Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 17 septembrie 2013

VREMEA ÎN INTERVALUL 17 - 29 SEPTEMBRIE 2013, ÎN MOLDOVA, DOBROGEA, MUNTENIA , OLTENIA SI LA MUNTE

 MOLDOVA
Săptămâna va debuta cu o creştere a temperaturilor maxime până la valori medii de 25 de grade. În data de 18 septembrie vremea se va răci, iar valorile maxime diurne nu vor mai trece, în medie, de 19 grade. În intervalul 19-29 septembrie acestea vor fi cuprinse între 17  şi 20 de grade. Temperaturile minime, în creştere în primele 3 zile până la valori medii de
13 grade, vor marca o scădere la mijlocul primei săptămâni, când vor fi de cel mult 9...10 grade. Apoi, până la sfârşitul intervalului, regimul termic nu va suferi variaţii semnificative. Va ploua în intervalul 17- 20 septembrie, când local se vor acumula cantități importante, iar
în celelelalte zile vor fi ploi în general slabe.
\DOBROGEA
Valorile maxime diurne vor scădea uşor şi treptat de la medii de 23..24 de grade la
începutul săptămânii până la 19 grade la sfârşitul intervalului. Mediile minimelor termice
vor avea variaţii între 12 şi 17 grade până în data de 21 septembrie, apoi acestea vor fi
relativ constante în jur de 12 grade. Probabilitatea de apariţie a ploilor va fi mai ridicată în
jurul datei de 17 septembrie.
MUNTENIA
În primele două zile ale săptămânii vremea va fi caldă pentru această dată, cu temperaturi
diurne medii în jur de 25 de grade. Acestea vor marca apoi o scădere până la valori de 21
de grade, în jurul datei de 18 septembrie, când vremea va deveni răcoroasă. Până în data
de 27 septembrie, mediile temperaturilor maxime vor avea variaţii uşoare între 21 şi 23 de
grade, urmând ca până la sfârşitul lunii, acestea să scadă cu aproximativ 2 grade. Valorile
nocturne vor creşte până în data de 18 septembrie la medii de 13...14 grade. În
următoarele 3 zile acestea vor avea variaţii între 9 şi 12 grade, pentru ca în restul
intervalului variaţiile să fie nesemnificative.
Probabilitatea de ploaie va fi mai mare în jurul datei de 17 septembrie și spre sfârșitul
intervalului.
OLTENIA
Vremea va fi caldă în primele două zile din interval, când mediile valorilor maxime de
temperatură se vor situa în jurul a 25 de grade, apoi acestea vor marca o scădere spre
20...22 de grade, în perioada 18-20 septembrie, când vremea va deveni răcoroasă. Până
în data de 27 septembrie, mediile maximelor termice vor avea uşoare variaţii, urmând ca
ultimele zile din lună să aducă cu aproximativ 2 grade mai puţin. Valorile nocturne vor
creşte până în data de 17 septembrie, spre medii de 12 grade. În următorele 4 zile acestea
vor avea oscilaţii între 9 şi 11 grade, pentru ca în restul intervalului variaţiile să fie
nesemnificative.
Probabilitatea de ploaie va fi mai mare în jurul datei de 17 septembrie și spre sfârșitul
intervalului. LA MUNTE
În primele două zile temperaturile maxime vor fi în medie în jur de 15 grade Celsius, apoi
vor scădea la valori de 9 grade, în data de 9 septembrie, când vremea va deveni rece. În
ziua următoare temperaturile cresc puţin, pentru ca apoi să revină la aceleaşi valori şi să
se menţină constante, până în 25 septembrie, când mai câştigă 1...2 grade. Ultimele zile
ale lunii septembrie nu vor aduce modificări importante din punct de vedere termic. După o
uşoară creştere a mediilor temperaturilor nocturne în data de 17 septembrie, acestea scad
din nou, iar până la finalul intervalului vor oscila între 2 şi 4 grade.
Va ploua în intervalul 17-20 septembrie (local important cantitativ), apoi ploile vor fi pe
spații restrânse.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu