Administrația Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) a participat, în intervalul 14-16 octombrie
2019, la punerea în funcțiune a echipamentelor tehnice de întreținere a
canalului navigabil Bega, achiziționate în cadrul proiectului “Repararea Infrastructurii de navigație a Canalului
Bega”, finanțat prin Programul IPA Interreg CBC Romania-Serbia – RORS 15.
Astfel, au fost achiziționate cele mai noi echipamente tehnice care sunt necesare
pentru lucrările de întreținere pe canalul Bega: o dragă multifuncțională
și două barje din care una autopropulsată. Acestea sunt construcții robuste,
fiabile, sigure, facil de transportat și de întreținut, cât și adecvate condițiilor
specifice de lucru (de gabarit și pescaj) ale canalului Bega, inclusiv de
transport prin ecluzele canalului și pe sub podurile de pe traseu.
Achiziția echipamentelor tehnice s-a făcut
în cadrul proiectului, valoarea contractului fiind de 720.923,808 euro (TVA
inclus). Firma câștigătoare a licitației internaționale este Conver BV, din
Olanda.
„Canalul Bega transportă un debit solid
important. Estimăm volume de lucrări mult mai ample, ce vor include pe lângă îndepărtarea
vegetației acvatice și dragarea a circa 5.000-10.000 mc/an, probabil chiar mai
mult în prima perioadă de exploatare a canalului navigabil. Această achiziție este
deosebit de importantă și completează dotarea existentă a ABA Banat”, a afirmat Titu
Bojin, directorul ABA Banat.
Draga multifuncțională este echipată cu
diverse dispozitive de lucru specifice domeniului de activitate: braț și cupă excavator, cositoare hidraulică, mulcer (tocător
de resturi vegetale), etc și are ca scop principal asigurarea adâncimii optime și a gabaritului pentru navigația pe canalul
Bega.
Barjele, din care una va fi
autopropulsată prin intermediul unei unități de navigare și propulsie, vor
deservi formația Navigație din cadrul Sistemului de Gospodărire a Apelor
Timiș-ABA Banat. Barjele vor asigura transportul materialului rezultat din
activitatea de curățire/dragare/defrișare/tăiere vegetație pe canalul Bega, până
la locurile de depozitare. Barja autopropulsată poate să tracteze și cealaltă barjă,
fără dispozitiv de propulsie.
Reabilitarea pentru funcționarea în stare de siguranță a nodului
hidrotehnic Sanmihaiu Român și dotarea cu echipamente tehnice de întreținere a
canalului navigabil sunt condiții esențiale de asigurare a infrastructurii de
navigație viabilă.
Proiectul “Repararea Infrastructurii de
navigație a Canalului Bega” reprezintă o provocare importantă atât
pentru comunitatea română, cât și pentru cea sârbească și crează oportunități
de cooperare a zonelor adiacente Timișoarei și Zrenjaninului prin dezvoltarea
legăturilor de transport și a turismului între aceste zone.
Vă reamintim că valoarea totală a proiectului este de 13.850.684,41 euro
(TVA inclus) din care 11.773.084,30 euro
reprezintă 85% finanțare UE.
Compartimentul de presă al Administraţiei Bazinale de Apă
Banat
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu