Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 10 iulie 2016

Niciun copil fara identitate Modalitatea de întocmire a actului de naștere și înregistrarea ta

 Modalitatea de întocmire a actului de naștere și înregistrarea tardivă a nașterii au fost simplificate, în scopul reducerii numărului de copii neînregistrați în registrele de stare civilă și, implicit, pentru asigurarea accesului minorilor la serviciile de sănătate, asistență socială, educație. 
Printr-o ordonanță de urgență, Guvernul a stabilit două modalități de înregistrare a nașterii copilului, în funcție de termenul în care aceasta se realizează:

1.    Înregistrarea nașterii copilului se va face, ca regulă generală, în termen de 30 de zile de la naștere (comparativ cu 15 zile cât este în prezent).  În acest termen de 30 de zile, ca element de noutate, se stabilesc reguli privind înregistrarea copilului chiar dacă, la internarea în unitatea sanitară mama nu poate face dovada identității sale cu un act de identitate. Noile reglementări prevăd proceduri atât pentru situația în care mama nu deține act de identitate, din diferite motive (nu s-a eliberat, l-a pierdut sau l-a distrus), cât și pentru situația în care mama nu a fost înregistraă în evidențele de stare civilă și, implicit, nu a deținut niciodată un certificat de naștere.
2.    Înregistrarea nașterii se va putea realiza, ca situație de excepție, și după termenul de 30 de zile, însă prin parcurgerea unor proceduri administrative. Pe lângă faptul că se elimină limitarea de un an în care era posibilă stabilirea stării civile pe cale administrativă, actul normativ adoptat astăzi elimină procedura de înregistrare tardivă a nașterii realizată în fața instanțelor de judecată. Astfel, înregistrarea nașterii peste termenul de 30 de zile se va putea face printr-o aprobare a primarului unității administrativ-teritoriale, cu un aviz prealabil al serviciului public comunitar județean de evidență a persoanelor sau, după caz, al municipiului București. De asemenea, față de situația actuală, când pentru înregistrarea tardivă a nașterii se solicită expertiza medico-legală, ordonanța de urgență adoptată astăzi stabilește ca acest document să fie solicitat numai dacă nu există un certificat medical constatator al nașterii. Astfel de situații sunt posibile având în vedere că textul referitor la înregistrarea nașterii după termenul de 30 de zile vizează și soluționarea unor cazuri în care nașterea a avut loc cu mult timp în urmă și nu se mai găsesc documente doveditoare ale faptului nașterii.
Totodată, având în vedere că una din cauzele care au determinat creșterea numărului copiilor nedeclarați la naștere o reprezintă lipsa înregistrării nașterii mamei, prin actul normativ se stabilește că odată identificată mama, autoritățile statului (serviciile publice de asistență socială) fac demersurile necesare pentru înregistrarea nașterii și obținerea unui act de identitate de către mamă.
Un alt aspect vizat de ordonanța de urgență are în vedere simplificarea procedurii de soluționare a cererilor de eliberare a actelor de identitate pentru persoanele internate într-o instituție sanitară, prin stabilirea unei competențe în seama serviciului public comunitar de evidență a persoanelor pe raza căruia se află instituția sanitară.
Aceste modificări legislative au fost decise de Guvern în regim de urgență având în vedere situația copiilor a căror identitate nu poate fi demonstrată și care, astfel, nu pot beneficia de drepturi fundamentale – la sănătate, educație, asistență socială.

BIROUL DE PRESA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu