Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 24 februarie 2015

DOSARE PENALE


Dosar penal pentru tăiere ilegală de arbori
În cadrul unei acţiuni pe linia prevenirii tăierilor ilegale de arbori desfăşurată de poliţişti în după-amiaza zilei de 23 februarie a.c., a fost întocmit un dosar de cercetare penală.
Pe islazul localităţii Borlova poliţiştii au identificat cinci bărbaţi cu vârste cuprinse între 21 şi 56 de ani, bănuiţi că ar fi tăiat ilegal, cu un motofierăstrău, material lemnos de esenţă fag, pe care aceştia l-au declarat ca fiind pentru consum propriu.
Motofierăstrăul şi materialul lemnos a fost ridicat în vederea continuării cercetărilor în dosarul penal întocmit sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de tăiere ilegală şi furt de arbori.

·         
În anul 2014,  la organizarea şi desfăşurarea acţiunilor în domeniul silvic, s-a avut în vedere situaţia operativă de pe raza judeţului, zonele de risc ridicat unde în anii precedenţi s-a înregistrat o creştere a infracţionalităţii în domeniul silvic, urmărindu-se în principal:
    - prevenirea şi descoperirea tăierilor ilegale din fondul forestier proprietate publică şi privată,
- tragerea la răspundere a persoanelor care săvârşesc astfel de fapte.
  Pentru realizarea acestor obiective au fost reactualizate protocoale de colaborare şi au fost executate acţiuni şi controale cu specialiştii, I.T.R.S.V. Timişoara, Direcţia Silvică Caraş-Severin, Garda de Mediu, Garda Financiară, Inspectoratul Teritorial de Muncă, Vamă şi Jandarmeria Română.
  În baza direcţiilor de acţiune stabilite au fost  executate 1466 acţiuni şi controale, din care: în fondul forestier 249, pe linia provenienţei, prelucrări, depozitări şi valorificări materialului lemnos 251, pe linia legalităţii transportului materialului lemnos împreună cu specialişti silvici, aparţinând Direcţiei Silvice Caraş-Severin, ocoalelor silvice sau din cadrul I.T.R.S.V. Timişoara 904, alte acţiuni 62.
În urma acestor activităţi preventive au fost verificate 131 de exploatări forestiere, 83 instalaţii de debitat, 46 depozite, 33 târguri, pieţe oboare, 2167 mijloace de transport.
Au fost sesizate 203 infracţiuni silvice (- 27), un număr de 166 s-au comis în mediul rural şi 37 în mediul urban.
Au fost constatate 353 infracţiuni, în cadrul instrumentării unui număr de 152 dosare penale (+ 21).
În ceea ce priveşte dosarele penale care au avut ca obiect fapte prevăzute de Codul Silvic, la începutul perioadei s-au aflat în lucru un număr de 204 dosare penale (- 11) , au fost înregistrate 198 (- 20) dosare penale şi au fost înaintate unităţilor de parchet cu propuneri legale 152 (+ 21) dosare penale, astfel că, la sfârşitul perioadei au rămas în lucru 250 (+ 46) dosare penale.
Au fost aplicate un număr de 215 sancţiuni contravenţionale (- 121), în valoare de 229.000 lei şi a fost ridicată în vederea confiscării cantitatea de 772 mc material lemnos (+ 377 mc) şi cantitatea de 984 mc (- 674 mc) confiscare valorică.
·         
Alcooltest pozitiv

În cadrul unei acţiuni desfăşurate în seara zilei de 23 februarie a.c., poliţiştii rutieri au oprit pentru control un autoturism pe raza localităţii Bănia.
Din verificările efectuate a rezultat că autovehiculul a fost condus de către C.I., în vârstă de 34 de ani.
La testarea şoferului cu aparatul alcooltest rezultatul a fost pozitiv, bărbatul fiind condus la Spitalul Oraviţa unde i-au fost recoltate probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei.
 În acest caz se continuă cercetările pentru conducerea unui autovehicul de către o persoană având o îmbibaţie alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu