Pentru asigurarea unor servicii publice de calitate, la
nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări (IGI) s-a urmărit în permanență
adaptarea la cerințele cetățenilor, dezvoltarea serviciilor publice on-line
fiind un deziderat al instituției.
Ø Portalul IGI:
• Modernizarea Portalului IGI permite
depunerea online a cererilor și programarea la ghișeu printr-un calendar definit,
pentru a selecta data și ora disponibilă;
• Posibilitatea transmiterii automate a avizelor de angajare direct prin e-mail-ul solicitantului, ceea ce reduce timpul de procesare și elimină necesitatea prezenței fizice la ghișeu.
Ø Reducerea documentelor:
• IGI a simplificat procedurile prin eliminarea unor serii de documente care însoțeau cererile străinilor privind emiterea avizelor/prelungirea dreptului de ședere în scop de muncă, contribuind la eficientizarea procesului de depunere și soluționare a cererilor.
Ø Proces-verbal electronic:
• S-a implementat un sistem informatic pentru emiterea proceselor verbale de contravenție în format electronic, utilizând datele deja existente în sistemul informatic al IGI.
Ø Interconectarea cu Poșta Română:
• Un nou serviciu permite cetățenilor străini să solicite transmiterea documentelor solicitate la o adresă stabilită, prin intermediul serviciilor web de interconectare.
Ø Aplicație pentru unități de cazare:
• IGI a modernizat portalul de înregistrare a străinilor, prin care unitățile hoteliere pot introduce automat în sistem datele cetățenilor străini cazați, asigurând o raportare rapidă și eficientă.
De asemenea, digitalizarea serviciilor publice demonstrează angajamentul IGI de a asigura un cadru transparent, eficient și accesibil atât pentru angajatori, cât și pentru angajații străini.
BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII
PUBLICE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu