În vederea asigurării unui climat de siguranță pentru cetățenii județului nostru pe timpul minivacanței din perioada 26 aprilie – 1 mai, Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”SEMENIC” al Județului Caraș-Severin a planificat desfășurarea mai multor activități, atât în plan preventiv, cât și în plan operativ.
Începând
cu data de 15 a lunii aprilie 2019 s-au efectuat controale de prevenire a
situațiilor de urgență la lăcașurile de cult unde se preconizează a se
înregistra o afluență mare de participanți și la cele destinate cazării
persoanelor în incinta mănăstirilor. Totodată, se efectuează controale la
unitățile turistice care își desfășoară activitatea în zonele turistice, fiind
planificați a fi controlați aproximativ 80 de operatori economici.
De
asemenea, au fost identificate și supuse verificării privind respectarea
normelor pe linia prevenirii și stingerii incendiilor, obiectivele în care se
vor desfășura activități cu aflux mare de persoane, în afara celor religioase.
Au fost
transmise măsuri minime de prevenire a incendiilor către administrațiile
publice locale, în scopul afișării acestora în punctele de informare preventivă
de la nivelul unităților adminitrativ-teritoriale, iar serviciile voluntare
pentru situații de urgență sunt angrenate în activități de informare preventivă
și pentru asigurarea măsurilor aferente desfășurării în siguranță a
activităților organizate la nivel local.
Pe
timpul controalelor și verificărilor efectuate se vor urmări în principal
aspecte referitoare la:
- deținerea
autorizației de securitate la incendiu, dacă este cazul;
- utilizarea
în condiții de siguranță a instalațiilor electrice, de încălzire, de
iluminat de siguranță la evacuare, de veghe și de continuare a lucrului,
paratrăsnet, precum și marcarea hidranților interior;
- asigurarea
dotării cu mijloace tehnice de primă intervenție;
- starea
căilor de acces, evacuare și de intervenție;
- modul
de apărare împotriva incendiilor pe locurile de muncă;
- instruirea
personalului în domeniul situațiilor de urgență;
- modul
de amplasare a suporturilor pentru depunerea lumânărilor aprinse.
În
perioada 15-21 aprilie au fost deja verificate un număr de 11 obiective de
cult, la care s-au constatat deficiențe care au fost sancționate cu 22 de
avertismente și o amendă în cuantum de 10.000 lei. Verificările vor continua și
în perioada următoare, premergătoare Sfintelor Sărbători de Paște.
În plan operativ, s-a dispus pregătirea rezervelor de
intervenție din rândul personalului propriu,
verificarea și asigurarea funcționării mijloacelor de intervenție și de
transport și asigurarea materialelor specifice necesare îndeplinirii misiunilor
din competență.
Personalul subunităților de intervenție efectuează
recunoașteri în teren, atât de sine stătător, cât și în colaborare cu cadrele
Inspecției de Prevenire, în scopul identificării celui mai oportun mod de
intervenție în cazul producerii unei eventuale situații de urgență.
În baza unei analize efectuate asupra situației
operative din zona de competență, au fost identificate câteva locații unde se
impune asigurarea intervenției din teren. Astfel, în Noaptea de Înviere din
data de 27 aprilie 2019, începând cu ora 22:30 și până la încheierea slujbelor,
un număr de șase echipaje vor asigura intervenția din teren pentru 11
obiective:
-
un echipaj din cadrul Detașamentului de Pompieri Reșița
pentru trei obiective din zona Centrului Civic al municipiului Reșița;
-
un echipaj din cadrul Detașamentului de Pompieri Reșița
pentru trei obiective din zona Govândari a municipiului Reșița;
-
un echipaj din cadrul Detașamentului de Pompieri
Caransebeș pentru două obiective din zona centrului municipiului Caransebeș;
-
un echipaj din cadrul Detașamentului de Pompieri
Caransebeș pentru Mănăstirea ”Nașterii Domnului” Băile Herculane;
-
un echipaj din cadrul Secției de Pompieri Oravița
pentru Biserica ”Adormirea Maicii Domnului” din Oravița;
-
un echipaj din cadrul Secției de Pompieri Moldova Nouă
pentru Biserica Ortodoxă ”Adormirea Maicii Domnului” din Moldova Nouă.
Cel puțin doi subofițeri din compunerea acestor echipaje
vor fi din rândul pompierilor militari cu pregătire paramedicală și vor fi
echipați cu rucsaci de prim-ajutor.
Un alt element pe care am pus accent în această
perioadă, este asigurarea funcționării sistemelor de înștiințare a
autorităților publice și de alarmare a populației, inclusiv prin intermediul
aplicației RO-ALERT, astfel încât, în cazul producerii unei situații de
urgență, populația județului să poată fi anunțată în cel mai scurt timp și
pentru a se putea lua măsurile necesare salvării vieții și bunurilor.
Compartimentul
Informare și Relații Publice
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu