În conformitate cu prevederile articolului 9 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 102 din 14 iulie 2005, republicată privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene, pe durata şederii în România, cetăţenii Uniunii Europene sau, după caz, membrii de familie ai acestora sunt obligaţi să declare la formaţiunea teritorială a Inspectoratului General pentru Imigrări de la locul de reşedinţă sau domiciliu, următoarele:
În termen de 10 zile de la producerea evenimentului:
orice modificare intervenită cu privire la nume, prenume, cetăţenie şi adresă;
în cazul membrilor de familie care nu au cetăţenia Uniunii Europene, orice schimbare relevantă cu privire la starea civilă.
În termen de 48 de ore de la constatarea evenimentului, se declară la organul de poliţie competent teritorial:
furtul documentelor în baza cărora se permite trecerea frontierei de stat a României, precum şi al celor eliberate de autorităţile române, în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă,.
În termen de 48 de ore de la constatarea evenimentului, se declară la formaţiunea teritorială a Inspectoratului General pentru Imigrări de la locul de reşedinţă sau domiciliu:
pierderea, deteriorarea sau distrugerea documentelor eliberate de autorităţile române în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
Documentele eliberate de autorităţile române în baza prevederilor ordonanţei de urgenţă mai sus menționate, care sunt declarate pierdute, deteriorate, distruse sau furate, sunt nule de drept.
Persoana care a găsit un document eliberat de autorităţile române în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă este obligată să îl depună ori să îl trimită, în termen de 24 de ore, la cea mai apropiată unitate de poliţie sau la cea mai apropiată formaţiune a Inspectoratului General pentru Imigrări.
Informații suplimentare găsiți accesând link-ul https://igi.mai.gov.ro/legislatie/
BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
În termen de 10 zile de la producerea evenimentului:
orice modificare intervenită cu privire la nume, prenume, cetăţenie şi adresă;
în cazul membrilor de familie care nu au cetăţenia Uniunii Europene, orice schimbare relevantă cu privire la starea civilă.
În termen de 48 de ore de la constatarea evenimentului, se declară la organul de poliţie competent teritorial:
furtul documentelor în baza cărora se permite trecerea frontierei de stat a României, precum şi al celor eliberate de autorităţile române, în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă,.
În termen de 48 de ore de la constatarea evenimentului, se declară la formaţiunea teritorială a Inspectoratului General pentru Imigrări de la locul de reşedinţă sau domiciliu:
pierderea, deteriorarea sau distrugerea documentelor eliberate de autorităţile române în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
Documentele eliberate de autorităţile române în baza prevederilor ordonanţei de urgenţă mai sus menționate, care sunt declarate pierdute, deteriorate, distruse sau furate, sunt nule de drept.
Persoana care a găsit un document eliberat de autorităţile române în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă este obligată să îl depună ori să îl trimită, în termen de 24 de ore, la cea mai apropiată unitate de poliţie sau la cea mai apropiată formaţiune a Inspectoratului General pentru Imigrări.
Informații suplimentare găsiți accesând link-ul https://igi.mai.gov.ro/legislatie/
BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu