Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 28 februarie 2015

Siguranța copiilor pe Internet

 Salvaţi Copiii România a marcat Ziua Internaţională a Siguranţei pe Internet printr-un eveniment în cadrul căruia s-au discutat implicaţiile digitalizării procesului educaţional pentru elevi şi profesori, eveniment la care au participat reprezentanţi ai sectorului public şi privat, experţí în domeniu, părinţi, elevi, profesori. 
În cadrul evenimentului au fost prezentate rezultatele Studiului naţional privind utilizarea Internetului în familie, realizat de Salvaţi Copiii pentru proiectul Sigur.Info. Datele colectate au relevat faptul că aproximativ 45% dintre copii afirmă ca au fost afectaţi emoţional sau jigniţi în ultimul an în spaţiul virtual. Comparativ cu datele obţinute prin studiul omonim, desfăşurat de Salvaţi Copiii în urmă cu doi ani, se observă că bullying-ul în mediul offline a rămas relativ constant, însă cyberbullying-ul a crescut cu aproximativ 13 procente.


>>> Află mai multe despre Studiul naţional privind utilizarea Internetului în familie

"Ne îngrijorează creşterea procentului copiilor care declară că au fost hărţuiţi în mediul online precum şi creşterea procentului copiilor care afirmă că au avut o experienţă neplăcută ca urmare a unei întâlniri cu o persoană cunoscută online. Din această perspectivă, integrarea Internetului şi tehnologiei în mediul şcolar trebuie privită cu responsabilitate, luând în considerare educarea copiilor, dar şi pregătirea cadrelor didactice cu privire la situaţiile cu potenţial periculos sau riscante la care elevii pot fi expuşi prin utilizarea extinsă a Internetului." Gabriela Alexandrescu, Preşedinte executiv Salvaţi Copiii România.

>>> Află mai multe despre Ziua Siguranţei pe Internet

Cu aceeaşi ocazie, au fost anunţaţi câştigătorii concursului naţional „Resurse digitale pentru viitor”, adresat copiilor şi tinerilor între 6 şi 18 ani. Competiţia s-a bucurat de participarea a peste 900 de copii şi tineri din toată ţara, cu peste 300 de proiecte multimedia care au ilustrat resurse utile şi sigure pe care ei le utilizează în mediul online.
Proiectele câştigătoare ale categoriei 6-12 ani sunt:
Locul I – Brainly (realizat de Eremia Catalin, Ciunel Mihai)
Locul II – WeLikeX (realizat de Fâciu Bogdan, Sichim Rareş)
Locul III – Călătorie virtuală (realizat de Comăniţă David-Andrei, Niculae Bianca-Andreea, Ureche Cristian-David).

Proiectele câştigătoare ale categoriei 13-18 ani sunt:
Locul I – Symbolab – resursă digitală pentru viitor (realizat de Mitroi Marius)
Locul II – Powtoon (realizat de More Timea Solange)
Locul III - Ilinca şi PIXLR (realizat de Cătescu Georgiana, Iliescu Claudia).
În cadrul categoriilor speciale, au fost desemnate cele mai implicate persoane şi instituţii în promovarea şi susţinerea siguranţei online în anul 2014. Selecţia s-a făcut dintre cele 22 de aplicaţii primite la cele 4 categorii:
Şcoala Anului - Colegiul Naţional „Carol I” Craiova
Grădiniţa Anului - Grădiniţa nr. 116 din Bucureşti
Profesorul Anului - Botgros Didina
Voluntarul Sigur.info al Anului - Ana-Maria Mocanu.
COMUNICAT- Salvaţi Copiii România

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu