Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 25 septembrie 2013

VREMEA ÎN INTERVALUL 24 SEPTEMBRIE – 6 OCTOMBRIE 2013, ÎN MOLDOVA, DOBROGEA, MUNTENIA , OLTENIA SI LA MUNTE

MOLDOVA
În săptămâna 24-29 septembrie vremea va fi în general răcoroasă, cu maxime termice, în medie, de 16...17 grade. O creştere de temperatură este prognozată pentru data de 26 septembrie, când media de 20 de grade se apropie de norma termică a datei. În săptămâna 30 septembrie- 6 octombrie nu vor fi variaţii
termice importante, astfel că maximele vor fi în medie de 18 grade, în jurul normei climatologice pentru această
perioadă din an. Nopţile şi dimineţile vor fi răcoroase în mare parte a intervalului de
referinţă, cu medii de 6...8 grade, o uşoară creştere de temperatură fiind de aşteptat în 30
septembrie – 1 octombrie, când media regională va fi de 10...11 grade.
Ploile vor ocupa suprafeţe mai extinse în intervalul 28 septembrie – 1 octombrie, când
local pot fi moderate cantitativ. Pentru celelalte zile ale intervalului se aşteaptă ploi slabe,
pe suprafeţe restrânse.
DOBROGEA
Temperaturile maxime, în medie de 20 de grade, vor caracteriza un regim termic apropiat
de cel obişnuit al perioadei, iar în 26 şi 29 septembrie chiar mai ridicat decât normal, cu o
medie de 22 de grade. În cazul minimelor nocturne, distribuţia raportată la valorile
climatologic normale indică o abatere negativă, deci o vreme răcoroasă pentru 25, 26 şi 28
septembrie şi medii în jurul normelor perioadei, respectiv 12...13 grade, în restul
intervalului.
Probabilitatea de ploaie va fi mai mare în 30 septembrie şi 1 octombrie.
MUNTENIA
Regimul termic diurn va fi caracterizat de valori în general apropiate de cele obişnuite ale
perioadei, cu 21...23 de grade, în medie. Încălzirea vremii prognozată în jurul datei de 26
septembrie va aduce o medie de 24...26 de grade, valoare mai ridicată decât ar fi
climatologic normal. Aceeaşi distribuţie raportată la valorile climatologic normale se
constată şi în cazul minimelor nocturne, care, cu 9...12 grade în medie, se vor situa în jurul
valorilor mediate multianual.
Ploi mai frecvente se estimează a fi în jurul datei de 30 septembrie, pentru celelalte zile ale
intervalului probabilitatea de ploaie fiind redusă.
OLTENIA
Regimul termic diurn va fi caracterizat de valori în general apropiate de cele obişnuite ale
perioadei, cu 21...23 de grade, în medie. Încălzirea vremii prognozată în jurul datei de 26
septembrie va determina o valoare mai ridicată decât ar fi climatologic normal, în medie de
24...26 de grade. Aceaşi distribuţie raportată la valorile climatologic normale se constată şi
în cazul minimelor nocturne, care, cu 9...12 grade în medie, se vor situa în jurul valorilor
mediate multianual.
Probabilitatea de ploaie se menţine destul de redusă, cu excepţia zilelor de 30 septembrie
şi 1 octombrie, când ploile se pot semnala local.
LA MUNTE
Valorile termice se vor menţine destul de scăzute în primele zile, atât cele maxime, cu
medii de 7...10 grade, cât şi cele minime, cu 2...4 grade. Apoi, o creştere uşoară a
temperaturilor va aduce regimul mediu la valori de 11...12 grade ziua şi 4...6 grade
noaptea, apropiat de ce ar fi normal în această perioadă din an.
Probabilitatea pentru precipitaţii se menţine destul de mare pe tot intervalul, dar vor fi doar
ploi slabe, cu caracter local, exceptând perioada 29 septembrie-1 octombrie când ploi
moderate cantitativ vor fi pe spaţii mai extinse. Pe creste, la peste 1800 m altitudine, vor
mai fi trecător şi precipitaţii sub formă de lapoviţă sau ninsoare.
A.N.M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu