Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 18 septembrie 2013

Prima clasă digitală, realizată de Samsung Electronics România, la liceul „Nicolae Kretzulescu” din Bucureşti

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, ministrul delegat pentru Învăţământ Superior, Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu, împreună cu preşedintele Samsung Electronics România, Young Lak Jung, au inaugurat,
luni, 17 septembrie, prima clasă Smart Classroom din Bucureşti, de la Şcoala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu". Recondiţionarea completă şi utilarea clasei a fost realizată de Samsung, în baza Protocolului semnat, în vara acestui an, de către MEN şi compania sud-coreeană. La eveniment au fost prezenţi şi primarul sectorului 3, Robert Negoiţă, şi inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Constantin Trăistaru.
Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a subliniat că lumea viitorului este aceea în care competenţele digitale sunt parte a educaţiei obligatorii în România şi oriunde în lume. De asemenea, ministrul Remus Pricopie a apreciat importanţa proiectului Samsung - MEN pentru procesul de predare - învăţare. „Ceea ce se întâmplă, astăzi, aici, are legătură cu prezentul acestei generaţii, care este familiarizată cu dispozitivele digitale, iar acest proiect le oferă elevilor oportunitatea de a studia aşa cum îşi doresc. Asistăm la o schimbare fundamentală a filosofiei claselor, în care elevii interacţionează şi primesc feed-back în timp real", a declarat ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie.
La rândul său, ministrul delegat pentru Învăţământ Superior, Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu, a subliniat că, prin mijloacele tehnologice de înaltă calitate, învăţarea devine un proces atractiv pentru noile generaţii de elevi, puternic conectaţi la nou şi, implicit, şcoala devine un mediu prietenos. „Ne dorim să conectăm şcolile la internet, astfel încât copiii să aibă acces la conţinut şi să putem oferi software, care să îmbunătăţească accesul la educaţie. Elevii sunt extrem de conectaţi la prezent, iar acest proiect este o şansă pentru viitor", a precizat ministrul delegat pentru Învăţământ Superior, Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu.
Şcoala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu" este prima, dintr-o serie de trei, care beneficiază de dotările specifice Smart Classroom, care au fost posibile în baza parteneriatului încheiat între Ministerul Educaţiei Naţionale şi compania Samsung Electronics România, în vara acestui an. Acest Parteneriat are ca obiectiv amenajarea unor săli de clasă de tip Smart în liceele din Bucureşti, Timișoara şi Iaşi, cu echipamente IT de ultimă generaţie, în vederea uşurării procesului de predare-învăţare.
În cadrul liceului „Nicolae Kretzulescu", unul dintre laboratoarele de informatică a fost recondiţionat complet şi dotat cu mobilier şi echipamente performante: 31 de tablete Galaxy Note 10.1, 31 de tastaturi, 2 laptopuri, un Smart TV şi un Ebord 65. Elevii vor avea oportunitatea de a testa echipamentele pentru cursul opţional „Junior Achievement".
Smart Classroom este un concept care aparţine companiei Samsung Electronics România şi presupune crearea unei clase utilată complet cu material şi accesorii digitale de înaltă performanţă, ca bază pentru învăţare. Smart Classroom este un concept care face şcoala mai atractivă pentru elevi, oferind posibilitatea învăţării transdisciplinare şi, totodată, interacţiunea, în timp real, dintre profesor şi elev.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu