Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 21 septembrie 2013

SFATURI UTILE PENTRU PREVENIREA FRAUDELOR ÎN TRANZACȚIILE CU PRODUSE ALIMENTARE CE AU CA DESTINAȚIE MAREA BRITANIE


Autoritățile din Marea Britanie au transmis o informare cu privire la existența mai multor incidente în care angrosiști de produse alimentare au livrat bunuri în Marea Britanie, dar nu au primit plata. Orice fraude de această natură sau tentative de fraudă pot fie sesizate la www.actionfraud.police.uk sau sunând la +44 (0) 161 234 9230. În aceste cazuri,
suspecții contactează departamentele de vânzări ale furnizorilor europeni de produse alimentare pretinzând în mod nereal că sunt angajați ai unor companii legitime din Marea Britanie. Aceștia solicită livrarea produselor, însă după ce bunurile ajung la destinație plata nu este realizată.

Mecanismul înșelăciunii este următorul:

O companie cunoscută din Marea Britanie trimite, de obicei prin e-mail, o comandă unui angrosist solicitând ca locul de livrare a mărfurilor să fie Marea Britanie (frecvent zona de nord a Londrei).

Verificările de bonitate efectuate de angrosist atestă că este sigură încheierea de afaceri cu societatea respectivă datorită concordanței datelor din comandă (numele angajatului înscris pe comandă, datele bancare – compania fiind una cunoscută, denumirea adresei de e-mail care este similară cu cea folosită de compania legitimă).

Livrarea se face la adresa din Marea Britanie, iar localitatea de destinație este schimbată de multe ori în ultimul minut.

După ce livrarea este efectuată, angrosistul trimite o factură către compania legitimă din Marea Britanie pentru efectuarea plății.

Societatea din Marea Britanie nu are cunoștință despre comandă, este sesizată frauda și au loc pierderi financiare semnificative pentru compania care a livrat marfa.

Pentru prevenirea acestui gen de fraude polițiștii englezi recomandă atenție sporită la:

Numerele de telefon: contactați sediul central al companiei înainte de a trimite orice comandă folosind numărul de telefon fix sau adresa de e-mail menționată pe pe site-ul companiei, nu numărul de telefon mobil furnizat în comanda primită pe e-mail. Orice număr ce începe cu 00447 este un număr de telefon mobil, caz în care se recomandă prudență.

Adresele de e-mail: verificați dacă adresa de e-mail prezintă modificări minore față de adresa legitimă a companiilor. Este puțin probabil ca o companie cunoscută din Marea Britanie să folosească adrese de e-mail pe platforme web (Hotmail, Gmail, Yahoo, Altavista etc).

Locul de livrare: luați în considerare utilizarea opțiunii Street View a aplicației Google Maps pentru a verifica adresa de livrare – pare acesta o adresă de afaceri? În general, adresa de livrare nu are nicio legătură cu societatea din Marea Britanie, fiind închiriată de suspecți prin folosirea de date de identificare false.

Modificările locului de livrare: orice schimbare a adresei de livrare după ce o comandă a fost efectuată ar trebui să ridice suspiciuni și să conducă la efectuarea de investigații suplimentare.

Orice fraude de această natură sau tentative de fraudă pot fi sesizate la www.actionfraud.police.uk sau sunând la +44 (0) 161 234 9230.
Sursa: IGPR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu