Zeci de mii de adolescenţi se pierd, anual, în clasa a XII-a. 90 de elevi de la sate sunt sprijiniţi să-şi continue studiile cu ajutorul World Vision România şi PepsiCo Foundation
Între 30 şi 40 de mii de adolescenţi care intră în clasa a XII-a nu mai ajung să dea Bac-ul, arată datele oficiale din ultimii ani. Aceasta este doar ultima treaptă a abandonului şcolar. Dintr-o generaţie de copii care intră în clasa întâi, în medie, peste 14% abandonează şcoala înainte să termine clasa a VIII-a, arată ultimul raport Starea Învăţământului Preuniversitar din România. Asta în condiţiile în care 44.5% dintre adolescenţi sunt în risc de sărăcie şi excluziune socială. World Vision România cu sprijinul Fundaţiei PepsiCo susţine 90 de elevi de clasa de a VIII-a şi de liceu, din comunităţi vulnerabile din jurul Bucureştiului, să-şi continue studiile.
România este fruntaşă la abandonul şcolar în UE, iar copiii din mediul rural sunt cei mai vulnerabili în faţa acestui risc. Dacă media naţională este 15%, în mediul rural rata abandonului depăşeşte 25%. În acest context, World Vision România a semnat un parteneriat cu PepsiCo Foundation pentru a susţine 90 de elevi care provin din comunităţi dezavantajate, inclusiv din mediul rural,să-şi continue studiile la liceu.
Prin parteneriatul World Vision România cu Fundaţia PepsiCo, încheiat în cadrul programului Vreau în clasa a 9-a, 90 de elevi de liceu din mediul rural vor fi susţinuţi în 2023 printr-un pachet integrat de servicii educaţionale şi sociale. Astfel, cu ajutorul donaţiei de 160.000$ elevii vor primi:
- consiliere vocaţională;
- sesiuni de dezvoltare personală;
- burse lunare pentru a-şi acoperi o parte dintre cheltuielile de bază (navetă, cazare la cămin, rechizite, haine etc.);
- sesiuni de educaţie digitală;
- zilnic o masă caldă;
- sesiuni de informare despre un stil de viaţă sănătos;
De asemenea, 90 de părinţi vor beneficia de un curs de educaţie parentală cu scopul de a-i încuraja pe copiii lor să termine cel puţin învăţământul obligatoriu.
Obiectivul comun al acestui parteneriat: sprijinirea elevilor din mediul rural şi periurban, de clasa a VIII-a şi de liceu, pentru continuarea studiilor şi pentru a-şi dezvolta abilităţi ca să se integreze mai uşor pe piaţa muncii.
"Toate datele noastre arată că, în rândul elevilor din cele mai dezavantajate comunităţi, una dintre principalele nevoi de investiţii este pentru adolescenţii care trec de la gimnaziu la liceu, respectiv următorii patru ani de studiu. Adolescenţii din mediul rural pleacă către liceele de la oraş cu şanse inegale de dezvoltare. Iar aceste inegalităţi, dacă nu sunt combătute în şcoală, limitează accesul tinerilor şi la mediul universitar sau la un loc de muncă plătit decent. Le mulţumim partenerilor de la PepsiCo Foundation pentru că le dau o şansă tinerilor noştri care îşi doresc un viitor mai bun", a declarat Mihaela Nabăr, director-executiv World Vision România.
"Suntem încântaţi să continuăm parteneriatul cu World Vision România şi să jucăm un rol activ în creşterea numărului de copii cărora li se oferă posibilitatea de a-şi continua studiile şi de a-şi atinge potenţialul maxim. Accesul la educaţie de calitate, la dezvoltarea abilităţilor şi la securitate alimentară ar trebui să fie la îndemâna tuturor adolescenţilor. Făcând educaţia accesibilă pentru cât mai mulţi copii şi adolescenţi cu putinţă, tinerii de astăzi ne vor conduce către un viitor mai echitabil, mai sustenabil şi mai prosper", a declarat Andrea Pont, PepsiCo Foundation Europe Lead.
Din 2008 şi până în prezent peste 4.500 de adolescenţi au beneficiat de programul Vreau în clasa a 9-a al fundaţiei World Vision România. Anul acesta, organizaţia susţine prin acest program 1.100 de elevi.
De la înfiinţarea parteneriatului în 2021, Fundaţia PepsiCo a sprijinit World Vision România cu o finanţare de peste 500.000 USD.
Despre World Vision România
World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 32 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.
Despre Fundaţia PepsiCo
Fundaţia PepsiCo, filiala filantropică a PepsiCo, investeşte în elementele esenţiale ale unui sistem alimentar durabil cu misiunea de a sprijini comunităţile înfloritoare. Lucrând cu organizaţii non-profit şi experţi din întreaga lume, ne concentrăm să ajutăm comunităţile să obţină acces la securitatea alimentară, apă sigură şi oportunităţi economice. Ne străduim să obţinem un impact tangibil în locurile în care trăim şi lucrăm, colaborând cu alţi colegi din industrie, organizaţii locale şi internaţionale şi angajaţii noştri pentru a determina schimbări la scară largă în problemele care contează pentru noi şi au importanţă globală. Aflaţi mai multe la www.pepsicofoundation.com.
Între 30 şi 40 de mii de adolescenţi care intră în clasa a XII-a nu mai ajung să dea Bac-ul, arată datele oficiale din ultimii ani. Aceasta este doar ultima treaptă a abandonului şcolar. Dintr-o generaţie de copii care intră în clasa întâi, în medie, peste 14% abandonează şcoala înainte să termine clasa a VIII-a, arată ultimul raport Starea Învăţământului Preuniversitar din România. Asta în condiţiile în care 44.5% dintre adolescenţi sunt în risc de sărăcie şi excluziune socială. World Vision România cu sprijinul Fundaţiei PepsiCo susţine 90 de elevi de clasa de a VIII-a şi de liceu, din comunităţi vulnerabile din jurul Bucureştiului, să-şi continue studiile.
România este fruntaşă la abandonul şcolar în UE, iar copiii din mediul rural sunt cei mai vulnerabili în faţa acestui risc. Dacă media naţională este 15%, în mediul rural rata abandonului depăşeşte 25%. În acest context, World Vision România a semnat un parteneriat cu PepsiCo Foundation pentru a susţine 90 de elevi care provin din comunităţi dezavantajate, inclusiv din mediul rural,să-şi continue studiile la liceu.
Prin parteneriatul World Vision România cu Fundaţia PepsiCo, încheiat în cadrul programului Vreau în clasa a 9-a, 90 de elevi de liceu din mediul rural vor fi susţinuţi în 2023 printr-un pachet integrat de servicii educaţionale şi sociale. Astfel, cu ajutorul donaţiei de 160.000$ elevii vor primi:
- consiliere vocaţională;
- sesiuni de dezvoltare personală;
- burse lunare pentru a-şi acoperi o parte dintre cheltuielile de bază (navetă, cazare la cămin, rechizite, haine etc.);
- sesiuni de educaţie digitală;
- zilnic o masă caldă;
- sesiuni de informare despre un stil de viaţă sănătos;
De asemenea, 90 de părinţi vor beneficia de un curs de educaţie parentală cu scopul de a-i încuraja pe copiii lor să termine cel puţin învăţământul obligatoriu.
Obiectivul comun al acestui parteneriat: sprijinirea elevilor din mediul rural şi periurban, de clasa a VIII-a şi de liceu, pentru continuarea studiilor şi pentru a-şi dezvolta abilităţi ca să se integreze mai uşor pe piaţa muncii.
"Toate datele noastre arată că, în rândul elevilor din cele mai dezavantajate comunităţi, una dintre principalele nevoi de investiţii este pentru adolescenţii care trec de la gimnaziu la liceu, respectiv următorii patru ani de studiu. Adolescenţii din mediul rural pleacă către liceele de la oraş cu şanse inegale de dezvoltare. Iar aceste inegalităţi, dacă nu sunt combătute în şcoală, limitează accesul tinerilor şi la mediul universitar sau la un loc de muncă plătit decent. Le mulţumim partenerilor de la PepsiCo Foundation pentru că le dau o şansă tinerilor noştri care îşi doresc un viitor mai bun", a declarat Mihaela Nabăr, director-executiv World Vision România.
"Suntem încântaţi să continuăm parteneriatul cu World Vision România şi să jucăm un rol activ în creşterea numărului de copii cărora li se oferă posibilitatea de a-şi continua studiile şi de a-şi atinge potenţialul maxim. Accesul la educaţie de calitate, la dezvoltarea abilităţilor şi la securitate alimentară ar trebui să fie la îndemâna tuturor adolescenţilor. Făcând educaţia accesibilă pentru cât mai mulţi copii şi adolescenţi cu putinţă, tinerii de astăzi ne vor conduce către un viitor mai echitabil, mai sustenabil şi mai prosper", a declarat Andrea Pont, PepsiCo Foundation Europe Lead.
Din 2008 şi până în prezent peste 4.500 de adolescenţi au beneficiat de programul Vreau în clasa a 9-a al fundaţiei World Vision România. Anul acesta, organizaţia susţine prin acest program 1.100 de elevi.
De la înfiinţarea parteneriatului în 2021, Fundaţia PepsiCo a sprijinit World Vision România cu o finanţare de peste 500.000 USD.
Despre World Vision România
World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 32 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.
Despre Fundaţia PepsiCo
Fundaţia PepsiCo, filiala filantropică a PepsiCo, investeşte în elementele esenţiale ale unui sistem alimentar durabil cu misiunea de a sprijini comunităţile înfloritoare. Lucrând cu organizaţii non-profit şi experţi din întreaga lume, ne concentrăm să ajutăm comunităţile să obţină acces la securitatea alimentară, apă sigură şi oportunităţi economice. Ne străduim să obţinem un impact tangibil în locurile în care trăim şi lucrăm, colaborând cu alţi colegi din industrie, organizaţii locale şi internaţionale şi angajaţii noştri pentru a determina schimbări la scară largă în problemele care contează pentru noi şi au importanţă globală. Aflaţi mai multe la www.pepsicofoundation.com.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu