Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 15 septembrie 2016

Cum poate fi suspendat abonamentul de telefonie, internet sau televiziune?

Contractul pentru serviciile de telefonie, internet sau televiziune poate fi suspendat pe parcursul derulării fie la cererea utilizatorilor, fie din inițiativa furnizorului, în funcție de prevederile pe care le conține. Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) le amintește utilizatorilor de servicii de comunicații în ce situații poate fi realizat acest lucru.
La cererea utilizatorului
Deși operatorii nu sunt obligați prin lege să le ofere clienților, la cerere, posibilitatea de a suspenda furnizarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune, unii dintre ei oferă această facilitate pentru perioade limitate. În această situație, contractele încheiate ar trebui să conțină informații precum:
perioada maximă pentru care poate fi solicitată suspendarea furnizării serviciului
dacă această perioadă va prelungi proporțional durata contractuală inițială (perioada contractuală minimă)
în ce condiții se realizează reconectarea – de exemplu, dacă se percep taxe pentru reconectare  
Utilizatorii interesați de această facilitate pot afla direct de la furnizorul lor (relații cu clienții, magazine etc.) unde și cum trebuie depusă cererea pentru suspendarea temporară a serviciului.
Din inițiativa furnizorului
În funcție de prevederile contractelor încheiate cu utilizatorii finali, furnizorii pot suspenda din proprie inițiativă serviciul de telefonie, internet sau televiziune, în situații precum:
neplata facturilor în termenul indicat în contract
nerespectarea altor obligații contractuale 
suspiciunea existenței unei fraude sau a unui abuz
ANCOM le amintește utilizatorilor că în contractul încheiat cu furnizorii de servicii de comunicații trebuie să regăsească cel puțin următoarele informații referitoare la suspendarea serviciilor de către furnizori:
în ce situații poate fi suspendată furnizarea serviciilor
eventualele consecințe ale suspendării asupra celorlalte drepturi și obligații contractuale – de exemplu, suspendarea pentru neplată a unui abonament ar putea atrage și suspendarea celorlalte abonamente deținute la furnizorul respectiv; suspendarea pentru fraudă sau abuz poate atrage plata unor despăgubiri etc.
în ce condiții se poate relua furnizarea serviciului - de exemplu, după plata la zi a facturilor și a unei taxe de reconectare
Ce, cum și unde reclami
Dacă ai încheiat un contract în care nu sunt precizate condițiile de suspendare a furnizării serviciului deși furnizorul oferă această facilitate sau își exercită acest drept, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum ne poți transmite o sesizare.
Dacă furnizorul nu își respectă obligațiile contractuale referitoare la suspendarea furnizării serviciului te poți adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu