Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 23 mai 2016

InvestRomania a lansat astăzi website-ul dedicat investitorilor străini

InvestRomania a lansat astăzi website-ul www.investromania.gov.ro dedicat investitorilor străini, în scopul de a oferi informații despre ecosistemul economiei românești și despre oportunitățile de investiții în România, potrivit unei Note de informare prezentată astăzi, în ședința de Guvern, de Departamentul pentru Investiții Străine și Parteneriat Public-Privat.
InvestRomânia are în portofoliu și gestiune 61 de proiecte care reprezintă un potențial de investiții de aproximativ 1,5 miliarde euro și peste 17.000 de locuri de muncă.
“Inițial am creionat un plan în care website-ul trebuia să aibă o abordare facilă, să fie în limba engleză și să diminueze efortul investitorului străin în căutarea informațiilor cu privire la nivelul taxării, facilitățile fiscale, gradul de pregătire profesională a românilor, dar și la nivelul de trai din țară. Ulterior am tot construit pe baza acestora, astfel încât după 2 luni am ajuns în stadiul actual, de care suntem foarte mulțumiți, dar pe care vom continua să-l dezvoltăm în lunile ce urmează,” Manuel Costescu, Secretar de Stat, InvestRomania.
Proiectul www.investromania.gov.ro prezintă conținut în limba engleză și este structurat pe șapte secțiuni, acestea constând în: “Why invest” (De ce să investești?), “Business în Romania” (Afaceri în România/ Principalele Sectoare), “Government Support” (Sprijin guvernamental), “Life in Romania” (Viața în România), “Newsroom” (Știri/Comunicate de presă), “About us” (Despre noi) și “Contact” (Contact), împărțite la rândul lor în subsecțiuni. Fiecare dintre acestea are menirea să îl ghideze pe potențialul investitor străin către informații cu privire la indicatorii macroeconomici, educație, nivelul costului de trai, sectoarele considerate prioritare, ajutoare de stat, tradiții, cultură, detalii despre activitatea InvestRomania etc.
O altă componentă a platformei are în vedere prezentarea sectoarelor prioritare de anul acesta, astfel încât investitorii să aibă acces la informații ce vizează dimensiunea pieței, cei mai importanți jucători, forța de muncă disponibilă, capacitatea de export, potențialii furnizori și parteneri. Cele șase sectoare prioritare sunt: IT&C, industria Auto, industria Aerospațială, industriile Creative, Agribusiness și Bio-Economia.
La nivelul website-ului se regăsesc grafice, figuri și prezentarea de țară, toate acestea putând fi descărcate de oricare dintre persoanele interesate de analizele realizate, precum și de cele care doresc să utilizeze aceste materiale în promovarea României către partenerii lor internaționali de afaceri.
Pe parcursul următoarelor luni site-ul va fi actualizat cu noi analize privind sectoarele strategice, mai multe informații despre parcurile industriale și nu în ultimul rând noțiuni privind modalitățile de finanțare.
“Am considerat că portalul este una dintre prioritățile echipei InvestRomania, dat fiind faptul că responsabilitatea noastră este aceea de a le furniza investitorilor străini cât mai multe informații relevante cu privire la oportunitățile de investiții din țară. Scopul nostru este de a promova România ca destinație în plină dezvoltare, cu potențial în crearea valorii adăugate, cu forță de muncă competitivă și caracterizată de ospitalitate, cum de altfel este,” Manuel Costescu, Secretar de Stat, InvestRomania.
InvestRomania este instituția guvernamentală ce are scopul de a oferi sprijin investitorilor străini în România. Obiectivul său este acela de a atrage și de a facilita investițiile străine directe în România. Instituția are atribuții în coordonarea, monitorizarea și aplicarea politicii Guvernului la nivel național în domeniul promovării, marketingului, atragerii și implementării investițiilor străine.

Comunicat de presă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu