preocupati de ce am putea face mai bine pentru a educa si informa utilizatorii de servicii de comunicatii si servicii postale. Astazi, in cadrul expozitiei GoTech prezentam noile dezvoltari ale platformei de masurare a calitatii serviciului de internet Netograf, care are acum aplicatii pentru terminale mobile si desktop. Netograf este singurul instrument de acest tip pe care utilizatorii il pot folosi pentru a solicita remedii de la operatorii la care sunt abonati, in situatia in care calitatea serviciului lasa de dorit”, a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.
Actualizari Netograf
Netograf este o platforma electronica conceputa de ANCOM pentru a le oferi utilizatorilor de internet din Romania un instrument independent, obiectiv si gratuit pentru a verifica permanent calitatea serviciului de internet pe care il platesc. Utilizatorii pot verifica in acest fel daca serviciul de internet utilizat se ridica la calitatea prevazuta in oferta si in contractul incheiat. Totodata, acestia au acces la statistici ale valorilor parametrilor de calitate, obtinute pe baza testelor realizate de alti utilizatori ai Netograf.
In acest an, ANCOM a completat capabilitatile Netograf cu o noua aplicatie web, aplicatii dedicate terminalelor fixe pentru Windows si MAC OS, dar si cu aplicatii dedicate terminalelor mobile pentru Android si iOS. Aplicatiile pentru terminale mobile sunt disponibile in magazinele dedicate: App Store pentru terminale cu sistem de operare iOS si Google Play pentru terminale cu sistem de operare Android. Aplicatiile pentru terminale fixe pentru Windows si MAC OS se descarca si se instaleaza pe terminalul fix accesand linkul disponibil pe prima pagina a aplicatiei web. Pe langa aplicatiile pentru terminale fixe si mobile, un utilizator poate testa calitatea propriei conexiuni si prin intermediul aplicatiei web, folosind un browser internet: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera, atat de pe echipamente fixe (desktop, laptop), cat si de pe echipamente mobile (telefoane mobile, tablete).
„Ii incurajam pe utilizatori sa masoare performanta serviciului de acces la internet prin aplicatia Netograf. In cazul in care constata o diferenta importanta, permanenta sau care se repeta la intervale regulate, intre performanta reala si cea prevazuta de furnizor in contract, consumatorii pot beneficia de anumite remedii. Trebuie precizat faptul ca aceste remedii se pot obtine doar daca masuratorile vitezei sunt facute conform procedurii pe care fiecare furnizor este obligat prin decizia ANCOM sa o intocmeasca, sa o puna la dispozitia utilizatorilor prin contract si sa o publice pe site-urile proprii. Aceasta trebuie citita si cunoscuta de catre abonat! Pentru ca, intr-o prima faza, fiecare furnizor de internet si-a conceput propria procedura, cat de curand vom emite un ghid de intocmire a acestor proceduri astfel incat, indiferent de operator, conditiile in care se valideaza masuratorile sa fie comparabile”, a declarat Eduard Lovin, vicepresedinte ANCOM.
Varianta lansata astazi de ANCOM permite utilizatorilor sa isi instaleze aplicatia pe echipamentul pentru care doresc sa verifice calitatea serviciului de internet, fara a necesita crearea unui cont de utilizator. Insa, in baza unui cont de utilizator, aplicatia pune la dispozitie o serie de functii suplimentare, cum ar fi posibilitatea de a dispune de grafice si tabele cu valorile istorice ale testelor efectuate, dar si de a programa teste care sa se desfasoare la intervale de timp periodice, pe parcursul uneia sau mai multor zile.
Traficul de date consumat de utilizatorii finali dinspre si inspre Netograf nu va fi taxat, dedus din traficul aferent planului tarifar, limitat sau blocat de catre furnizori.
Despre Netograf
De la lansarea aplicatiei Netograf, in 2014, si pana in prezent, utilizatorii au efectuat peste 1,4 milioane de teste pentru a verifica calitatea serviciului de acces la internet.
Conform legislatiei in vigoare, furnizorii au obligatia de a include in contracte valorile parametrilor tehnici de calitate asociati furnizarii serviciului de acces la internet, respectiv valorile vitezelor minime si maxime, pe cele ale vitezei disponibile in mod normal, pe cea promovata prin reclame (pentru internet fix), valorile vitezei maxime estimate si pe cele ale vitezei promovate (pentru internet mobil), precum si procedura prin care utilizatorii isi pot masura performanta reala a serviciului de acces la internet si remediile in cazul aparitiei unor diferente permanente sau care se repeta la intervale regulate, intre performanta reala si cea indicata in contract.
Rezultatele testelor pot fi influentate de anumiti factori, cum ar fi, spre exemplu, caracteristicile terminalului, existenta mai multor utilizatori conectati, utilizarea unui router WiFi, limitari datorate sistemului de operare, browser-ului in cazul serviciului de acces la internet prin retele fixe.
In cazul serviciului de acces la internet prin retele mobile, rezultatele testelor pot fi influentate de factori precum caracteristicile terminalului, configurarea acestuia, calitatea slaba a semnalului radio, supraaglomerarea/congestionarea traficului sau limitari comerciale.
Pentru a verifica daca masuratorile se desfasoara in conditii optime si rezultatele nu sunt influentate de factori externi, aplicatiile pentru terminale fixe si mobile implementeaza o serie de verificari pentru detectarea eventualelor probleme, evidentiind factorii care pot influenta masuratorile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu