„În cei 11 ani de la
lansarea portabilității, serviciul care oferă utilizatorilor libertatea de a-și
alege cea mai potrivită ofertă pentru nevoile lor de consum păstrându-și
numărul de telefon, peste 6,1 milioane de utilizatori și-au portat numărul de
telefon. În anul 2019, s-au portat peste 750.000 de numere de telefon, dintre
care 700.000 au fost numere de telefonie mobilă”,
a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
11 ani de portabilitate
Din data de 21
octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu, și până la 21 octombrie 2019
au fost portate în total 6.136.162 de numere, dintre care 5.306.735 sunt numere
de telefonie mobilă şi 829.427 sunt numere de telefonie fixă. De la începutul acestui
an și până în prezent au fost portate 756.732 de numere de telefon, 703.608 fiind
numere de telefonie mobilă şi 53.124 numere de telefonie fixă.
Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în
rețeaua lor - telefonie mobilă
În intervalul 1
ianuarie – 21 octombrie 2019, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 261.907
numere de telefonie mobilă, fiind urmat de Orange cu 139.197 de numere, Telekom
Romania Communications cu 118.402 numere, Vodafone cu 105.442 de numere şi
Telekom Romania Mobile Communications cu 78.639 de numere portate.
Furnizor de telefonie mobilă
|
Numere portate în ianuarie – octombrie 2019
|
RCS & RDS
|
261.907
|
Orange
|
139.197
|
Telekom Romania Communications
|
118.402
|
Vodafone
|
105.442
|
Telekom Romania Mobile Communications
|
78.639
|
Alții
|
21
|
Topul furnizorilor
care au primit numere de telefon în rețeaua lor – telefonie fixă
În anul 2019,
RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 30.568, fiind urmat de Orange (8.560),
Vodafone (6.505), UPC (4.304), GTS Telekom (857) și Telekom Romania
Communications (706).
Furnizor de telefonie fixă
|
Numere portate în ianuarie – octombrie 2018
|
RCS & RDS
|
30.568
|
Orange
|
8.560
|
Vodafone
|
6.505
|
UPC România
|
4.304
|
GTS Telekom
|
857
|
Telekom
Romania Communications
|
706
|
Alții
|
1.624
|
Sesizări primite de la utilizatori
ANCOM a primit, de la
începutul anului 2019, 287 de sesizări de la utilizatori cu privire la
desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând
anumite disfuncționalităţi apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre
exemplu, anularea procesului de portare, nerespectarea termenelor de portare
sau imposibilitatea de a primi, pe numărul portat, apeluri din anumite rețele.
Informații utile
O mare parte dintre
utilizatorii care s-au adresat ANCOM în acest an au solicitat anularea
procesului de portare. ANCOM nu este însă în măsură
să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în
responsabilitatea părţilor implicate în acest proces – operator și client. Un
proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a
acestuia la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor) şi
poate fi anulat numai de către titularul contractului de furnizare a
serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia, cererea de anulare putând fi
depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de ora iniţială stabilită pentru
realizarea portării. După depunerea cererii de anulare a portării de către
utilizator, în condiţiile legii, furnizorul acceptor introduce această cerere
în baza de date centralizată, iar furnizorul
donor confirmă anularea procesului de portare.
Este
important de reținut că portarea unui număr de telefon presupune încetarea
implicită a contractului încheiat cu furnizorul donor, dar nu anulează obligațiile utilizatorilor care decurg din acest
contract, cum ar fi plata unor penalități pentru încetarea contractului înainte
de expirarea perioadei minime inițiale (de 12 sau 24 de luni). Prin urmare,
înainte de a solicita portarea unui număr, utilizatorii sunt sfătuiți să
verifice contractul încheiat cu furnizorul din rețeaua căruia vor să plece
pentru a vedea dacă perioada minimă inițială a expirat și ce alte obligații de
plată au.
Utilizatorii au la
dispoziție site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla dacă
un număr este portat și în ce reţea funcţionează numărul respectiv. Totodată, site-ul
oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr
de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării
numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni
pe parcursul procesului de portare.
ANCOM este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii
din România, prin promovarea concurenţei
pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea
investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe
detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza
calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu
semnal mobil a localităților, drumurilor naționale și județene din
România, accesați www.aisemnal.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu