Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 14 aprilie 2019

Fonduri europene pentru infrastructura de sănătate şi învăţământ din Reşiţa

O parte dintre serviciile medicale şi educaţionale din municipiul Reşiţa vor beneficia de fonduri europene, asigurate prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP).


Viceprim-ministrul Vasile-Daniel Suciu, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, a semnat două contracte de finanţare în valoare de aproximativ 11,1 milioane de lei ce vizează:

extinderea şi dotarea infrastructurii Unităţii de Primiri Urgenţe (UPU) din Spitalul Judeţean de Urgenţă Reşiţa;

reabilitarea şi modernizarea grădiniţei cu program prelungit "Dumbrava Minunată" din municipiu.

Proiectul pentru UPU are ca obiectiv îmbunătăţirea calităţii şi a eficienţei îngrijirii spitaliceşti de urgenţă. Astfel, în vederea creşterii calităţii actului medical şi a reducerii timpului de aşteptare şi a timpilor de intervenţie specializată va fi reamenajat spaţiul de primire/triaj la intrarea în UPU şi totodată va fi separat de spaţiul de evaluare şi tratament imediat. Beneficiarii direcţi ai acestui proiect sunt cei aproximativ 54.000 de pacienţi cărora li se acordă anual asistenţă medicală de urgenţă la Spitalul Judeţean de Urgenţă Reşiţa, proiect a cărui valoare totală eligibilă este de 6,8 milioane lei.

"În urma lucrărilor de modernizare, grădiniţa cu program prelungit Dumbrava Minunată va putea desfăşura un program educaţional de calitate astfel încât cei peste 200 de copii înscrişi aici să beneficieze de un mediu sigur şi de condiţii optime de educare şi învăţare, la standarde comparabile cu cele impuse în Uniunea Europeană", a precizat viceprim-ministrul Vasile-Daniel Suciu. Proiectul are o valoare de 4,3 milioane lei şi o durată de implementare de 37 de luni.

Până în prezent, MDRAP a asigurat, în judeţul Caraş-Severin, finanţări de peste 3,6 miliarde de lei prin toate programele pe care le coordonează. Dintre acestea:

prin POR sunt finanţate 116 proiecte (în valoare totală de aproximativ 1,9 miliarde lei)

297 de obiective (în valoare totală de peste 1,2 miliarde de lei) sunt realizate prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL).


Comunicat de presă 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu