Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 15 februarie 2023

Campania de verificare a agenților economici care desfășoară activități în domeniul alimentației publice, turismului și comerțului

Pentru controlarea modului în care sunt respectate prevederile legale în domeniul securității și sănătății în muncă, Inspectoratul Teritorial de Muncă Caraș-Severin derulează în trimestrul I, II și III din anul 2023 campania de verificare a agenților economici care desfășoară activități în domeniul alimentației publice, turismului și comerțului,

respectiv: restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri, activități de catering, hoteluri, moteluri, pensiuni, parcuri pentru rulote, campinguri, etc.

Se constată că, datorită caracterului sezonier al acestor activități, angajatorii din sfera turismului, alimentației publice și comerțului, au tendința de a minimaliza riscurile existente privind securitatea și sănătatea la locul de muncă; unii lucrători sezonieri nu au timp să se adapteze la activitățile specifice; sunt angajați mulți lucrători tineri care nu sunt obișnuiți cu disciplina lucrului și nu au dezvoltat încă abilitățile necesare. Alți factori care influențează activitățile din aceste sectoare sunt: instabilitatea angajamentului forței de muncă; rulajul forței de muncă; suplinirea lipsei de personal prin angajarea lucrătorilor de altă naționalitate.

Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al angajaților și al angajatorilor în ceea ce privește necesitatea aplicării respectării la locul de muncă a legislației specifice în domeniul securității și sănătății în muncă.

Securitatea, sănătatea în muncă a lucrătorilor care desfășoară activități în domeniul hotelier și al serviciilor de alimentație publică (în care intră restaurantele, fast-food-urile, cantinele, cafenelele, bistrourile, cluburile, discotecile) trebuie să fie permanent în atenția angajatorilor deoarece angajații sunt expuși la o serie întreagă de riscuri de accidentare la locul de muncă: arsuri termice, tăieturi, înțepături; riscuri electrice; căderi la același nivel prin alunecare sau împiedicare; durata excesivă a timpului de lucru (orar atipic); acest sector este caracterizat prin programe de lucru prelungite, neregulate, atipice; muncă fizică dificilă, caracterizată prin poziții statice și în picioare prelungite, volumul de muncă ridicat și muncă sub presiune; activități repetitive; medii de muncă în care există temperaturi înalte sau scăzute, combinație între temperaturi ridicate și curenți de aer, alternare frig-căldură și umiditate (în cazul încăperilor de depozitare a alimentelor); expunere la niveluri ridicate de zgomot; echipamente de muncă incorect utilizate; manipulare incorectă a maselor; contact prelungit cu clienții (posibil sursă de stres, hărțuire sau chiar violență).

În domeniul de activitate restaurante și alte activități de servicii de alimentație; hoteluri și alte facilități de cazare, raportat la județul Caraș-Severin, în anul 2021 s-au înregistrat 2 accidentați (din care 2 cazuri de incapacitate temporară de muncă), iar în anul 2022 s-a înregistrat 1 accidentat cu incapacitate temporară de muncă.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu