Garda Națională de Mediu va efectua, în perioada 01-31 martie 2023, un control tematic la nivel național care îi vizează pe producătorii, importatorii și comercianții de produse care fac obiectul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR). În conformitate cu prevederile HG 1074/2021, aceștia au obligația de a se înscrie în platforma SGR (returosgr.ro) până la data de
28 februarie 2023.Conform aceluiași act normativ, nerespectarea termenului limită de
înscriere în platformă se sancționează cu amendă cuprinsă între 20.000 și 40.000
de lei.
Controlul va implica toate comisariatele județene ale GNM și îi va viza
pe producătorii/importatorii și comercianții de băuturi (apă, băuturi
răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, comercializate în ambalaje
primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între
0,1l şi 3l).
Pentru o gestionare mai eficientă a deșeurilor la nivel național și
pentru creșterea gradului de reciclare, Guvernul României și-a asumat
implementarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) pentru ambalajele de
băuturi.
SGR reprezintă un sistem prin care cetățenii vor plăti o garanție de 0,50
RON atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru,
vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje
primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între
0,1 l şi 3 l, inclusiv. Pentru a fi identificate ușor, produsele care vor face
parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific. După golirea ambalajului,
consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare
organizate de comercianți, practic, în orice magazin din România. În schimbul
ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției
plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal, chiar dacă
respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locație.
Înregistrarea OBLIGATORIE în baza de date a sistemului reprezintă etapa
preliminară intrării în funcțiune a SGR, care va avea loc pe 30 noiembrie 2023.
De asemenea, pentru informații și suport privind înregistrarea în
platforma SGR, vă informăm că RetuRO pune la dispoziție un callcenter - 021 207
00 09 – număr cu tarif normal apelabil din orice rețea, disponibil de luni până
vineri între orele 09:00 -18:00, cu excepția sărbătorilor legale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu