Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 20 octombrie 2019

„CRIME HAS NO GENDER”

Poliția Română, împreună cu EUROPOL, ENFAST și polițiile din alte 21 de state europene lansează o nouă campanie – „Crime has no gender”, prin crearea unui web site.  Scopul este acela de a aduce în atenția publicului chipurile unora dintre cele mai căutate persoane urmărite din fiecare stat participant, astfel încât informațiile venite de la cetățeni să conducă la depistarea lor.
Femeile sunt la fel de capabile să comită infracțiuni grave la fel ca bărbații?
Femeile urmărite la nivel internațional, prezentate  pe www.eumostwanted.eu/crimehasnogender, demonstrează că sunt.
În această nouă campanie a forțelor de ordine din UE, infractorii, femei sau bărbați, sunt căutați pentru infracțiuni grave precum omorul, traficul de droguri, frauda, ​​furtul și traficul de persoane.
21 de state membre ale UE au selectat una dintre cele mai căutate femei din țara lor, în această campanie.
Regulile „jocului”
Fiecare persoană urmărită poartă o mască…iar în spatele ei se ascunde povestea infracțiunilor comise, în 4 părți. Când vei intra pe site, vei vedea toate aceste măști.
Oprindu-te asupra oricăreia dintre ele, vei descoperi țara care a dat-o în urmărire și infracțiunea pentru care este urmărită persoana. În acel moment, nu ți se va dezvălui încă dacă este femeie sau bărbat.
Pe măsură ce povestea se desfășoară, părți ale măștii vor dispărea, lăsând privitorul să ghicească genul infractorului.
Scopul campaniei este de a atrage cât mai mulți vizitatori pe site-ul https://eumostwanted.eu. Cu cât mai multe persoane văd fotografiile, cu atât crește șansa ca cineva să poată pune ultima piesă a puzzle-ului, pentru a localiza și aresta persoana căutată.
Informațiile pot fi trimise anonim, prin intermediul site-ului, direct către anchetatorii naționali care caută persoana.
Această abordare s-a dovedit de succes în ultimii trei ani. Campania, derulată de ENFAST (European Network of Fugitive Active Search Teams - Rețeaua Europeană a Unităților de Căutare Activă a Urmăriților), împreună cu Europol și polițiile din statele membre, are ca obiectiv familiarizarea cetățenilor cu fețele unora dintre cele mai căutate persoane la nivel european. 
După fiecare campanie, mai mulți urmăriți au fost arestați, deoarece presiunea a devenit prea mare pentru ei sau pentru rudele lor. De la lansarea proiectului, 69 de infractori care au apărut pe site-ul web au fost arestați.
În cel puțin 21 de cazuri, aceștia au fost prinși în urma unor informații primite de la publicul larg, prin intermediul site-ului.
Intrați pe https://eumostwanted.eu/crimehasnogender, descoperiți infracțiunile pe care le-au comis aceste persoane și ajutați-ne să le prindem. Informația venită de la dumneavoastră ar putea fi ultimul detaliu care face diferența și îi ajută pe polițiști.
Info de background:
Multe studii au examinat modul în care genul joacă un rol în criminalitate. Majoritatea s-au uitat la genul victimei, dar mai rar la cel al infractorului. Cu toate acestea, în ultimele decenii, numărul femeilor angajate în activitatea infracțională a crescut, deși într-un ritm mai lent decât bărbații. Una dintre explicațiile posibile este că progresul tehnologic și normele sociale moderne au sporit implicarea acestora în comiterea de infracțiuni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu