Conform calendarului, aceste
evaluări se vor desfăşura în perioada 18 mai - 3 iunie, după cum urmează
- clasa a II-a (Limba
română: 18 mai - scris şi 19 mai - citit; Limba română pentru minorităţile
naţionale -scris/citit: 19 mai; Matematică: 20 mai; Limba maternă: 21 mai -
scris şi 22 mai - citit)
- clasa a IV-a (26 mai:
Limba română; 27 mai: Matematică; 28 mai - Limba maternă)
- clasa a VI-a (2 iunie:
Limbă şi comunicare; 3 iunie: Matematică şi ştiinţe).
Subiectele vor avea un nivel
mediu de dificultate şi sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi
Examinare. Vor fi formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu
programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu. Pentru clasa
a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor
internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.
La clasa a II-a,
responsabilitatea administrării testelor aparţine administratorului de
test -
învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă. La
clasele a IV-a şi a VI-a administratorul de test va fi un cadru didactic
diferit de cel care predă în mod obişnuit. Pe toată durata administrării
testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic,
care nu predă la clasa respectivă şi care are rolul de a susţine procesul de
administrare a instrumentelor de evaluare.
Sălile în care se susţine
EN-2015 sunt, de regulă, sălile în care elevii îşi desfăşoară activitatea în
mod curent. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de
testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea
influenţa pe elevi. Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute
pentru fiecare test administrat la EN II, de 60 de minute pentru fiecare test
administrat la EN IV şi de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN
VI.
Testele vor fi evaluate în
cadrul unităţilor de învăţământ de cadrele didactice care predau în
respectivele şcoli. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate
de învăţământ este insuficient, preşedintele Comisiei de organizare şi de
administrare a EN-2015 din respectiva unitate de învăţământ solicită comisiei
judeţene/a municipiului Bucureşti nominalizarea unor cadre didactice din alte
şcoli. Înainte de începerea procesului de evaluare, preşedintele din centrul de
evaluare are obligaţia de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori.
Fiecare test este evaluat de
către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza
Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii
referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea
fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din
Caietul cadrului didactic.
Rezultatele obţinute la
EN-2015 nu se înregistrează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul
unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare,
consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/reprezentanţilor
legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor
evaluate.
BIROUL DE PRESĂ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu