Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 14 mai 2019

Campanie de sterilizări și demonstrație cu ex-maidanezi, actuali câini de terapie

Fundațiile Animal Society / Vier Pfoten și Primăria Reșița în colaborare cu Animal Voice dau startul campaniei ”Sterilizează și salvează”, o campanie de sterilizare a câinilor de rasă comună. Campania se desfășoară între
14 și 30 mai 2019, iar sterilizările vor fi gratuite.

”Sperăm că vom avea parte de susținere și deschidere din partea oamenilor din Reșița”, spune președintele Animal Society, dr. Anca Tomescu. Aceasta explică: ”Rezolvarea într-un mod uman a problemei câinilor maidanezi poate deveni realitate doar dacă toată comunitatea se implică, începând de la autoritățile locale până la ultimul cetățean. Sterilizarea câinilor și pisicilor proprii este o obligație legală și morală, iar noi vă oferim șansa să beneficiați de ea gratuit*”

Campania debutează, marți, 14 mai, la ora 16.00, cu o conferință de presă susținută în sala de ședință a Consiliului Local și o demonstrație de dresaj și agilitate canină ținută de echipa ”Câini pentru oameni” a celor de la Animal Society / Vier Pfoten.

”Câini pentru oameni” este un proiect unic în România. El presupune reintegrarea foștilor câini maidanezi în familii și transformarea lor în câini de terapie. În cei 15 ani de când fac terapie cu copii cu dizabilități și bătrâni instituționalizați, cei de la Animal Society / Vier Pfoten au salvat multe vieți, fie ele de oameni sau de câini. Șapte dintre acești câini speciali vor demonstra reșițenilor ce știu să facă și vă vor spune povestea lor, în Piața Mare, imediat după conferința de presă.



Despre Animal Society / Vier Pfoten

Animal Society/Four Paws înseamnă o echipă care luptă de peste 20 de ani pentru drepturile animalelor de pe întreaga planetă, dar și pentru îmbunătățirea relațiilor dintre oameni și animale, în general. Pe lângă terapia cu maidanezi salvați de pe străzi sau din adăposturi despre care vă vorbeam, echipa care se deplasează la Reșița a dus la bun sfârșit campanii de sterilizare în peste 50 de țări de pe 5 continente.

*Cei care doresc să își sterilizeze câinele sau pisica sunt rugați să se programeze la numărul de telefon 0732.660.108, de luni până vineri între orele 10 și 17. Sterilizările se vor desfășura în clinica de pe Bd. Muncii nr. 25, în zilele lucrătoare, până pe 30 mai.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu