Utilizatorii care întâmpină probleme la utilizarea unui serviciu de comunicații, fie că este vorba de telefonie, internet sau televiziune, ar trebui să se adreseze prima dată furnizorului respectivului serviciu. Utilizatorii sunt sfătuiți să solicite furnizorului numărul de înregistrare al sesizării pentru referințe ulterioare.
În cazul în care este
depășită durata de soluționare a reclamației sau de remediere a deranjamentului
produs, specificate atât în contractul încheiat cu abonatul, cât și în procedura
proprie de soluționare a reclamațiilor, utilizatorii pot solicita despăgubiri
furnizorului de servicii de comunicații electronice conform contractului, constând,
de exemplu, în reducerea costului abonamentului proporțional cu timpul în care
nu a funcționat serviciul.
Potrivit Deciziei
președintelui ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a
utilizatorilor finali, furnizorii de servicii de comunicații au obligația
să afișeze pe paginile proprii de internet, dar și să le înmâneze abonaților,
la încheierea contractului, procedura proprie de soluționare a reclamațiilor.
Totodată, utilizatorii acestor servicii au dreptul de a solicita și primi
gratuit un exemplar tipărit al procedurii în punctele de lucru ale furnizorului
unde se oferă servicii de comunicații electronice pe bază de abonament.
Procedura trebuie să conțină
informații despre:
modalităţile prin care
utilizatorii pot înainta o reclamaţie (cu indicarea numerelor de telefon, fax,
adresei de poștă electronică, serviciului poştal utilizate în acest scop);
termenul maxim de soluţionare
a reclamaţiilor şi data de la care se calculează acest termen;
despăgubirile aplicabile
pentru nerespectarea termenului de răspuns la reclamație;
termenul și
modalităţile prin care utilizatorul este informat despre rezultatul demersurilor
efectuate de furnizor pentru soluţionarea reclamaţiei;
căi de contestare a soluției
comunicate.
Ce, cum şi unde
reclami
Dacă utilizatorii nu
primesc procedura de soluționare a reclamațiilor sau au încheiat un contract în care nu este precizat
termenul de remediere a deranjamentelor și despăgubirile aplicabile în cazul în
care acest termen nu este respectat,
pot sesiza ANCOM, aici.
Dacă furnizorul nu îşi
respectă obligaţiile contractuale referitoare la termenul de remediere a
defecţiunilor şi acordarea despăgubirilor sau dacă termenul de soluționare a
reclamației a fost depășit ori nu au primit niciun răspuns de la furnizor, se
pot adresa Autorităţii
Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. În această situaţie, ANCOM poate propune o soluție, neputând însă impune furnizorului
să ofere o anumită rezolvare sau să acorde despăgubiri.
Pentru mai multe informații despre situațiile în
care utilizatorii se pot adresa ANCOM și despre condițiile în care ne pot
trimite o sesizare, consultați Sesizează ANCOM.
Secţiunea
InfoCentru din pagina de
internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile despre
serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi
serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor
servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor,
modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau
serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe
teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele
utilizatorilor de comunicaţii din România, prin
promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor
limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.
Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie şi
internet, intraţi pe www.veritel.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu