secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin  promovarea concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.

Persoană de contact: Cătălina DRAGOMIR, Şef Serviciu Comunicare, tel. 0372.845.417
Data: 27.04.2016


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu