Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 15 mai 2019

Se plafonează tarifele aplicate consumatorilor pentru apelurile și SMS-urile din România către alte state din SEE

Tarifele aplicate consumatorilor pentru apelurile efectuate şi SMS-urile transmise din România către numere din orice alt stat din Spațiului Economic European (din care fac parte statele membre ale Uniunii Europene, plus Norvegia, Islanda și Liechtenstein) nu vor putea depăși
0,19 euro/minut (fără TVA) și 0,06 euro/SMS (fără TVA). Plafonarea este stabilită de o reglementare europeană care intră în vigoare începând cu data de 15 mai 2019.
Tarifele plafonate
Plafoanele se aplică doar apelurilor și SMS-urilor către numere din SEE care sunt tarifate în funcție de consumul efectiv, nu și celor incluse în abonamente/(extra)opțiuni. Totuși, după epuizarea minutelor sau SMS-urilor incluse în abonamente/(extra)opțiuni, tarifele aplicabile trebuie să respecte plafoanele reglementate.
Tarifele aplicate consumatorilor pentru apelurile și SMS-urile către numere cu tarif special din SEE ar putea depăși valoarea plafoanelor reglementate pentru că în acest caz tarifele conțin și alte costuri decât cele aferente comunicațiilor (de exemplu, costul serviciului de conținut oferit la respectivul număr).
De asemenea, furnizorii pot propune oferte alternative care să conţină apeluri sau SMS-uri atât în SEE cât şi în afara SEE, la tarife mai ridicate decât plafoanele reglementate pentru SEE. Aceste oferte alternative trebuie însă să fie alese în mod expres de consumatori. În plus, consumatorii au dreptul să revină, în mod gratuit, la plafoanele reglementate pentru apelurile și SMS-urile către numere din SEE în cazul în care au ales o ofertă alternativă pentru serviciile de comunicații internaționale.    
Unde se aplică   
Tarifele plafonate se aplică pentru apelurile și SMS-urile din România către alte state membre ale Uniunii Europene, precum și către Norvegia, Islanda și Liechtenstein, de asemenea, acestea fiind valabile, inclusiv, pentru apelurile și SMS-urile din România către anumite teritorii europene „îndepărtate”, respectiv către Guyana Franceză, insulele Guadelupa, Martinica, Mayotte, Réunion, Saint-Martin (numai partea insulei care aparține de Franța), Azore, Madeira și Canare, precum și către insulele Åland. Reglementarea europeană se aplică, deocamdată, inclusiv pentru apelurile și SMS-urile din România către Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, respectiv către Gibraltar.
Apelurile și SMS-urile internaționale în interiorul SEE
Apelurile și SMS-urile internaționale în interiorul SEE sunt diferite de „Roam like at home” (RLAH). În primul caz, utilizatorul efectuează apeluri sau transmite SMS-uri, atunci când se află în statul de unde a achiziționat abonamentul/cartela preplătită, către destinații (numere) din oricare alt stat din SEE. În cazul „Roam like at home” utilizatorul beneficiază de servicii de comunicații electronice atunci când călătorește în alt stat din SEE decât cel din care a achiziționat abonamentul/cartela preplătită. OAREC (Organismului autorităților europene de reglementare în domeniul comunicațiilor electronice) a realizat un videoclip în care explică diferența între apelurile și SMS-urile internaționale în interiorul SEE și „Roam like at home”.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro.
Persoană de contact: Anca Gabriela CĂLIN, Şef Serviciu Comunicare, tel. 0372.845.414


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu