Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 16 octombrie 2019

Aproape 3.000 de apeluri false în primele 9 luni ale anului


        

   În primele 9 luni ale anului 2019, prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgenţă – 112, au fost efectuate peste 10.300 de sesizări sau solicitări către Inspectoratul de Poliţie Judeţean Caraş-Severin, cu 106   mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut (creștere procentuală de 1,03%) .


Dintre acestea, cele mai multe – aproximativ 6250 de apeluri au fost efectuate din mediul urban, din mediul rural fiind efectuate peste 4100 de apeluri  112 în perioada de referință.

De asemenea, se constată faptul că cele mai multe apeluri/zi din săptămână au fost efectuate duminica (la fel ca în anul anterior), 43 de apeluri în medie.

În ceea ce privește intervalul orar, cele mai multe apeluri 112 au fost înregistrate între orele 19.00-20.00, iar cele mai puţine apeluri, în medie, au fost în intervalul orar 04.00-07.00. Ora critică privind apelurile de la persoane aflate în trafic, indiferent de mediu, este 14.00-15.00. 

În ceea ce priveşte natura sesizărilor, în anul 2019, ca ponderi, majoritatea apelanţilor sesizează: scandaluri, agresiuni, accidente, furturi, loviri, tulburarea liniștii publice, ameninţări sau distrugeri, aceste genuri de sesizări reprezentând 71% din totalul apelurilor efectuate prin SNUAU 112.

Comparativ cu anul 2018, a scăzut semnificativ, cu 22 de procente, numărul apelurilor prin care sunt sesizate scandaluri. De asemenea, s-au diminuat apelurile prin care sunt sesizate infracțiunile de lovire sau alte violențe, furt sau distrugere.

Totodată, de precizat este faptul că 27,3% dintre apelurile efectuate prin SNUAU 112 nu se confirmă. În consecință, a crescut cu 13% numărul sancţiunilor aplicate  conform OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, fiind aplicate sancțiuni pentru 32,56% din totalul apelurilor care nu se confirmă.

De asemenea, a scăzut semnificativ, cu aproape 14% numărul apelurilor efectuate de persoane anonime.


În conformitate cu ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 34 din 19 martie 2008
privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă,
modificată şi completată prin ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 62 din 27 august 2019, publicată în Monitorul Oficial nr. 725 din 03 septembrie 2019, alertarea falsă reprezintă utilizarea intenţionată a numărului 112 pentru determinarea alarmării sau intervenţiei agenţiilor specializate de intervenţie în mod nejustificat, iar apelare abuzivă - apelarea repetată, cu rea intenţie, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie, sau apelarea numărului 112 pentru a aduce injurii operatorilor.
 
 Apel de urgenţă este considerat orice apel către Serviciul de urgenţă 112, care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie.

 În ceea ce privește apelurile involuntare și mesajele abuzive, cele involuntare reprezintă apelarea numărului 112 din greşeală, în timp ce mesajele abuzive reprezintă transmiterea repetată de mesaje scurte (SMS) către numărul 113, cu rea intenţie, (...), sau transmiterea unui mesaj scurt (SMS) către numărul 113 pentru a aduce injurii operatorilor, precum şi transmiterea repetată către numărul 114, cu rea intenţie, a unor mesaje care nu respectă condiţiile prevăzute de lege.

Noile modificări legislative stabilesc sancțiuni mai mari, în cazul alertării false a agenţiilor specializate de intervenţie, de la 1.500 lei la 5.000 lei, și sancțiuni de la 500 de lei la 1.000 de lei, în cazul apelării abuzive a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterii de mesaje abuzive la numărul 113 ori la numărul 114. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu