Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 17 septembrie 2013

VREMEA ÎN INTERVALUL 17 - 29 SEPTEMBRIE 2013, ÎN BANAT, CRIŞANA, TRANSILVANIA SI MARAMUREŞ

 BANAT
În prima zi a intervalului, vremea va fi caldă, cu temperaturi medii în jurul a 25 de grade, apoi acestea vor marca o scădere până la valori de 18...20 de grade, în jurul datei de 18 septembrie, când vremea va deveni rece. Până în data de 27 septembrie, mediile temperaturilor maxime vor avea variaţii uşoare între 19 şi 21 de grade, urmând ca până la sfârşitul lunii, acestea să
scadă cu aproximativ 2 grade. Minimele termice, după o creştere în data de 17 septembrie până la medii de 12...13 grade, vor marca o scădere de 4...5 grade în data de 18 septembrie, restul intervalului fiind caracterizat de valori medii cuprinse între 8 şi 10 grade.
Se vor semnala ploi, local însemnate cantitativ, în intervalul 17-20 septembrie, apoi
şansele de apariţie a ploilor vor fi reduse.
CRIŞANA
Vremea se va răci de la valori medii diurne de 24 de grade în prima zi a intervalului, până
la 17...18 grade în zilele de 18 şi 19 septembrie, când va fi rece pentru această dată. În
intervalul 20 -27 septembrie temperaturile maxime vor creşte uşor până la medii de 20...21
de grade, pentru ca în ultimele zile ale lunii acestea să scadă din nou cu 2....3 grade.
Minimele termice vor scădea în data de 18 septembrie, până la 8...9 grade, după care vor
creşte uşor şi se vor apropia de o medie în jur de 10 grade până la sfârşitul intervalului.
Va ploua pe arii extinse și important cantitativ în intervalul 17-19. În rest vor fi ploi de
scurtă durată, în general slabe.
TRANSILVANIA
În primele zile, maximele termice vor fi în medie de 23...24 de grade, după care vor
scădea şi vor ajunge la medii de 16...18 grade în perioada 18-20 septembrie, când vremea
va fi rece. Apoi, până la sfârşitul lunii, valorile diurne vor fi cuprinse în medie între 17 şi 19
grade. Mediile temperaturilor nocturne se vor situa, în prima jumătate a acestei săptămâni,
în jur de 9 grade, apoi vor scădea până la 6...7 grade în 19 septembrie, urmând ca până
la sfârşitul intervalului, să nu mai prezinte variaţii semnificative.
Va ploua pe arii extinse în intervalul 17-19 septembrie când cantităţile de apă pot fi mai
însemnate, dar şi în zilele de 22 şi 29 septembrie. În rest doar pe spaţii restrânse vor fi ploi
slabe de scurtă durată.
MARAMUREŞ
Valorile maxime de la începutul acestei săptămâni vor fi în medie de 22 de grade, iar în
data de 18 septembrie acestea vor scădea în medie cu 6 grade, caracterizând o vreme
rece. În următoarele zile valorile diurne vor creşte şi vor ajunge la medii de 18...19 grade
în 27 septembrie. O uşoară răcire a vremii se va resimţi din nou în ultimele zile ale
intervalului, când temperaturile medii se vor apropia de 17 grade. Temperaturile minime se
vor situa în medie între 7 şi 9 grade, exceptând primele zile ale intervalului, când acestea
vor fi cu 2..3 grade mai ridicate.
Va ploua pe arii extinse în intervalul 17-19 septembrie, când cantităţile de apă vor fi
însemnate, dar şi în zilele de 22 şi 29 septembrie. În rest doar pe spaţii restrânse vor fi ploi
slabe de scurtă durată.
A.N.M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu