Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 11 septembrie 2016

Traficul poștal continuă să crească

Potrivit Raportului de date statistice privind serviciile poștale pentru anul 2015 publicat de ANCOM, anul trecut traficul poștal total a continuat tendința de creștere moderată din ultimii ani, depășind valoarea de 657 milioane de trimiteri, cu 5% mai mare decât cea aferentă anului 2014.   
Dinamica traficului poștal
Din traficul poştal total de 657 de milioane de trimiteri poştale, 600 au fost trimiteri poştale interne, reprezentând 91,44% din traficul poştal total, iar 56 de milioane au fost trimiteri poştale internaţionale, reprezentând 8,56% din traficul poştal total. Primii zece furnizori de volum mare din întreaga piaţă au procesat peste 631 de milioane de trimiteri (96,05%), iar restul furnizorilor aproape 26 de milioane de trimiteri (3,95%).

Din cele peste 657 de milioane de trimiteri poștale procesate în anul 2015, aproximativ 74% au fost trimiteri din poșta de scrisori (487 de milioane), 19% colete (127 de milioane), 1,8% trimiteri Express (12 milioane), restul de aproximativ 5% fiind trimiteri tip publicitate prin poștă (22 milioane), mandate poștale (aproximativ 8 milioane), respectiv corespondență și imprimate de peste 2 kg (1 milion).  
Evoluția comerțului electronic a fost unul dintre factorii care au determinat creșteri ale traficului de colete atât la nivel național (+70,47%, de la aproximativ 55 de milioane la 74 de milioane), cât și către destinații internaționale (+395%, de la 6 milioane la 32 de milioane colete). Per total, numărul de trimiteri internaționale a crescut cu 85%, atingând valoarea de 56 de milioane.
Raportând valorile traficului poştal total aferent anului 2015 (657 de milioane de trimiteri poștale) la populaţia României, rezultă o medie de 33,75 de trimiteri poştale pentru fiecare locuitor, creșterea fiind de aproape 6,30% față de anul 2014.
Reclamații privind serviciile poștale
În anul 2015 au fost înregistrate 302.236 de reclamații privind serviciile poștale, din care 16% s-au dovedit a fi întemeiate. Un număr de 21.660 de reclamații au fost soluționate cu acordare de despăgubiri în valoare totală de 4.730.212 lei. Raportând numărul total de trimiteri poștale la numărul de reclamații primite, se observă că în anul 2015 a existat o reclamație la 2.175 de trimiteri poștale, o reclamație întemeiată la 13.425 de trimiteri poștale și că, în medie, din aproximativ opt reclamații întemeiate, trei s-au soluționat prin acordarea de despăgubiri.
Valoarea pieței serviciilor poștale
Valoarea totală a pieței serviciilor poștale în anul 2015 a fost de 2,40 miliarde lei, în creștere cu 4,43% față de anul 2014, primii 10 furnizori din punct de vedere al veniturilor realizate din servicii poștale în anul 2015 realizând aproape 86% din valoarea acestei piețe.
Serviciul universal
Traficul poştal aferent serviciilor poştale din sfera serviciului universal corespunzător anului 2015 a fost de 277 de milioane de trimiteri poştale, reprezentând un procent de 42,21% din traficul total poştal. Din traficul poştal total din sfera serviciului universal, Compania Națională Poșta Română (CNPR) a procesat 87 de milioane de trimiteri (31,45%), următorii zece furnizori de volum mare din acest segment de piaţă au realizat un trafic de 181 de milioane de trimiteri (65,32%), iar restul furnizorilor 3,23%.
Din traficul poştal intern din sfera serviciului universal (246 de milioane de trimiteri), CNPR a procesat aproape 69 de milioane de trimiteri (28,02%), următorii zece furnizori de volum mare au realizat un trafic de 171 de milioane de trimiteri (69,75%), iar restul furnizorilor 2,23%. Traficul internaţional de trimiteri din sfera serviciului universal în perioada 2011-2015 a fost caracterizat de creşteri şi scăderi alternative, în anul 2015 înregistrându-se o creștere de peste 52%. Din traficul poştal internaţional din sfera serviciului universal realizat în anul 2015 (32 de milioane), CNPR a procesat peste 18 milioane de trimiteri (58,04%), următorii zece furnizori de volum mare din această piaţă au realizat un trafic de 13  milioane de trimiteri (40,88%), iar restul furnizorilor prezenți pe piață peste 1%.
Raportul integral privind piaţa serviciilor poştale din România în anul 2015 şi analiza comparativă a traficului poştal pentru perioada 2011 - 2015 pot fi consultate aici.

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) este institutia care protejeaza interesele utilizatorilor de comunicatii din Romania, prin  promovarea concurentei pe piata de comunicatii, administrarea resurselor limitate, incurajarea investitiilor eficiente in infrastructura si a inovatiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitati www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro si www.veritel.ro. Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesati www.netograf.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu