Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 20 mai 2019

Anunt - Atestare Administratori + Bibliografie 2019


COMISIA DE ATESTARE/ AUTORIZARE/ PERSOANE  FIZICE/ JURIDICE 
ADMINISTRATOR DE  CONDOMINIU
A N U N Ţ
În temeiul prevederilor Legii nr. 196/ 2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari și administrarea condominiilor, atestarea persoanelor fizice pentru a îndeplini funcţia de administrator de condominiu este obligatorie.
                Persoanele care solicită atestarea calităţii de administrator de condominiu  vor adresa, în acest sens, o cerere tip Comisiei de Atestare/ Autorizare din cadrul Municipiului Reșița, numită prin HCL .
    La cererea tip, solicitantul va anexa şi următoarele documente:

-      curriculum vitae;
-      act de identitate C.I./B.I. – copie xerox;
-    acte de stare civilă (certificat de naştere şi certificat de căsătorie) – copie xerox;
-    acte de studii – copie xerox;
-     atestatul emis de autoritatea publică locală, anterior intrării în vigoare a Legii nr.196/2018;
-   certificat de pregătire/perfecţionare profesională pentru funcţia de administrator de condominiu, organizat în condiţiile legii, de către asociaţiile profesionale neguvernamentale de specialitate, ori alte organizaţii/instituţii abilitate în acst sens;
-   certificat de cazier judiciar, în original şi în termen de valabilitate;
-   certificat de cazier fiscal,  în original şi în termen de valabilitate,
-   adeverinţă medicală din care să rezulte că sunt apte  din punct de vedere medical pentru a îndeplini funcţia de administrator de condominiu;
-   declaraţie pe proprie răspundere din care să reiasă:  „Cunoscând prevederile Art. 326 din  Noul Cod  de Procedură Penală, declar faptul că, nu am suferit nicio condamnare care, potrivit legislaţiei în vigoare, interzice dreptul de gestiune şi de administrare”;
- chitanţă de plată a taxei de examinare, în cuantum de  200,00 lei, care va include şi costul atestatului – copie xerox pentru persoane fizice;
- chitanţă de plată a taxei de examinare, în cuantum de  300, 00 lei, care va include şi costul atestatului – copie xerox pentru persoane  juridice specializate;
      La depunerea dosarului, candidaţii se vor prezenta la  Compartimentul Asociații de Proprietari şi cu originalele actelor care sunt anexate la dosar în copie, în scopul confruntării cu xerocopiile.
      Candidaţii sunt obligaţi să depună, la Registratura  Municipiului Reşiţa, până la data de 14 Iunie 2019, documentele menţionate mai sus.
       Examenul se va desfăşura la sediul  MUNICIPIULUI REȘIȚA, în data de 24 IUNIE2019 , ora_10,00 .
                     Evaluarea capacităţii profesionale a solicitantului va fi determinată prin susţinerea unei probe scrise  - test grilă având 20 de întrebări şi 1 problemă de calcul economic, şi a unei probe orale – interviu.
                     Informaţii suplimentare puteţi obţine la tel. 0255/222898, Compartiment  Asociaţii de Proprietari, Comisia de atestare/autorizare .

BIBLIOGRAFIE


1.      Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari și administrarea condominiilor;
2. Legea  contabilității nr.82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
             3. Ordinul nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial;
            4. Ordinul Ministrului Finanțelor nr.2634/2015 –privind documentele financiar contabile;
            5. Legea nr.22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
           6. Legea nr.53/2003 privind Codul Muncii,  republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
           7. Legea nr. 241/2005 privind prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare;
           8.Legea nr.16/1996 privind Arhivele Naționale, republicată,  cu modificările şi completările ulterioare;
           9. Legea Nr.50/1991 privind autorizarea  executării  lucrărilor de  construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 
            10. Legea nr.51/2006 a Serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu