Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 22 februarie 2015

Campania MAE “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” în Spania

Campania “Dialog cu diaspora pe teme consulare” iniţiată de Ministerul Afacerilor Externe - care a debutat săptămâna aceasta la Roma - a continuat joi și vineri la Madrid, unde conducerea Departamentului Consular a avut întâlniri cu reprezentanţii comunităţii româneşti din Spania, precum şi cu diplomații români cu atribuții consulare din Spania și Portugalia.

Directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a prezentat românilor stabiliți în Spania demersurile întreprinse de Ministerul Afacerilor Externe pentru modernizarea rețelei consulare atât în ceea ce privește informatizarea serviciilor consulare, cât și în privința îmbunătățirii logisticii consulatelor. "Secția consulară din Madrid a fost unul dintre beneficiarii direcți ai programului de reamenajare la standarde Schengen a consulatelor României, fiind mutată anul trecut într-un sediu nou, foarte modern, unde toate serviciile consulare funcționează la standarde înalte. Dorim să oferim cetățenilor români din Spania servicii consulare de calitate și suntem în permanență preocupați de nevoile de natură consulară ale acestei comunități românești, care este printre cele mai numeroase la nivel european", a afirmat Bogdan Stănescu.
Ambasadorul României în Spania, Ion Vâlcu, a subliniat că "activitatea consulară este prioritară pentru Ambasada României la Madrid, deoarece are o incidență directă asupra vieții comunității românești din Spania", apreciind că activitatea în plan consular este rezultatul unui efort instituțional conjugat între Centrala MAE și secțiile consulare din străinătate.
În acest context, șeful Departamentului Consular a apreciat importanța dialogului care reunește la aceeași masă reprezentanții Ministerului Afacerilor Externe - atât de la nivelul Centralei MAE, cât și consulii aflați în străinătate - și reprezentanții cetățenilor români din diaspora, ca beneficiari direcți ai serviciilor consulare: "Pentru noi este foarte important să avem o comunicare directă cu cetățenii români care au nevoie de servicii consulare, pentru a le da posibilitatea să ne prezinte problemele lor, dat fiind că numai un dialog deschis ne va permite să îmbunătățim constant serviciile consulare, astfel încât cetățenii sa fie mulțumiți de serviciile de la ghișeu", a afirmat Bogdan Stănescu.
Prin platforma E-cons care informatizează serviciile consulare, proiect dezvoltat de Ministerul Afacerilor Externe sub deviza “Consulatul mai aproape de casa ta”, cetățeanul are posibilitatea de a se informa înaintea prezentării la ghișeu cu privire la serviciile solicitate, economisind bani și timp prin evitarea deplasărilor repetate la sediul secției consulare: "Românii din străinătate au acum mai multe canale care oferă informații consulare, fie prin Call Center, Mail Center sau prin accesul la portaluri de informații, iar când proiectul Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (SIMISC) va fi finalizat anul acesta vor avea chiar posibilitatea verificării online de către consuli a documentelor depuse pentru obținerea de documente notariale si de stare civilă. Dorim să reducem la minim numărul deplasărilor la ghișeu,  precum și durata așteptării, economisind astfel timpul românilor care se prezintă în număr mare la secțiile consulare, în special în statele cu comunităţi mari de români", a explicat Bogdan Stănescu.
În cadrul întâlnirii cu reprezentanții diasporei, Departamentul Consular a atras atenția si asupra  pericolului traficului de persoane și al implicării în raporturi de muncă ilegale, făcând apel la cetățeni să se informeze riguros înainte de a accepta ofertele de muncă și de a semnala imediat, atât autorităților locale competente, cât și misiunilor diplomatice și oficiilor consulare române orice nereguli constatate. 
*
*                      *
Conducerea Departamentului Consular a organizat la Madrid o  reuniune regională cu consulii din Spania (Madrid, Barcelona, Sevilla, Bilbao, Castellon de la Plana, Almeria, Ciudad Real, Zaragoza) și Portugalia (Lisabona), în cadrul căreia au fost discutate chestiuni tehnice cu privire la funcționarea sistemului informatic E-cons și problematică specifică de natură consulară de pe plan local. De asemenea, a fost subliniată importanța extinderii dialogului cu diaspora pe teme consulare prin organizarea de către diplomații cu atribuții consulare de la misiunile prezente de întâlniri cu comunităţile de români din circumscripțiile consulare.
Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se desfășoară în prima jumătate a anului 2015, o echipă a Ministerului Afacerilor Externe urmând să de deplaseze în destinațiile cele mai solicitate din punct de vedere consular - după Italia și Spania - Franţa, Germania, Marea Britanie, Austria, Belgia şi Grecia, pentru a prezenta comunităților românești locale, destinatare ale programelor respective, sistemul de servicii consulare E-Cons. Această campanie are rolul de a explica direct cetăţenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și informatizate care le stau la dispoziţie sau se află în curs de implementare, astfel încât platforma E-Cons să fie folosită cât mai eficient. 

Informaţii suplimentare
Departamentul Consular a derulat în ultimii doi ani un proces de modernizare şi adaptare a instrumentelor consulare la evoluțiile determinate de mobilitatea cetățenilor români peste hotare, pentru a răspunde în mod adecvat cerinţelor în creştere ale comunităților românești stabilite în străinătate. Departamentul Consular a dezvoltat astfel platforma E-Cons, care integrează mai multe instrumente informatice de profil. 
Platforma E-cons reuneşte următoarele componente:
  • Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor - E-Viza (implementat şi funcţional);
  • Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV (implementat şi funcţional);
  • Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass (implementat şi funcţional);
  • Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS (implementat şi funcţional);
  • Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (în curs de implementare).

  • Sursa:Ministerul Afacerilor Externe
  • Publicat de:Irina M.C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu