Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 18 decembrie 2014

MAE lansează din luna ianuarie 2015 un Centru unic de contact pentru cetățenii români din străinătate care solicită informații și sprijin consular

  Ministerul Afacerilor Externe a organizat miercuri, 17 decembrie 2014, conferința de încheiere a proiectului 'Centru de contact și suport al cetățenilor români din străinătate' — cod SMIS 32663, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative 2007-2013 — Axa Prioritară 2: Îmbunătățirea calității și eficienței furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare.

Proiectul este destinat cetățenilor români aflați în străinătate, în sprijinul cărora a fost înființat un Centru unic de contact și suport prin implementarea unui sistem informatic integrat de tip Call Center și Mail Center, care va fi activ din luna ianuarie 2015. Toate apelurile telefonice și toate mesajele transmise de cetățenii români către oficiile consulare ale României în străinătate prin care se solicită informații și sprijin consular sunt direcționate într-un singur punct, unde problemele semnalate sunt prioritizate: cazurile urgente sunt repartizate direct consulilor, iar la solicitările de informații se răspunde din Centrul Unic. Sistemul dezvoltat permite, totodată, accesul la informații consulare prin intermediul portalului www.informatiiconsulare.ro.
Cu acest prilej, directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a declarat că proiectul încheiat astăzi este un alt pas înainte pe drumul spre modernizarea și restructurarea fundamentală a sistemului de servicii consulare. 'Centrul unic va permite creșterea vitezei de răspuns la solicitările cetățenilor, precum și prioritizarea cazurilor consulare semnalate. Totodată, prin implementarea acestui Centru Unic, Departamentul Consular va avea acces la informații centralizate și date statistice globale cu privire la problematicile semnalate de cetățenii români oriunde s-ar afla în străinătate, informațiile de acest tip contribuind la îmbunătățirea managementului serviciilor consulare', a afirmat șeful Departamentului Consular din cadrul MAE.
Bogdan Stănescu a subliniat că lansarea acestui Centru unic face parte dintr-un sistem mai amplu, Sistemul Informatic Integrat Consular (E-cons), dezvoltat sub deviza Consulatul mai aproape de casa ta, care odată implementat va plasa sistemul consular românesc printre cele mai moderne la nivel european. Din proiectul E-cons mai fac parte următoarele componente: portalul pentru facilitarea solicitării vizelor — E-Viza, Sistemul Național de Informații privind Vizele (SNIV), prin intermediul căruia se derulează întreg procesul de preluare-eliberare a vizei românești, Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie (E-Pass), Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni, pentru solicitări de servicii consulare din sfera activității notariale și de stare civilă și Registrul Electronic al Documentelor, un sistem cu rol în monitorizarea documentelor.
La rândul său, managerul de proiect desemnat al furnizorului, Patric Vermeulen, a precizat că sistemele informatice din cadrul Centrului Unic au fost testate pe o perioadă de șase luni la peste 130 de misiuni diplomatice și oficii consulare din 96 de state, fiind procesate peste 10.000 de apeluri telefonice și peste 12.000 de e-mailuri de la cetățeni români care solicitau servicii și asistență consulară.
Call Center-ul va fi funcțional din luna ianuarie 2015 și va prelua toate apelurile telefonice efectuate de cetățenii români la numerele deja cunoscute ale secțiunilor consulare ale României din străinătate, iar Mail Center-ul va prelua toate e-mailurile transmise de cetățenii români la o adresă unică — contact@informatiiconsulare.ro, care se regăsește la datele de contact pe paginile de web ale tuturor misiunilor diplomatice și oficiilor consulare românești din străinătate. Cetățenii români pot, de asemenea, să acceseze portalul www.informatiiconsulare.ro și să intre în contact cu Centrul Unic direct de pe portal.
Informații suplimentare:
Noul serviciu se adresează celor peste 3 milioane de cetățeni români (grup țintă) care și-au stabilit domiciliul ori se află temporar în străinătate, precum și unui număr de cel puțin 500 de lucrători consulari din cadrul MAE, consuli și funcționari consulari, care vor utiliza platforma implementată.
Sistemul integrează următoarele servicii într-un unic punct de contact:
— preluarea într-un mod unitar a cererilor cetățenilor referitoare la cazuistica specifică pe diverse canale de comunicare: telefon, web, mail, instant messaging. Acolo unde este posibil, cetățenii vor putea încărca în sistem copii scanate ale documentelor necesare soluționării cererilor acestora;
— clasificarea și tratarea cazurilor preluate pe diversele canale de comunicare;
— oferirea de informații specifice în cadrul site-ului centrului de contact;
— transmiterea de mesaje automate de răspuns la cazurile semnalate  (pe email, telefon) către cetățeni, acolo unde este posibil.
Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de 16 luni și a fost implementat, conform licitației publice organizate, de un consorțiu de firme format din Quality Business Solutions (lider de asociere), S&T Romania S.R.L. (asociat), Novensys Dynamics (asociat), Siveco Romania S.A. (asociat), cu susținerea ICCO Electronics.
Valoarea totală eligibilă a proiectului (fără TVA) a fost de 17.612.385 lei, din care 14.970.527,25 lei — valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European și 2.641.857,75 lei — cofinanțarea eligibilă a beneficiarului.
Sursa: Ministerul Afacerilor Externe
Publicat de:Irina M.C:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu