Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 25 aprilie 2019

Măsuri pentru evitarea situațiilor de urgență pe perioada minivacanței de Sfintele Sărbători de Paște, de Ziua Internațională a Muncii și Ziua Națională a Tineretului



În vederea asigurării unui climat de siguranță pentru cetățenii județului nostru pe timpul minivacanței din perioada 26 aprilie – 1 mai, Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”SEMENIC” al Județului Caraș-Severin a planificat desfășurarea mai multor activități, atât în plan preventiv, cât și în plan operativ.

            Începând cu data de 15 a lunii aprilie 2019 s-au efectuat controale de prevenire a situațiilor de urgență la lăcașurile de cult unde se preconizează a se înregistra o afluență mare de participanți și la cele destinate cazării persoanelor în incinta mănăstirilor. Totodată, se efectuează controale la unitățile turistice care își desfășoară activitatea în zonele turistice, fiind planificați a fi controlați aproximativ 80 de operatori economici. 
De asemenea, au fost identificate și supuse verificării privind respectarea normelor pe linia prevenirii și stingerii incendiilor, obiectivele în care se vor desfășura activități cu aflux mare de persoane, în afara celor religioase.
Au fost transmise măsuri minime de prevenire a incendiilor către administrațiile publice locale, în scopul afișării acestora în punctele de informare preventivă de la nivelul unităților adminitrativ-teritoriale, iar serviciile voluntare pentru situații de urgență sunt angrenate în activități de informare preventivă și pentru asigurarea măsurilor aferente desfășurării în siguranță a activităților organizate la nivel local.  
Pe timpul controalelor și verificărilor efectuate se vor urmări în principal aspecte referitoare la:
  • deținerea autorizației de securitate la incendiu, dacă este cazul;
  • utilizarea în condiții de siguranță a instalațiilor electrice, de încălzire, de iluminat de siguranță la evacuare, de veghe și de continuare a lucrului, paratrăsnet, precum și marcarea hidranților interior;
  • asigurarea dotării cu mijloace tehnice de primă intervenție;
  • starea căilor de acces, evacuare și de intervenție;
  • modul de apărare împotriva incendiilor pe locurile de muncă;
  • instruirea personalului în domeniul situațiilor de urgență;
  • modul de amplasare a suporturilor pentru depunerea lumânărilor aprinse.
În perioada 15-21 aprilie au fost deja verificate un număr de 11 obiective de cult, la care s-au constatat deficiențe care au fost sancționate cu 22 de avertismente și o amendă în cuantum de 10.000 lei. Verificările vor continua și în perioada următoare, premergătoare Sfintelor Sărbători de Paște.
În plan operativ, s-a dispus pregătirea rezervelor de intervenție din rândul personalului propriu,  verificarea și asigurarea funcționării mijloacelor de intervenție și de transport și asigurarea materialelor specifice necesare îndeplinirii misiunilor din competență.
Personalul subunităților de intervenție efectuează recunoașteri în teren, atât de sine stătător, cât și în colaborare cu cadrele Inspecției de Prevenire, în scopul identificării celui mai oportun mod de intervenție în cazul producerii unei eventuale situații de urgență.
În baza unei analize efectuate asupra situației operative din zona de competență, au fost identificate câteva locații unde se impune asigurarea intervenției din teren. Astfel, în Noaptea de Înviere din data de 27 aprilie 2019, începând cu ora 22:30 și până la încheierea slujbelor, un număr de șase echipaje vor asigura intervenția din teren pentru 11 obiective:
-          un echipaj din cadrul Detașamentului de Pompieri Reșița pentru trei obiective din zona Centrului Civic al municipiului Reșița;
-          un echipaj din cadrul Detașamentului de Pompieri Reșița pentru trei obiective din zona Govândari a municipiului Reșița;
-          un echipaj din cadrul Detașamentului de Pompieri Caransebeș pentru două obiective din zona centrului municipiului Caransebeș;
-          un echipaj din cadrul Detașamentului de Pompieri Caransebeș pentru Mănăstirea ”Nașterii Domnului” Băile Herculane;
-          un echipaj din cadrul Secției de Pompieri Oravița pentru Biserica ”Adormirea Maicii Domnului” din Oravița;
-          un echipaj din cadrul Secției de Pompieri Moldova Nouă pentru Biserica Ortodoxă ”Adormirea Maicii Domnului” din Moldova Nouă.
Cel puțin doi subofițeri din compunerea acestor echipaje vor fi din rândul pompierilor militari cu pregătire paramedicală și vor fi echipați cu rucsaci de prim-ajutor.
Un alt element pe care am pus accent în această perioadă, este asigurarea funcționării sistemelor de înștiințare a autorităților publice și de alarmare a populației, inclusiv prin intermediul aplicației RO-ALERT, astfel încât, în cazul producerii unei situații de urgență, populația județului să poată fi anunțată în cel mai scurt timp și pentru a se putea lua măsurile necesare salvării vieții și bunurilor.
 Compartimentul Informare și Relații Publice

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu