Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 29 iulie 2018

MODIFICĂRILOR LEGISLATIVE ÎN DOMENIUL COMBATERII VIOLENȚEI DE GEN

 La data de 19 iulie 2018 a fost publicată în Monitorul Oficial al României noua formă a Legii nr. 217/2003, pentru prevenirea și combaterea violenței în familie. În termen de 90 de zile urmează ca instituțiile care au competență în aplicarea legii să ia măsurile necesare pentru punerea în practică a noilor măsuri legislative.

 Una  dintre  modificările  majore  aduse Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței în familie este  introducerea  Ordinului de protecție provizoriu, care va fi emis de polițiști din structurile Poliției Române. Astfel, la nivelul Poliției Române au fost dispuse mai multe măsuri pentru punerea în aplicare a acestor modificări.

A fost constituit un grup de lucru, format din specialiști din cadrul structurilor cu atribuții în acest domeniu, pentru elaborarea unor documente necesare aplicării viitoarelor prevederi ale Legii nr. 217/2003.
Astfel, până la împlinirea celor 90 de zile, specialiștii lucrează la întocmirea formularului de evaluare a riscului, a metodologiei privind modul de intervenție, organizare și desfășurare a activităților specifice Poliției Române, privind faptele circumscrise violenței domestice, a formularului de ordin de protecție provizoriu și a procesului-verbal de comunicare a acestuia.
Aceste documente vor fi transmise și celorlalți membri ai Comitetului interministerial care au participat la elaborarea proiectului de lege, în vederea formulării de puncte de vedere pentru completarea sau modificarea acestora.
De asemenea, este în lucru o Strategie privind pregătirea profesională (inițială și continuă) a polițiștilor în vederea implementării noilor modificări legislative, respectiv emiterea ordinului de protecție provizoriu.
Totodată, la nivelul Poliției Române, se află în curs de implementare un proiect O.S.C.E. pe tema ,,Combaterii violenței de gen”.
Proiectul a fost aprobat pentru implementare în 3 țări europene (România, Bulgaria și Ungaria), în perioada ianuarie 2018 - ianuarie 2020.
Acesta presupune pregătirea de formatori și specialiști, polițiști și procurori din fiecare țară participantă la proiect, în domeniul combaterii violenței de gen.
De asemenea, urmează să se desfășoare o campanie națională de conștientizare a fenomenului violenței domestice și să fie tipărite ghiduri pentru prevenirea violenței de gen.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu