Contractul pentru serviciile de telefonie, internet
sau televiziune poate fi suspendat pe parcursul derulării fie la cererea
utilizatorilor, fie din inițiativa furnizorului, în funcție de prevederile pe
care le conține. Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii (ANCOM) le amintește utilizatorilor de servicii de comunicații în
ce situații poate fi realizat acest lucru.
Deși operatorii nu sunt obligați prin lege să le
ofere clienților, la cerere, posibilitatea de a suspenda furnizarea serviciilor
de telefonie, internet sau televiziune, unii dintre ei oferă această facilitate
pentru perioade limitate. În această situație, contractele încheiate ar trebui
să conțină informații precum:
perioada maximă pentru care poate fi solicitată suspendarea
furnizării serviciului
dacă această perioadă va prelungi proporțional
durata contractuală inițială (perioada contractuală minimă)
în ce condiții se realizează reconectarea – de
exemplu, dacă se percep taxe pentru reconectare
Utilizatorii interesați de această facilitate pot
afla direct de la furnizorul lor (relații cu clienții, magazine etc.) unde și
cum trebuie depusă cererea pentru suspendarea temporară a serviciului.
Din inițiativa furnizorului
În funcție de prevederile contractelor încheiate cu
utilizatorii finali, furnizorii pot suspenda din proprie inițiativă serviciul
de telefonie, internet sau televiziune, în situații precum:
neplata facturilor în termenul indicat în contract
nerespectarea altor obligații contractuale
suspiciunea existenței unei fraude sau a unui abuz
ANCOM le amintește utilizatorilor că în contractul
încheiat cu furnizorii de servicii de comunicații trebuie să regăsească cel puțin
următoarele informații referitoare la suspendarea serviciilor de către
furnizori:
în ce situații poate fi suspendată furnizarea
serviciilor
eventualele consecințe ale suspendării asupra
celorlalte drepturi și obligații contractuale – de exemplu, suspendarea pentru
neplată a unui abonament ar putea atrage și suspendarea celorlalte abonamente
deținute la furnizorul respectiv; suspendarea pentru fraudă sau abuz poate
atrage plata unor despăgubiri etc.
în ce condiții se poate relua furnizarea
serviciului - de exemplu, după plata la zi a facturilor și a unei taxe de
reconectare
Ce, cum și unde reclami
Dacă ai încheiat un contract în care nu sunt
precizate condițiile de suspendare a furnizării serviciului deși furnizorul
oferă această facilitate sau își exercită acest drept, ANCOM poate lua măsuri.
Vezi cum ne poți transmite
o sesizare.
Dacă furnizorul nu își respectă obligațiile
contractuale referitoare la suspendarea furnizării serviciului te poți adresa Autoritatii
Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Secţiunea
InfoCentru
din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile
despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi
televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi
folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea
contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea
terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici
ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces
la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de
comunicaţii din România, prin promovarea
concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate,
încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru
mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de
telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu