Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 16 aprilie 2019

Dotări pe bani europeni pentru Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului de Copii „Louis Țurcanu” Timișoara


Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest și Primăria Municipiului Timișoaraau semnat astăzi, 16 aprilie 2019, însala de consiliu a PMT,două noi contracte de finanțare în cadrul Regio - Programul Operațional Regional (Regio-POR) 2014-2020.


Primul dintre proiecte prevede dotarea cu echipamente medicale performante a Unității de Primiri Urgențe (UPU) a Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii„Louis Țurcanu”Timișoara.
Astfel, prinproiect va fi achiziționată aparatură medical adaptată cerințelor de astăzi pentru UPU, după cum urmează: un video laringo scop- system complet, pentru intubații dificile, o măsuță de resuscitare pentru nou-născuți, un ventilator neonatal, un RMN, un aparatmobil de radiologie, un pulsoximetru, analizoare marker inflamatori, biochimie și sediment urinar, un monitor portabil de respirație, un cărucior și o măsuță mobilă pentru medicamente.
În total, vor fi achiziționate 12 echipamente modern pentru îmbunătăţirea calității serviciilor spitalicești de urgență la Spitalul de Copii „Louis Țurcanu”.

Valoarea totală a investiției este de 6.818.454,74 lei, din care finanțare nerambursabilă - 6.672.295,44 lei.Perioada de implementare este de 15 luni.

Cel de-al doilea proiect vizează îmbunătățirea eficienței energetic în sectorul rezidențial prin reabilitarea termică a unor noi blocuri de locuințe din municipiul Timișoara. Este vorba de două imobile - str. Gheorghe Lazărnr. 36 (S+P+10E)și Intrarea Iulia Simu nr. 12, bl. 8C (S+P+4E), care totalizează un număr de 159 de apartamente.

Sunt prevăzute mai multe tipuri de intervenții:izolarea termică a pereților exteriori, a planșeelor peste subsol și peste ultimul nivel, închiderea balcoanelor și înlocuire a tâmplăriei exterioare cu tâmplărie termoizolantă, lucrări de reparații, finisaje etc. Investițiile vor conduce la diminuarea consumului de energie pentru încălzirea apartamentelor, reducerea emisiilor de CO2 și, bine înțeles, îmbunătățirea aspectului urbanistic.

Valoarea totală a proiectului este de 2.945.452,32 lei, din care finanțare nerambursabilă - 1.756.463,99 lei. Durata de implementare este de 20 de luni.

Semnatarii contractelor au fost domnul Nicolae ROBU, primarul municipiului Timișoara, și domnul Sorin MAXIM, directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest - Organism Intermediar pentru POR 2014-2020 în Regiunea Vest.

***

Proiectele sunt finanțate prin Regio-POR 2014-2020,Axaprioritară 8 –  Dezvoltarea infrastructurii de sănătate şi sociale, Prioritatea de investiții 8.1,  Operațiunea 8.2.B – Unități de primiri urgențe, respective Axaprioritară 3 –  Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 3.1 – Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusive în clădirile publice și în sectorul de locuințe, Operațiunea A – Clădiri rezidențiale.
***

La nivelul Regiunii Vest, în cadrul Regio - POR 2014-2020, au fost contractate până în present 432 de proiecte, în valoare totală de 559,53 milioane euro, cu o valoare a finanțării nerambursabile de 452,79 milioane euro.

***

Pentru informaţii suplimentare, nu ezitați să ne contactaţi:telefon/fax – 0256-491.981/ 0256-491.923, e-mail -office@adrvest.ro.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu