Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 19 februarie 2015

Raport privind activitatea desfășurată de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Caraș-Severin

Raport privind activitatea desfășurată de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor, în anul 2014.
Prezintă: Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Caraș-Severin.                        RAPORT
privind activitatea desfăşurată în anul 2014
C.J.P.C. CARAŞ-SEVERIN ca şi organ al administraţiei publice locale, fără personalitate juridică, asigură realizarea în plan local a politicii Guvemului în domeniul protecţiei consumatorilor, acţionând pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor.
Obiectivele cuprinse în Planul de acţiune pe acest an au fost şi vor fi realizate prin derularea unor tematici de control transmise de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor prin Programele trimestriale de control pe cele trei domenii : alimentar, nealimentar şi prestări servicii, prin iniţierea de către instituţie a unor acţiuni proprii de verificare a pieţei produselor şi serviciilor, prin tematici de control dispuse de conducerea Instituţiei Prefectului, prin realizarea acţiunilor cuprinse în Programul de activitate al Consiliului Judeţean Consultativ pentru Protecţia Consumatorilor şi prin acţiunile de control comune realizate în colaborare cu alte instituţii ale administraţiei publice locale.

1.                  SINTEZA ACTIVITĂŢII DESFĂŞURATE ÎN ANUL  2014

Concret, indicatorii de performanţă pentru anul 2014  au fost îndepliniţi după cum urmează:
- Au fost organizate 2582 acţiuni de control, din care:
- PVCC-uri - 1339
- PVC-uri  - 1227;
- PVP-uri  - 16.
- Valoarea totală a amenzilor aplicate este de 697.750 lei, iar valoarea  amenzilor încasate operativ  este de  346.600 lei.
- Au fost oprite temporar de la comercializare produse neconforme în valoare de  193.202 lei.
- Au fost oprite definitiv de la comercializare şi distruse produse neconforme în valoare de 8.277 lei.

- In anul 2014   au fost înregistrate   358 de reclamaţii.
- Toate aceste acţiuni au fost realizate cu un numar mediu de 8,72 angajaţi, din care 7,95 comisari.

În timpul acţiunilor de control desfăşurate au fost constate în principal abateri privind:
·   informarea consumatorilor, etichetarea, afişarea preţului
·   comercializarea de produse cu termen de valabilitate depăşit
·   mijloace de măsură neverificate metrologic
·   lipsa autorizaţiilor de funcţionare, prestarea de servicii în condiţii neconforme legislaţiei în vigoare, etc.
Informarea, consilierea si educarea consumatorilor, s-a concretizat prin:
- Asigurarea de consultanţă juridică şi de specialitate consumatorilor la sediul C.J.P.C. Caraş-Severin şi în reţeaua comercială.
- au fost organizate, în anul 2014, 99 acţiuni de informare şi educare a consumatorilor prin note informative, articole în presa locală, comunicate de presă, emisiuni de informare şi interviuri la posturile locale radio şi TV şi acţiuni de consiliere în şcoli .

2. SITUAŢIA PRIVIND ACTIVITATILE IN DERULARE

Programul pentru anul 2014 cuprinde următoarele obiective generale:
- Creşterea transparenţei activităţii instituţiei în ceea ce priveşte procesul aplicării programelor, inclusiv prin accesul neîngrădit la informaţii de interes public. Am avut în vedere aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2002 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi H.G. nr. 1723/2004 privind unele masuri de combatere a birocratiei. In ceea ce priveste aplicarea H.G. nr. 1723/2004 s-a întocmit un program propriu de acţiuni şi lunar se raportează la Instituţia Prefectului stadiul realizării măsurilor stabilite, iar privind Legea 544/2002 nu au fost înregistrate cereri.
- Aplicarea Codului de conduită a funcţionarilor publici pentru a se evita orice comportament care contravine legii şi dăunează imaginii instituţiei (privind această problemă se raportează lunar la A.N.P.C. Direcţia Economică şi Resurse Umane şi la Instituţia Prefectului). Periodic, în şedinţele săptămânale, organizate cu comisarii, s-a insistat ţi se insistă cu privire la conduita angajaţilor în acţiunile de control şi în relaţiile cu publicul conform Legii nr. 7/2004 privind Codul de conduită al funcţionarilor publici.
- Dezvoltarea cadrului instituţional în domeniul protecţiei consumatorilor prin:
·  încheierea de protocoale de colaborare cu alte instituţii ale administraţiei publice locale: Direcţia Sanitar-Veterinară şi Siguranţa Alimentului Caraş-Severin şi Autoritatea de Sănătate Publică Caraş-Severin (aici uzăm de prevederile Protocolului încheiat între Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Agriculturii, Pădurii şi Apelor şi A.N.P.C.), cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi şi Serviciul Judeţean de Metrologie Legală Caraş-Severin, Garda Financiară şi Vama Reşiţa.
·  participarea angajaţilor instituţiei la cursurile de perfecţionare profesională
- Întărirea sistemului de supraveghere a pieţei prin aplicarea efectivă a legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor. Am avut în vedere pentru realizarea acestui obiectiv:
·   verificarea activă şi reactivă a pieţei produselor şi serviciilor în scopul  depistării şi retragerii de pe piaţa a produselor şi serviciilor, care în condiţii previzibile de utilizare prezintă risc pentru consumatori.
·   verificarea conformităţii produselor sau serviciilor cu cerinţele declarate sau impuse de producător.
·   desfăşurarea de acţiuni de control pentru protejarea drepturilor şi intereselor economice ale consumatorilor.
·   soluţionarea reclamatiilor şi sesizarilor consumatorilor.
·   colaborarea cu celelalte instituţii ale administraţiei publice locale cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor în vederea organizării unor acţiuni comune de control (Direcţia Sanitar Veterinară şi Siguranţa Alimentului, Autoritatea de Sănătate Publică, Inspectoratul Judeţean de Poliţie, Garda Financiară, Vama Reşiţa, Serviciul Judeţean de Metrologie Legală, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi, Corpul de Control al primariilor, Direcţia Generală pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală Caraş-Severin). În anul 2014 au fost efectuate 54 acţiuni de control în colaborare cu alte instituţii ale administraţiei publice locale cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor.
·   realizarea de acţiuni specifice de control în conformitate cu prevederile O.U.G. 190/2000 privind regimul metalelor preţioase în România. În anul 2014 au fost realizate 21 de acţiuni în acest domeniu.

  1. PROBLEME ÎNTÂMPINATE ÎN DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢILOR
INSTITUŢIEI ŞI POSIBILITĂŢI DE REZOLVARE A ACESTORA PRIN
ACORDAREA DE SPRIJIN DIN PARTEA INSTITUŢIEI PREFECTULUI
SAU A UNOR SERVICII PUBLICE DECONCENTRATE

Având în vedere că la data de 01.03.2006 Asociaţia Consumatorilor "Banatul" Reşiţa şi-a sistat activitatea, se impune cu necesitate înfiinţarea unei noi asociaţii a consumatorilor în judeţul Caraş-Severin. Astfel, pentru înfiinţarea unei noi asociaţii a consumatorilor este nevoie de acordare de sprijin logistic din partea Instituţiei Prefectului, mai ales în ceea ce priveşte alocarea unui sediu corespunzător pentru această asociaţie, şi acordarea de consultanţă de specialitate pentru înfiinţarea altor O.N.G.- uri în domeniu.
Totodată, considerăm că activitatea instituţiei ar înregistra un plus de eficienţa în condiţiile în care instituţia ar mai fi dotată cu un autoturism şi s-ar suplimenta statul de funcţii cu 4 posturi:
·         2 posturi de comisari;
·         1 post secretariat;
·         1 post consilier juridic;

4. SARCINI TRASATE INSTITUŢIEI DE STRUCTURILE IERARHIC SUPERIOARE,
CĂILE DE ACŢIUNE ÎN VEDEREA ADUCERII LA  ÎNDEPLINIRE

Politica de protecţie a consumatorilor pentru perioada 2012-2016 se fundamentează pe urmatoarele obiective generale pentru promovarea intereselor consumatorilor pe piaţă:
1. realizarea unui înalt nivel de protecţie a consumatorilor;
2. aplicarea efectivă a legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor;
3. întărirea activităţilor de informare, consiliere şi educare a consumatorilor.
Strategia, prin obiectivele şi priorităţile sale, urmăreşte realizarea unei protecţii a consumatorilor în România asemănătoare cu cea existentă în statele membre ale Uniunii Europene, incluzând securitatea, interesele economice, informarea şi educarea consumatorilor, precum şi promovarea organizaţiilor de consumatori pentru dezvoltarea unui rol activ în realizarea politicii de protecţie a consumatorilor.
O atenţie deosebită a fost acordată desfăşurării controalelor în anul 2014 cuprinse în Programul de acţiuni pentru anul 2014 transmis trimestrial de către ANPC Bucureşti, respectiv:
    a) Produse alimentare – 23 de tematici de control:
1.       Verificarea modului de derulare a Programului Guvernamental lapte-corn 2013 – 2014  - permanent;
2.       Verificarea respectării prevederilor legale privind conformitatea şi modul de etichetare, prezentare si publicitate a pâinii - permanent
3.       Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea şi etichetarea produselor ecologice
4.       Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea şi etichetarea măslinelor şi uleiului de măsline
5.       Verificarea respectării prevederilor legale privind calitatea şi modul de comercializare a alimentelor în unităţile din mediul rural
6.       Verificarea respectării prevederilor legale privind modul de comercializare, etichetare, prezentare şi publicitate a produselor comercializate sub denumirea generică de produse de post
7.       Verificarea respectării prevederilor legale privind modul de respectare a prevederilor legale, conformitatea, şi modul de etichetare, prezentare publicitate şi comercializare produselor alimentare specifice sărbătorilor pascale (carne preambalată, ouă, vopsea de ouă, ciocolată şi produse din cacao, tablete şi figurine pe bază de cacao şi grasimi vegetale, produse de patiserie (cozonac, pască, chec, fursecuri ...),  vin
8.       Verificarea respectării prevederilor legale privind conformitatea, modul de etichetare, prezentare, publicitate şi comercializare a peştelui şi preparatelor din peşte preambalate şi conservelor din peşte
9.       Verificarea respectării prevederilor legale privind conformitatea şi modul de etichetare, prezentare si publicitate a apelor minerale
10.  Verificarea respectării prevederilor legale privind modul de respectare a prevederilor legale, conformitatea, şi modul de etichetare, prezentare şi publicitate a laptelui de consum, a produselor lactate şi unt
11.  Verificarea respectării prevederilor legale privind modul de respectare a prevederilor legale, conformitatea, şi modul de etichetare, prezentare şi publicitate a suplimentelor alimentare
12.  Verificarea respectării prevederilor legale privind privind protecţia consumatorilor la comercializarea legumelor şi fructelor proaspete în magazine alimentare, hiper/supermarketuri, pieţe agroalimentare, depozite şi pieţe en-gros.
13.  Verificarea respectării prevederilor legale privind modul de respectare a prevederilor legale, conformitatea, şi modul de etichetare, prezentare şi publicitate a sucurilor din fructe şi a băuturilor răcoritoare
14.  Verificarea respectării prevederilor legale privind calitatea, etichetarea, depozitarea şi modul de comercializare a alimentelor, în special, a alimentelor perisabile din punct de vedere microbiologic
15.  Verificarea respectării prevederilor legale privind modul de respectare a prevederilor legale, conformitatea, şi modul de etichetare, prezentare şi publicitate a sucurilor din fructe şi a băuturilor răcoritoare
16.  Verificarea respectării prevederilor legale privind calitatea, etichetarea, depozitarea şi modul de comercializare a produselor alimentare comercializate sub formă congelată
17.  Verificarea respectării prevederilor legale referitoare la comercializarea, conformitatea, modul de etichetare, prezentare şi publicitate a   sării iodate, oţetului de fermentaţie, acidului acetic alimentar şi a condimentelor
18.     Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor privind conformitatea alimentelor comercializate în cadrul chioşcurilor care îşi desfăşoara activitatea în incinta unităţilor şcolare
19.  Verificarea modului de derulare a Programului Guvernamental lapte-corn-măr 2014 – 2015 - permanent ;
20.  Verificarea respectării condiţiilor de păstrare-depozitare a produselor comercializate în farmacii
21.  Verificarea respectării prevederilor legale privind modul de respectare a prevederilor legale, conformitatea, şi modul de etichetare, prezentare publicitate a produselor alimentare specifice sărbătorilor de iarnă
22.  Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea produselor din carne
23.  Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea produselor tradiţionale

             b) Produse nealimentare – 25 de tematici de control:
1.       Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea detergenţilor
2.       Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul vânzărilor de soldare
3.       Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea produselor second hand
4.       Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea bijuteriilor şi mărţişoarelor din metale şi pietre preţioase
5.       Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea florilor
6.       Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul vânzărilor de soldare
7.       Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea uleiurilor lampante şi a lichidelor de aprins focul pentru barbecue (raportare la Comisia Europeană).
8.       Verificarea respectării prevederilor legale privind privind modul de respectare a prevederilor legale, conformitatea şi modul de etichetare a produselor textile
9.       Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea benzinei / motorinei şi a lichidului de parbriz (de vara)  în staţiile de distribuţie
10.  Verificarea respectării prevederilor legale privind siguranţa jucăriilor
11.  Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea materialelor de construcţie
12.  Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea articolelor de îmbrăcăminte de gală
13.  Verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea materialelor de construcţie
14.  Verificarea respectării prevederilor legale privind comercializarea hranei  destinate animalelor
15.  Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumtaorilor în cadrul vânzărilor de soldare
16.  Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumtaorilor la comercializarea brichetelor
17.  Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cazul promoţiilor de rechizite şi uniforme şcolare
18.  Verificarea respectării prevederilor legale la producerea şi comercializarea tâmplăriei din lemn, lemn stratificat, aluminiu, P.V.C., P.V.C. cu inserţie metalică cu geamuri termoizolante
19.  Verificarea respectării prevederilor legale privind buteliile GPL tip aragaz
20.     Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea pneurilor
21.  Verificarea respectării prevederilor legale privind siguranţa jucăriilor
22.     Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea pneurilor
23.     Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea mobilei
24.     Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor şi a modului de comercializare, denumire, marcare şi etichetare produse textile
25.     Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea ghirlandelor şi ornamentelor luminoase

     c) Prestări servicii – 14 de tematici de control:
1.       Verificarea respectării prevederilor legale în cadrul instituţiilor financiar nebancare
2.       Verificarea respectării prevederilor legale privind modul în care se respectă prevederile Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea efectelor consumului produselor din tutun
3.       Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la prestatorii de servicii de schimb valutar
4.       Verificarea respectării prevederilor legale privind protectia consumatorilor la  prestatorii de servicii de estetica şi igienă personală – frizerie, coafură, manichiură, pedichiură, cosmetică, piercing, tatuaje.  
5.         Verificarea respectării prevederilor legale în  unităţile de alimentaţie publică (unităţi fast- food, restaurant auto-servire, bufet tip expres, pizzerie, snack-bar etc- restaurante, terase, rotiserii, braserii, berarii, cofetării, pub-uri etc.) atât din mediul urban cât si din mediul rural.
6.         Verificarea respectării conformităţii, calităţii, condiţiilor de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate în chioşcurile şi unitătile de alimentatie publică din incinta ştrandurilor, piscinelor, bazinelor de înot, precum şi în zonele de agrement, parcuri de distracţie, debarcadere, etc.
7.       Verificarea respectării prevederilor legale la prestarea serviciilor în incinta ştrandurilor, piscinelor, bazinelor de înot, unităţilor de închiriere echipamente de agrement, în parcurile de distracţie, debarcadere etc.
8.       Verificarea respectării drepturilor consumatorilor în unităţile de cazare turistică şi de alimentaţie publică aferente
9.         Verificarea respectării prevederilor legale în  unităţile de alimentaţie publică (unităţi fast- food, restaurant auto-servire, bufet tip expres, pizzerie, snack-bar etc- restaurante, terase, rotiserii, braserii, berarii, cofetării, pub-uri etc.) atât din mediul urban cât si din mediul rural.
10.     Verificarea respectării drepturilor consumatorilor în grădiniţele cu program prelungit (educaţie, cazare, mod de îngrijire, bloc alimentar, etc.)
11.     Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea pachetelor de servicii turistice
12.     Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în activitatea de service auto
13.     Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la prestarea serviciilor de către şcolile de şoferi
14.     Verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în saloanele de masaj, întreţinere corporală, coafură, frizerie

Modul de îndeplinire a sarcinilor trasate este prezentat pe larg în capitolul nr. 5 Concluzii privind activitatea desfăşurată.
                                    

5. CONCLUZII PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ

Astfel, in anul 2014  CJPC Caraş-Severin a acordat o mare atenţie acţiunilor tematice de control transmise de ANPC, acţiunilor de supraveghere activă şi reactivă a pieţei produselor şi serviciilor şi celor destinate cercetării reclamaţiilor, având în această lună următorii indicatori de performanţă:
-          număr de acţiuni de control : 2582
-          număr de procese verbale de constatare contravenţie : 1339
-          număr de procese verbale de constatare : 1227
-          număr de procese verbale de prelevare : 16
-          valoarea totală a amenzilor aplicate :    697.750 lei
-          valoare amenzi încasate operativ:   346.600  lei
-          valoarea produselor neconforme oprite temporar de la comercializare :  193.202 lei
-          valoarea produselor neconforme oprite definitiv de la comercializare :  8.277 lei
-          număr de reclamaţii înregistrate :    358
-          număr mediu de comisari:  7,95.


Cu stimă,
COMISAR ŞEF ADJUNCT
Ing.
SCOROBETE ISABELLE
            






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu