La numai cinci zile de la operaționalizarea
numărului unic 1911 apelabil din toate rețelele de telefonie la tarif normal,
87 de alerte unice de securitate cibernetică au fost raportate către CERT-RO,
25% dintre acestea fiind din București. Acestea au fost semnalate de către o
unitate spitalicească și restul de persoane fizice.
Practic, media zilnica de incidente unice
raportate a crescut de la trei incidente/zi (înregistrate la nivelul anului
2018) la 17 incidente/zi post lansare număr unic.
Statistic, cele mai numeroase, aproximativ
30% sunt tip fraude (phishing, sextortion, etc.), conținut abuziv aproximativ
14% (spam, mesaje comerciale nedorite, etc.), alături de alerte privind sisteme
compromise (neactualizate, configurate necorespunzător sau neactualizate),
încercări automate de spargere a parolelor, furt de informație, precum și un
atac de tip ransomware (criptarea datelor de pe hard-disk).
Important de subliniat este faptul că, pe
lângă asistența furnizată propriu-zis în soluționarea incidentelor, informațiile
obținute pe baza raportărilor reprezintă elemente foarte valoroase în
diagnosticarea tipurilor de incidente cu care se confruntă utilizatorii de
tehnologie din România precum și o sursă utilă pentru dezvoltarea de strategii
și politici la nivel național.
Reamintim că serviciul este disponibil 24/7
persoanelor fizice, juridice și instituțiilor publice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu